BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe Kamado Joe: Konnected Joe

advies prijs €2399 €1999 zo te zien. Valt me persoonlijk mee, had veel meer verwacht met een ingebouwde controller.

Komende weken / maanden eens wat filmpjes zien en kijken hoe die bevalt, wel een kanshebber om hier in de tuin te komen.


edit: https://www.vuurenrook.nl/nl/bbq-more/bbqs-grills-smokers/kamado-joe/konnected-joe/
€1999 hier
 
Tjah.. ze moeten wat om te blijven ontwikkelen bij KJ, dus ik snap wel dat ze hier op uitgekomen zijn.

Persoonlijk zou voor mij de lol er wel een beetje af gaan met deze manier van bbqen, maar goed er zijn ook zat mensen die een pelletgril kopen. Daar zie ik ook de lol niet van in ;)
 
Op zich prachtig ding met techniek, maar zelf hou ik ook meer echt bezig zijn met je q in plaats
Met allerlei controllers op de q.
Ik gebruik ook geen probe op de grill, alleen kernmeter en dome meter .
 
Ik heb veel controllers, het is geen fail safe iets. Ook met controllers moet je opletten en sturen.
Hopelijk is deze wel fail safe.
 
In de winter gebruik ik zelf bijna altijd een controller op mijn Q's.
Ik moet een trap doen en bijna 50 meter lopen van keuken tot Q.
In de zomer gebruik ik het zelden, dan ben ikzelf ook heel de tijd in de buurt van de Q.
 
Ik vind monitoren van de temperaturen genoeg het regelen doe ik met de hand.
Heb ooit een controller gehad maar na 2 jaar in de doos gelegen te hebben heb ik die weer van de hand gedaan.
Het bepaart je ook nog eens houtskool zonder controller ;)
 
Persoonlijk zou ik altijd kiezen voor een losse controller.
Als het elektronische gedeelte kapotgaat en de garantie is verlopen heeft het geen meerwaarde meer.
Een losse kun je dan tenminste weer eenvoudig vervangen + goedkoper.
 
Het bepaart je ook nog eens houtskool zonder controller ;)
Ehhh, verklaar je nader. Wellicht als je de controller ook het opwarmen laat doen (veel meer lucht door de q), maar als de q eenmaal op temperatuur is zou het niks uit moeten maken. Er komt x energie vrij om op temperatuur y te blijven. Met of zonder controller zou niet uit moeten maken.
 
Ehhh, verklaar je nader. Wellicht als je de controller ook het opwarmen laat doen (veel meer lucht door de q), maar als de q eenmaal op temperatuur is zou het niks uit moeten maken. Er komt x energie vrij om op temperatuur y te blijven. Met of zonder controller zou niet uit moeten maken.
Door de geforceerde lucht gaat je brandstof gewoon harder, als de BBQ op temperatuur is doet de Fan inderdaad niks en dan maakt het niet uit, maar zodra de fan weer gaat draaien heb je weer geforceerde lucht en gaat de verbranding sneller, door die geforceerde luchtstroom gaat er ook meer warmte boven uit de schoorsteen dan met normale trek.

Bij mij viel het meteen op toen in een controller had dat mijn brandstof aanzienlijk sneller ging dan met de normale trek
 
Heb het filmpje nog eens goed bekeken en werd toch een beetje verliefd 😉.
Behalve dat de controller niet verplicht gebruikt moet worden hebben ze de kolenmand weer verbeterd (was al goed) en ook de tand die het vasthoud ook verbeterd. De handvaten zijn ook een aanwinst. Het bladeren van de dop is ook slim opgelost.
Dit laat voor mij toch zien dat KJ een merk is dat niet achterover leunt of keer op keer vergeet om fouten te verbeteren. Zoals Basterd met z’n dop.
 
Het lijkt mij een mooie aanvulling op hun collectie.

Wat Frits aan aangeeft is het goed dat ze weer verbeteren ipv achterover leunen.
 
Lijkt mij wel tof. Kunnen schakelen tussen manueel of automatisch is prettig en maakt m veelzijdig.

Tof dat ze doorontwikkelen, al vraag ik mij af in hoeverre deze ontwikkelingen bijdragen aan een beter product (voedsel). Ik ben toch vaak zeer tevreden met het eten van mijn Grill Guru en bij mindere resultaten ligt het vaak aan de gebruiker

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk
 
Lijkt mij wel tof. Kunnen schakelen tussen manueel of automatisch is prettig en maakt m veelzijdig.

Tof dat ze doorontwikkelen, al vraag ik mij af in hoeverre deze ontwikkelingen bijdragen aan een beter product (voedsel). Ik ben toch vaak zeer tevreden met het eten van mijn Grill Guru en bij mindere resultaten ligt het vaak aan de gebruiker

Verstuurd vanaf mijn CPH2065 met Tapatalk
Denk dat die controller dan ook juist de gebruiker kan ontlasten hierbij .

Wel jammer dat ze hem als een 'classic 2' gaan verkopen, dus zonder een sloroller die wel bij de classic 3 zit.
 
Bij V&R staat prijs onder voorbehoud. Ik verwacht dat het niet bij 1999 zal blijven.
 
Zoals Basterd met z’n dop

KJ had de afgelopen jaren zo'n goeie dop dan? Misschien als je graag afgebladderde verf eet ;)
En Bastard heeft nu toch ook een nieuwe dop op z'n VX? Geen idee of dat was is overigens...
 
al vraag ik mij af in hoeverre deze ontwikkelingen bijdragen aan een beter product (voedsel). Ik ben toch vaak zeer tevreden met het eten van mijn Grill Guru en bij mindere resultaten ligt het vaak aan de gebruiker

Dat klopt, en nu de grote maar :) .

Ik merk het grote verschil vooral in niet meer "gevangen" te zijn.
Zonder controller durf ik geen 4h van huis weg gaan.
Met controller druf ik dat wel.

Toen ik een tijdje geleden die beefhammer heb gemaakt zat ik na onze wandelen een pint te drinken, even controleren wat de kern is.
Hmm, dat gaat krap worden voor het avondeten, ok, temp bijstellen van 110 naar 130°C.
Dat is voor het gemak van een controller.

Ook als er bezoek is, dan moet je er gewoon niet naar omzien en kan je meer tijd in je bezoek steken en gebeuren er veel minder snel fouten doordat je afgeleid bent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan