BasBQ
Beef en Steak

Omdat ik ze steeds vaker zie.... Smash Burgers

 
 
 
 

Pascal

Gemarineerd
Berichten
1.843
Steeds vaker zie ik ze voorbij komen. Smash Burgers. Kennelijk een simpele burger om te maken, maar iedereen is het er over eens dat dit wel één van de lekkerste burgers ooit is 🍔. Dit moest ik maar eens proberen. Gelijk maar het recept van Dennis erbij gepakt: Smashburger, mijn lekkerste burger ooit!

Dit zag er inderdaad niet al te lastig uit, maar een speciaal plat druk apparaatje had ik nog niet :unsure:. Die parkeren we even. Eerst maar even de ingrediënten. Buiten de bolletjes en de nep kaas ;) had ik alles in huis.

20210923_193824.jpg


Van te voren nog even de saus gemaakt. Hier heb ik geen foto's van gemaakt, maar een klodder mayo, ketchup, wat zout en augurk zijn nou ook niet echt fotogeniek. (gewoon vergeten te maken dus)

Eerst de bolletjes beboteren en op de loeihete plaat.
20210923_194220.jpg


Inmiddels kreeg ik het briljante idee ( al zeg ik het zelf;)) om één van mijn pannen te gebruiken als stamper. Zo gezegd zo gedaan.

De balletjes erop en stampen maar. Ik deed dit dus met een pan en wat bakpapier. Nog bedankt voor de tip @noskos
Altijd lekker de geur van gehakt. En de stemmetjes van de langslopende kinderen op straat die tegen hun ouders zeggen:" Ik ruik barbecue!" :giggle:
20210923_194650.jpg

Inmiddels ook een lekkere Duvel ernaast. Want het maakt allemaal ook dorstig 🍺

Inderdaad, wat een lekker krokant kantje krijg je hierdoor zeg. Snel flippen en de 'kaas' erop.
20210923_194945.jpg

Inmiddels het broodje opgemaakt, mag eigenlijk geen naam hebben en in de 'luchtfriteuse' wat verse patat gemaakt.
Ik kon niet wachten om aan tafel te gaan. En voila, het eindresultaat. Inderdaad niet het allermooiste, maar na die eerste hap........ Pffffff heerlijk. precies hoe een burger hoort! Dit ga ik eker nog veel vaker maken. Als je het nog nooit gemaakt hebt, doen! Dat is het enige wat ik kan zeggen.
20210923_195613.jpg

20210923_195910.jpg

Bedankt voor het lezen.
 
Ik krijg er honger van. Ziet er top uit. Een Duvel als voor, tijdens en nagerecht is ook niet verkeerd

Met een beetje geluk eet ik dit weekend ook voor het eerst smashburgers van de BBQ.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lekker hoor heerlijk simpel maar dat is juist het lekkere ervan smullen 😋
 
Heerlijk.
Een mooie tip als sausje als het een beetje pittiger mag zijn: Sriracha-mayonaise - Ik doe 2 eetlepes mayonaise en 2 eetlepels sriracha. Ge kunt er eventueel nog een beetje limoensap bij doen.
 
Heerlijke burgers ;)
 
Heerlijk.
Een mooie tip als sausje als het een beetje pittiger mag zijn: Sriracha-mayonaise - Ik doe 2 eetlepes mayonaise en 2 eetlepels sriracha. Ge kunt er eventueel nog een beetje limoensap bij doen.
Dank je. Voor de volgende keer👍
 
Yep de Smash burger is fantastisch, Less is more, absoluut favoriet hier
Wij vinden hem met een klein beetje Ketchup en een weinig rauwe zoet gesnipperde ui en natuurlijk een schijfje augurk het lekkerst

Ik kan het niet laten deze blijft geweldig
 
Schuif er maar eentje door. 😋
Krijg je van mij een biertje mee retour.
 
Nog een smash burger ontmaagding. Lekker hoor. Mooie improvisatie van de smasher ook 👍🏻
 
Mooi omschreven! Zien er geweldig uit!! 👌
 
Eerste keer smash burgers 👌🏼 met de nieuwe grillplaat die ik gisteren geseasoned had met olie.
Volgens het recept van @noskos incl. De bouwmarkt stucplaat.
werkte allemaal prima op de Weber ennde burgers waren top. 😊

BDFB29FF-C47D-463B-9FB7-D55D54F06C18.jpeg
 
Lekker! Tevreden met de grill plaat?
 
Ja, ik heb de plaat gisteren in de keuken geseasoned onder de afzuiging. Dat ging blijkbaar zo heftig dat een rookmelder afging Door het bakken van de burgers is de plaat nog gladder geworden.
Prima grillplaat. De burgers kleven absoluut niet. Door de hitte schroeit het vlees vrij snel dicht en kun je het gemakkelijk draaien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ja, ik heb de plaat gisteren in de keuken geseasoned onder de afzuiging. Dat ging blijkbaar zo heftig dat een rookmelder afging Door het bakken van de burgers is de plaat nog gladder geworden.
Prima grillplaat. De burgers kleven absoluut niet. Door de hitte schroeit het vlees vrij snel dicht en kun je het gemakkelijk draaien.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Er is een draadje op het forum over seasonnen.
Als je het op de BBQ kan doen bespaard je dat idd nog al wat rook in huis.......
 
Terug
Bovenaan Onderaan