BasBQ
Beef en Steak

Oke dan.

 
 

Mr D.J.

Kooltjesharker
Berichten
215
Derk Jan is de naam. Uit het Noorden des lands.
Ik heb pas gisteren het forum ontdekt via bbq.nl. Raar eigenlijks dat ik hier nog niet eerder ben geweest.
Niet dat ik een op en top bbq man ben trouwens.
Waarom wel?
Nou ik ben laten we zeggen al een aantal jaren ge?nteresseerd. En wel omdat ik al menig filmpje op internet heb bekeken met de meest fantastische stukken vlees. Een visje kan ik roken zoals een Paling,Makreel etc. Heb dat ook wel regelmatig gedaan.
Mooiste is natuurlijk het roken dan. In de ochtend en middag de zee op om je visje te vangen,en dan later op de dag met een biertje het spul in de pekel en rustig laten roken.
Ben dus wel een beetje het low @ slow type.
Dat is dus ook mijn doel. Lekker lang en rustig bezig met een goed stuk vlees.
In eerste instantie was het de bedoeling om zelf een smoker te maken. Je weet wel,grote tank,vuurbak aan de zijkant,dikke wielen en dat soort zaken. Mwha,ben er wel achter sinds gisteren (7 uur aaneen op dit forum rondgekeken) dat dat misschien wel helemaal niet zo handig is.
Wat me duidelijk is geworden dat de WSM wel een gemeengoed is onder de smokers. Dat moet het dan maar worden denk ik. Maar ja,dan mis ik wel het hele leuke van een bouwproject.. En ook dat is iets wat ik graag mag doen. Heb al van alles gedaan met zelfbouw,van brommersprint,racegrasmaaiers en al dat soort dingen. Mooi joh al die dingen zelf maken. Maar goed,ik ga maar voor de Weber en ga daarnaast dan maar wat erbij bouwen. Zoals het nu lijkt heb ik al een oud expantievat van 130 bij 50cm. Eens kijken wat we daar mee gaan doen. Een soort super Weber voor grote groepen en feestjes? Zal er eens over nadenken.

To do:De Weber opscharrelen. En dan pulled pork,brisket. Dat zijn wel de twee waar ik het meest naar uitkijk..

U hoort van mij!
 
Hoi Derk Jan,

Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hallo Derk Jan,

Welkom op dit leuke forum en veel plezier bij het realiseren van al je plannen!
 
Van harte welkom Derk Jan :)
 
Derk Jan, welkom bij de club!

BTW een UDS is een mooi zelfbouw project ;).
 
hoi Derk Jan,
welkom bij dit edele genootschap.
Je hebt een leuk intro, en voor wat betreft het zelf maken is hier denk ik ook wel het een en ander te vinden, en anders moet je het gewoon in de groep gooien
 
Hoi Derk Jan,
Je bent nogal wat van plan, leuk hoor, en welkom hier!
 
Hoi Derk Jan, gezellig dat je mee komt roken!
 
Bedankt luitjes..
Zoals reeds gemeld heb ik nog niet eens een bbq. Maar de stok achter de deur is gisteren al wel besteld. Briketten,rubs,saus,rookhout,temp. meters,spuiten etc. Nu het belangrijkste nog dus...

Ooh vraagje tussendoor. Ik zie het wel eens voorbijkomen. Dat dikke alu folie,waar is dat buiten de groothandels om te krijgen?
 
Hi DJ,

Je bent er vroeg bij met je goede voornemen om meer te gaan roken! Welkom hier!!!

Bij de Lidl hebben ze dikke en 50cm brede folie tijdens de zomer maanden, als je geluk hebt hebben ze nog een hoeveelheid..,. (Als redfox niet langs geweest is tenminste ;))
 
Terug
Bovenaan Onderaan