BasBQ
Beef en Steak

Oerhammetje low and slow garen?

 
 
 

Rolaanndd

Stoker
Berichten
397
Leden! 

Ik heb voor zaterdag acht oerhammetjes liggen, maar zit te twijfelen hoe ze te bereiden...  Heb hier op het forum verschillende versies gezien die in een soep gaan enzovoorts, maar dit is niet haalbaar.

Ik heb zelf wel een ideetje, om er gewoon een soort kleine pulled porkjes van te maken. Ik wil ze eerst pekelen en dan zaterdag bij een temperatuur van 107 graden op de WSM leggen en dan afglazen met een honing mosterd chili mengsel.

Nu is alleen mijn vraag aan jullie of dat jullie enig idee hebben hoe lang zo'n oerhammetje er op moet, is er bijvoorbeeld een zone waar ik rekening mee moet houden? Zou ik ze moeten inpakken?  Tot welke temperatuur moet ik ze garen?

Ik hoor van jullie! En als jullie andere ideetjes hebben, verras me! Mijn voorkeur ligt wel in de hoek van low and slow / fall of the bone :)
 
k zou m traditioneel doen..  .  omdat pootvlees een ander structuur hebt lijkt hij me voor pp niet zo geschikt
 
Oke, dan doe ik hem traditioneel!

Maar dan kan pekelen, afgrazen op een low and slow manier nog steeds toch? Alleen zal ik het PP gedeelte uit mn hoofd moeten zetten... Mooi receptje misschien?
 
Rolaanndd zei:
Oke, dan doe ik hem traditioneel!

Maar dan kan pekelen, afgrazen op een low and slow manier nog steeds toch? Alleen zal ik het PP gedeelte uit mn hoofd moeten zetten... Mooi receptje misschien?

Ik zou 'm sowieso low en slow afgrazen. Dan heb je er het langs plezier van :)
 
El Fumarole zei:
Ik zou 'm sowieso low en slow afgrazen. Dan heb je er het langs plezier van :)

Geweldig!
 
Terug
Bovenaan Onderaan