BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Pellet-Head

 

Mace

Kooltjesharker
Berichten
124
Van onder de rook van Rotterdam meldt zich een nieuwe cadet aan. In 2013 mijn eerste echte Q gekocht: een Weber Q200.
Bewust op gas omdat de buren om me heen al genoeg zwarte rookwolken produceren....

Vanaf dat moment ook echt verslingerd aan BBQ-en, en dan niet de worstjes van de kiloknaller.....

Omdat ik steeds meer (not so) low&slow wilde gaan doen (de Weber krijg ik op minimaal 165-170C), me geori?nteerd op Q's die low&slow kunnen ?n een stuk gemak geven...

Uiteindelijk een GMG Daniel Boone gekocht bij de Vliegende Hollanders. Zojuist neergezet en de ribbetjes liggen nu al 1,5 uur heerlijk te roken!

GMG_DB.jpg


Daarnaast druk bezig om een verrijdbare buitenkeuken te (laten) maken, waar de Weber mooi in past en plaats heeft voor al mijn BBQ spullen.
 
Welkom Mace, mooie smoker heb jij daar.
 
hoi mace,
welkom bij dit edele genootschap,
en zoals Mike al zei, mooie smoker inderdaad
 
Welkom! En mooie intro met de foto!
 
Thanks, y'all!

Hij is goed ingewijd vandaag:
maiden_run.jpg

Moinkballs en Spareribs....

En ze waren verrukkelijk:
Moink_n_Ribs.jpg


Wel meer pellets verbruikt dan ik gedacht had, de eerste zak (9kg) is al leeg, al zit de hopper nu nog wel tot het randje gevuld...
Van de week maar eens aan de mannen van Green-Forrest vragen of dat verbruik een beetje klopt.
 
Prachtige smoker en een prachtig resultaat. Ik heb een tijdje zitten twijfelen over zo'n pellet smoker, maar je hoort en leest er zo weinig over, daarnaast is de prijs ook best fors (maar wel weer minder dan bijv. een big green egg). Uiteindelijk besloten het niet te doen, maar als ik dit zo zie dan heb ik toch wel een beetje spijt (hoewel ik dat bedrag waarschijnlijk toch niet door de aanschafcommissie had gekregen thuis). Succes verder met je smoker!

En welkom natuurlijk.
 
Welkom Mace, ziet er goed uit hoor
 
Smakelijke introctie zeg!
 
Terug
Bovenaan Onderaan