BasBQ
Beef en Steak

Offici?le eerste Pulled Porc...

 
 

StefR

Sprokkelaar
Berichten
36
Ook voor mij de Eerste keer Pulled Porc..........en een poging voor de felbegeerde sticker.  B-)

Om het jaar goed te kunnen beginnen, 31 december naar de Hanos voor 2 mooie stukken Procureur. Samen 4,5 kg. Goed voor een club van 27 personen tgv de verjaardag van dochterlief.


Lekker in de mosterd en Rub, in de koelkast en niet meer naar omkijken tot 2 januari.





Ik wil de graag een een lange run maken en zeker zijn dat de PP rond een uur of 6 zijn intrede kon maken. Dus .... Een vroege start. 06:50 uur de fik erin.....


07:15 op temperatuur, 2 Chunks Appelhout om te roken erbij en de procureur op de Q.


Kerntemperatuur bij de start: 6 gr.



En nu het lange wachten. Temperatuur loopt mooi langzaam op terwijl de Dome op de 120 vrijwel constant is. Uiteraard wel weer een sessie in de regen. Hier na 2,5 uur.



Ondertussen de BBQ saus gemaakt :
- Ketchup
- Appelsap
- Appelazijn
- Worchester saus
- Mosterd
- Honing
- snufje chilivlokken

Nu 7 uur een kerntemperatuur van 70gr. En lekker ingepakt in de folie en rustig door laten lopen naar de 88gr. Folie eraf en laten drogen, aflakken met de BBQ saus en rusten. Tot 17:45 uur. Totaal een run van 10 uur 30min.




The Moment of Truth .... Zou het gelukt zijn? Ik denk van wel... Pullen maar ...


HEEL TEVREDEN.  Vlees mooi los,  zacht en smeuig.


Op een broodje met een beetje dun gesneden ijsbergsla, gebakken ui en een lik saus. Smullen.



De eerste run van 2016, een goed begin. Blije mensen die zitten te smullen. Wat hebben we een mooi hobby!

Tot grills, Stef
 
Ziet er heerlijk uit.
Ik denk, nee ik weet bijna zeker dat dit een knorretje gaat worden.
Alvast gefeliciteerd. >:D<
 
Ik vrees er ook voor...  welkom bij de knorretjes club!

De PP ziet er trouwens super uit.
 
dat is een mooie sessie geweest, gefeliciteerd met je knor
 
Ziet er goed uit, gefeliciteeerd met je Knorretje.
 
Ziet er heerlijk uit.
Dat zal vast een knorrie opleveren.
 
Ziet er goed uit!  En gefeliciteerd met je knor.
 
Ziet er super uit!  Mooie sessie hoor! Mijn eerste pp was vorige maand. Ik krijg hem helaas alleen niet gepost. Probleem met versie van tapatalk ofzo. Net een upgrade gehad, zo nog eens proberen misschien lukt het nu. Super om het allemaal te lezen en ik wil ook dolgraag posten. Met de kerst trouwens een cote de bouef gemaakt! Wat een geweldig vlees is dat!
 
Heb al een aantal dingen gemaakt maar deze staat nog hoop op mijn ToDo-wensenlijst. Lekker hoor :D
 
Nice Nice, gefeli met je knor!
 
Terug
Bovenaan Onderaan