BasBQ
Beef en Steak

Nog een keer spareribs

 
 

Gummiebeer

Vuurmaker
Berichten
73
Zondag spareribs op de bbq, altijd goed!

Deze keer 3-2-1 (maar eigenlijk ook niet). Er gingen 1 buikrib en 2 dik bevleesde spareribs op het rooster.
ribs 5.jpg

Lekker in de sparerib rub.
Daarna was het plan om ze 3 uur op de bbq te laten liggen op 110 graden met Hickory chunks. Dat ging niet zo lekker.. het eerste uur kreeg ik de temperatuur niet boven de 75. Dus wat extra briketten in de starter en erbij gedaan, toen kwam de temperatuur wel goed omhoog. Leermomentje met de kou.. 🤫
In plaats van 3 uur werd het uitgerekt met 3 kwartier. Daarna in de folie!
ribs 3.jpg

En zo een uurtje laten liggen. Daarna uitgepakt en bestreken met hickory saus en nog een uur terug op de bbq.
ribs 4.jpg


Na een uur eraf gehaald en even laten rusten. Daarna was het smullen! het bot van de spareribs kon je eruit trekken en de buikribs had wat meer bite. Erg lekker weer en op naar de volgende run!
ribs 2.jpg
 
Kleur is echt prachtig! Als ik dikbevleesde in de folie leg, dan vind km de structuur nog vrij stevig na een uurtje folie. Toepasselijke tekst op je plankje ook 😉
 
Kleur is echt prachtig! Als ik dikbevleesde in de folie leg, dan vind km de structuur nog vrij stevig na een uurtje folie. Toepasselijke tekst op je plankje ook 😉
Dankje!
Ik neig ook om ze nog iets langer in de folie te houden. Gelukkig heb ik nog voorraad in de vriezer voor de volgende keer 😇
 
Stevige ribbels. Een weber warm houden in dit jaargetijde is een uitdaging.
 
Wow, en wat een joekel van een buik rib
 
Zo dan. Dat is een beste rib. Ziet er heel gaaf uit. Daar moet ik toch eens achter aan gaan. Dat lust ik ook wel. TOP
 
Zo hee. Dat ziet er goed uit.
Mooi spul hé, zo'n buikrib.
Krijg er gelijk trek in
 
Die vleesrib! Geweldig! Ga ik ook halen!
 
Mooie ribben

Niet alleen op zondag goed hoor 😊
 
Damn, dat moet meer dan heerlijk zijn geweest!
Goeie sessie zo te zien. Buikrib staat ook nog op m'n lijstje om op de Q te smoken!

Verstuurd vanaf mijn SM-A750FN met Tapatalk
 
Ziet er geweldig uit 🤤! En die buikrib 😳
Hier vindt het gros het lekkerder als ik ze iets langer inpak en ze dus echt super zacht zijn. Zelf houd ik van iets meer bite..
 
Terug
Bovenaan Onderaan