BasBQ
Beef en Steak

Ombouw buitenkeuken, van gas naar MT57.

kevin

Tondelzoeker
Berichten
22
Hallo allemaal!

Hierbij een klein verslag van de ombouw van mijn buitenkeuken.

Vorig jaar heb ik een buitenkeuken gemaakt om mijn gasbarbecue in te bouwen, en om wat opslag te cre?ren. Dit is het resultaat geworden:

1.jpg


Dit jaar heb ik echter besloten dat het tijd word voor een serieuzere barbecue op kolen. Daarom heb ik de Master Touch GBS 57 aangeschaft.
Het idee was om de buitenkeuken aan te passen voor de nieuwe barbecue, en het project is bijna afgerond. Zie hier de foto's.

Tips of idee?n zijn altijd welkom!


Als eerste ben ik begonnen om de binnenkant van het middelste kastje te betimmeren met bankirai schutting planken welke ik nog over had.

Zijkanten zitten erin:
2.jpg


Nu ook de achterkant en een vloertje, tevens alvast de bovenkant opnieuw gemaakt ivm het gat van de vorige bbq:
3.jpg


Even het gat aftekenen:
4.jpg


De weber er netjes in:
5.jpg


Voor de afwerking netjes wat grind op het vloertje (matcht bij de rest van de tuin)
6.jpg

7.jpg



Nu moet ik alleen nog wat afwerking doen:

- Er moet nog een nieuwe aluminium strip aan de voorzijde van de keuken
- De bovenkant van het blad moet nog in een mooie roodbruinige olie/beits.


Bijna klaar!
 
Super netjes! Ziet er strak uit
 
Hoi Kevin.

Ziet er super uit, netjes gemaakt nog even afwerken.
Ik heb een vraagje, is de ruimte tussen Q en blad groot genoeg i.v.m. heet worden bij het gebruik op hogere temperatuur ?
En waar steunt de ketel op ?
Ik ben nieuwsgierig omdat ik ook iets dergelijks overweeg te maken.

Grts,    Hans.
 
Veen zei:
Super netjes! Ziet er strak uit

Bedankt!

Hans zei:
Hoi Kevin.

Ziet er super uit, netjes gemaakt nog even afwerken.
Ik heb een vraagje, is de ruimte tussen Q en blad groot genoeg i.v.m. heet worden bij het gebruik op hogere temperatuur ?
En waar steunt de ketel op ?
Ik ben nieuwsgierig omdat ik ook iets dergelijks overweeg te maken.

Grts,    Hans.

Hi Hans,

Zeker, ik ik heb ongeveer een CM ruimte tussen het blad en de ketel. Moet meer dan voldoende zijn.

de ketel rust op twee stoelhoekjes, aan beide zijde ??n, nabij het tuck-away wieltje.
Daarnaast rust het handvat ook op twee stoelhoekjes. Zo ligt hij op drie punten vast, waardoor hij ook niet wiebelt.

Ik zal er vanavond even een foto van maken.
 
kevin zei:
Veen zei:
Super netjes! Ziet er strak uit

Bedankt!

Hans zei:
Hoi Kevin.

Ziet er super uit, netjes gemaakt nog even afwerken.
Ik heb een vraagje, is de ruimte tussen Q en blad groot genoeg i.v.m. heet worden bij het gebruik op hogere temperatuur ?
En waar steunt de ketel op ?
Ik ben nieuwsgierig omdat ik ook iets dergelijks overweeg te maken.

Grts,    Hans.

Hi Hans,

Zeker, ik ik heb ongeveer een CM ruimte tussen het blad en de ketel. Moet meer dan voldoende zijn.

de ketel rust op twee stoelhoekjes, aan beide zijde ??n, nabij het tuck-away wieltje.
Daarnaast rust het handvat ook op twee stoelhoekjes. Zo ligt hij op drie punten vast, waardoor hij ook niet wiebelt.

Ik zal er vanavond even een foto van maken.


Dank voor je reactie en uitleg  ;) !
 
Heel mooi, zowel de oude als de nieuwe.
Gekke vraag misschien maarreh; waarom heb je ze niet allebij ingebouwd naast elkaar?
 
SilverFox zei:
Heel mooi, zowel de oude als de nieuwe.
Gekke vraag misschien maarreh; waarom heb je ze niet allebij ingebouwd naast elkaar?

De gasbbq was deels aan het vergaan en dat was ook deels de reden om voor een nieuwe te gaan, daarnaast is er ruimte voor ??n bbq in het midden, aan de zijkanten van de keuken liggen grote 82x82 keramische tegels als aanrechtblad met leisteen reli?f.
 
Ah, op die fiets.
Hmmm die keramische tegels als aanrechtblad noteer ik ffies. Thanx!
 
Wat een reacties, bedankt allemaal!!

SilverFox zei:
Ah, op die fiets.
Hmmm die keramische tegels als aanrechtblad noteer ik ffies. Thanx!

Ja is echt super, je kan er van alles leggen, van vieze tangen tot wat gemorste marinade. Je neemt het zo met een doekje af, het vet heeft geen kans.
Werkt wel zo fijn, hoef je niet gelijk hysterisch te doen wanneer er wat van een bordje afdruppelt :)
 
Hans zei:
kevin zei:
Veen zei:
Super netjes! Ziet er strak uit

Bedankt!

Hans zei:
Hoi Kevin.

Ziet er super uit, netjes gemaakt nog even afwerken.
Ik heb een vraagje, is de ruimte tussen Q en blad groot genoeg i.v.m. heet worden bij het gebruik op hogere temperatuur ?
En waar steunt de ketel op ?
Ik ben nieuwsgierig omdat ik ook iets dergelijks overweeg te maken.

Grts,    Hans.

Hi Hans,

Zeker, ik ik heb ongeveer een CM ruimte tussen het blad en de ketel. Moet meer dan voldoende zijn.

de ketel rust op twee stoelhoekjes, aan beide zijde ??n, nabij het tuck-away wieltje.
Daarnaast rust het handvat ook op twee stoelhoekjes. Zo ligt hij op drie punten vast, waardoor hij ook niet wiebelt.

Ik zal er vanavond even een foto van maken.


Dank voor je reactie en uitleg  ;) !

Hi Hans,

Iets later, maar hier een gedetailleerde foto.

De dwars schroef ziet er misschien wat knullig uit, maar hier zie je uiteraard niets van als de Q er in hangt.
Op deze manier zit het echt heel stevig.

8.jpg


9.jpg

 
Daar is over nagedacht, leuke oplossing  ;) !
 
Het is zo ver... Hij is zo goed als af!

Alles netjes geschuurd en de sierstrip erop, daarna mooi in de olie.

10.jpg


11.jpg


12.jpg


13.jpg


14.jpg


15.jpg


16.jpg



Bedankt voor het volgen van het kleine projectje, binnenkort kan de nieuwe Q eindelijk aan!
 
Erg mooi
 
Een hele nette bbq hoek.
Ga je vast veel plezier van beleven. :) !
 
Mooi hoor! Ben nu al benieuwd wat je daar voor lekkers gaat maken!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Bedankt allemaal! Dat ga ik zeker doen! A.s. woensdag staat er een pizza op het menu, dus deze kan mooi op de BBQ.
 
Terug
Bovenaan Onderaan