BasBQ
Beef en Steak

Noskos sweet & smokey BBQ sauce

 
 
 

Hans

BBQ Junkie
Berichten
5.554
Van het weekend moinkballs maken!
Oei, de sauce is bijna op.
Even wat potjes bij elkaar zoeken, nou ja  EVEN er gaat nogal wat in.  :D
Maar dan heb je ook een heerlijke sauce :) voor heel veel soorten vlees te gebruiken.

Ik heb er wat plaatjes van geschoten.

P1010307_zpsae3mym5g.jpg


P1010308_zps8llrq0ew.jpg


P1010309_zpsio35qrba.jpg


Heerlijke sauce  !!!!!!
 
Ik had die amerikaanse mosterd gebruikt, deze dus:
French_s-Yellow-Mustard.jpg


Voor mijn gevoel geen mosterd smaak maar iets te zuur.. Ik vind dit de smaak erg bepalen. Hoe bevalt de AH huismerk mosterd?
 
heb je ook een linkje waar dit recept staat ben het hele forum al door geweest maar kan het niet vinden :blush:
 
Noskos Sweet &smokey BBq sauce vind je op :www. BBQ-NL
Onder recepten ......... Rubs en sauzen.
 
werty zei:
heb je ook een linkje waar dit recept staat ben het hele forum al door geweest maar kan het niet vinden :blush:

Die staat op de website van Dennis (Noskos):
http://www.bbq-nl.com/2007/06/noskos-sweet-smokey-bbq-sauce.html
 
Persoonlijk vind ik het een voordeel dat het niet zo naar mosterd smaakt. Daar heb je de Carolina musterd sauce voor. Met andere mosterd lukt het trouwens prima om Noskos z'n saus te maken maar krijgt het net een ander accent. Pas wel op met due scherpe Franse mosterds die von ik geen succes
 
Lekker hoor!
 
mooie saus hoor
 
Ziet er inderdaad goed uit.

Heb je de glazen potten eerst gekookt voor de saus erin ging? Heb je de hete saus erin gedaan en daarna de pot op zijn kop gezet? Ben wel benieuwd hiernaar, ik ga binnenkort namelijk ook deze saus maken en wil ze in glazen potten doen zodat ik ze ook langer kan bewaren. Maar ben er nog niet helemaal over uit welke methode ik ga gebruiken daarvoor.
 
joethesmoker zei:
Ziet er inderdaad goed uit.

Heb je de glazen potten eerst gekookt voor de saus erin ging? Heb je de hete saus erin gedaan en daarna de pot op zijn kop gezet? Ben wel benieuwd hiernaar, ik ga binnenkort namelijk ook deze saus maken en wil ze in glazen potten doen zodat ik ze ook langer kan bewaren. Maar ben er nog niet helemaal over uit welke methode ik ga gebruiken daarvoor.

Inderdaad, zo werkt het.
Kokend er in, deksel er op en op z'n kop zetten .
Gebruik ovenwanten  want de potjes zijn gloeiend heet.
Als de rubberen ring goed afsluit hoor je na enige tijd een forse klik en zijn de potten goed gesloten.
Je kan ze zo maanden bewaren.

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan