BasBQ
Beef en Steak

"Noskos" frikandel burnt ends

 
 

Welmer

Pitmaster
Berichten
739
Ein...de...lijk de perfecte dag! (Op het weer na dan)
Ik zou eigenlijk vandaag de hele dag bezig zijn bij een goede vriend dus er stond weinig op de BBQ planning voor dit weekend,maar door de hitte van gisteren eerder gestopt met werken om me daarna buiten bij mijn maat in het zweet te werken. Achteraf misschien niet zo'n goed idee want was het warm buiten zeg! Pfff maargoed zonnepanelen komen niet vanzelf zijn dak op 😉. Affin, lang verhaal kort: Het werk was vrijdag klaar, ik had opeens wat vrije tijd.
Avond eten was al gepland dus dan maar een (snel) snackje/voorafje van de "Barillo". Een goed excuus voor de frikandellen van Noskos (Frits niet getreurd jouw ballen staan nu op 1 op mijn to do list 🙃🤣)
Laat ik alvast verklappen dat de burnt ends heerlijk waren! Zeker nog eens proberen maar dan met eigen rub of die van Noskos. Dit keer had ik nog een zakje van de AH in huis dus hoefde de deur niet uit. Ik had ook nog de Sweet baby ray,s Sweet and Spicy + Sweet dalton Smokey BBQ Honey al aangebroken dus ik was redelijk compleet ( het regende weer eens). Ik heb de minion methode gebruikt en op goed geluk( zonder mijn Igrill temp) wat kolen aangestoken met een blok appel hout. Eerste half uur op ongeveer 120, laatste rond de 180. Beetje jammer van de regen, maar ach daar heb je een oude parasol voor ( als je afdak ook nog op je 2doList staat) Zie foto's hieronder voor een visuele (en snellere) samenvatting 🤣

20200627_152523.jpg


20200627_152316.jpg


20200627_144455.jpg


20200627_144240.jpg


20200627_135540.jpg


20200627_135414.jpg


20200627_135016.jpg
 
Hier hadden we gisteren een zoete inval van de beide buren, de gloednieuwe kamado was toch nog warm van het avondeten dus maar even snel wat frikandellen voorbereid.

Om 9 uur even de luchttoevoer open, en de kamado was zo weer op temperatuur. Een uurtje later staat er iets geweldigs op tafel om de vingers bij af te likken. De ingrediënten heb je toch standaard in huis als barbecue gek.




Verstuurd vanaf mijn moto x4 met Tapatalk
 
Lekker lekker lekker.
Heerlijk snackje
 
Er gaat niks boven een lekker delleke
 
Ik heb ze ook een paar keer gemaakt, het begint hier een standaard hapje te worden zo lekker zijn ze!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan