BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe inkbird thermometer

 

Kraai#5

Kooltjesharker
Berichten
164
Heeft iemand al ervaringen gehoord over onderstaande thermometer? Op de Inkbird site zie ik het niet 1-2-3, wat gek is voor een nieuw product natuurlijk, dat wil je promoten.
Prijs is wel heel mooi atm, met alle kortingen €54 maar omdat er zo weinig over te vinden is durf ik het nog niet aan.


Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
 
Ik heb een IBBQ-4T en ben ik zeker tevreden van, heb van inkbird ook zo een hitte meter (voor de pizza steen) en een gewone probe thermometer. Werken allemaal super.
Volgens mij is dat een nieuw model, het verschil met zo 4T lijkt me dat je maar info ziet van 1 punt tegelijk en je zal moeten cyclen (als dat niet automatisch gaat). Nuja is het nodig dat je de 4 probes tegelijkertijd ziet ? De app zal dezelfde zijn, dus het is gewoon denk ik meer wil je dat (spuuglelijk voor sommige) oranje niet en iets meer stylish, dan is de nieuwe zeker een optie lijkt me. Nuja je krijgt toch alerts op je gsm, en dat ding gaat toch biepen als je buiten bent, dat zal deze ook vast wel doen. Nu vorig was er wel 1x om de 2-3 maand een promo van inkbird. Meestal zelfde prijs, soms nog iets scherper. Een 4T kan je op de duitse versie zelfs scoren aan 49,99 euro, dat is een no brainer als je op zoek bent naar zo een type thermometer. Een 26s net gekeken daar ook aan 49,99 euro. Veel lager ga je dat niet vinden.

Had ik vorig jaar de keuze gehad dan had ik zelf de 26s gekocht, voor mij persoonlijk hoef ik niet tegelijker de 4 probes te zien, kan je ook in de app zien. Alleen dat gouden/koper randje stoort me enorm. Maar langs de andere kant vind ik de zwarte achtergrond een pak minder storend.
 
Ik heb hem binnen, eerste indruk is goed.
Vrij zwaar voor zn formaat, voelt degelijk aan. Eenmaal verbonden met WiFi kun je het waar dan ook gewoon zien op je telefoon. Ook wanneer je via 4G verbonden bent.
IMG_20230504_114827.jpg


Vanmiddag hele middag op voetbalveld geweest en foto's en filmpjes gemaakt met mn telefoon. Dat heeft de grafiek ook niet verprutst. Dat had ik met mijn oude inkbird ibt 4xs met bbq go app wel.


Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
5de9c960151e67cf233118f853fda8be.jpg
 
@cricque : mag ik vragen waar je die prijzen gevonden hebt?

@Kraai#5 : lijkt mij ook wel wat. Ik moet alles nog ontdekken en uitvinden. Waar heb je deze gekocht als ik zo vrij mag zijn?
 
Die prijzen waren allemaal bij Amazon.

Bij Amazon.de is bovenstaande nu (iets minder, maar nog steeds in de aanbieding) voor €72 incl verzending.

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
 
Ik ben toch voor de IBT-4XC gegaan. Wifi vind ik met alleen 2,4 niet interessant. Deze heeft BT. Ook geen noodzaak maar een verbinding is misschien wel leuk.
Eerst zien hoe ik zo’n apparaat ga gebruiken.
 
Hoezo is dat niet interessant? Werkt hier perfect, persoonlijk vind ik een snel wegvallende bt verbinding zeer irritant

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
 
Ik snap je. Omdat he mij nog alles wijs kunt maken, ik ben maagdelijk nieuw op de kamado, heb ik nog geen idee wat ik wel en niet ga gebruiken. De zin van een thermometer snap ik helemaal en van meerdere pennen ook, maar ik ben er ivm mijn dieren toch altijd bij in de buurt.
Wanneer ik later denk dat ik het wel nodig heb kan ik met deze mss een ander een plezier doen.
Of zie ik iets ontzettend over het hoofd?
 
Deze kun je altijd kado doen inderdaad.

Ik heb er nu bijvoorbeeld al de hele dag een procureur op liggen en ondertussen de wekelijkse boodschappen gedaan. In de winkel een keer gekeken voor mn gemoedsrust.
Ik ken je verder niet, misschien ben je zelf niet zo'n zenuwpees als ondergetekende

Persoonlijk zou ik iedereen die nog iets moet aanschaffen een wifi variant aanraden. Beter mee verlegen dan om verlegen

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
 
Zover ben ik zeker nog niet en als ik al onderweg ben dan zie ik later wel wat ik kan redden.
Denk ik.
Wel gaaf dat dit soort dingen ‘gewoon’ kan.
 
Wifi heeft alleen maar voordelen t.o.v. Bluetooth wat mij betreft en 2.4Ghz is daarbij geen probleem. Bereik van Bluetooth is beperkt, zelfs te beperkt als je "in de buurt" blijft is mijn ervaring.
Zelf ervaren is echter de beste manier om te weten te komen wat voor jou het beste werkt (y)
 
Mmmm, begin nu al te twijfelen over mijn ‘miskoop’.
Nee hoor. Ik moet temperaturen lezen, nu moet ik meer rond de bbq blijven.
Zorg gewoon dat er iets te doen is in de buurt. 🥃
 
Hoezo is dat niet interessant? Werkt hier perfect, persoonlijk vind ik een snel wegvallende bt verbinding zeer irritant

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
Dat wegvallen van je BT verbinding is inderdaad bloed irritant! Deze nieuwe thermometer gaat op het verlanglijstje!
 
@Bastard Arie die prijzen waren toen op Amazon in Duitsland, zijn ondertussen uit promo
Staan 3-4x per jaar aan de helft van de prijs ofzo

Ik ben voor de wifi gegaan omdat bluetooth door een paar muren gewoon niet werkt. En zo hoef ik ook niet echt dichtbij blijven. Nu ik ben meestal wel in de buurt. En 2.4ghz geeft veel groter bereik dan 5ghz, 5ghz door 2-3 muren mag je bijna vergeten en al zeker in een sterk geïsoleerd huis. 2.4ghz heeft dan nog wat over. De wifi variant is iets duurder, maar je weet dat je niet altijd buiten zal moeten gaan.

Je kan nog altijd terugsturen uiteraard :). Wifi is geen must, maar het kan het gemakkelijker maken en dan hoef je niet met blauwe tand liggen te klooien.
 
Ik denk dat ik deze voor nu ga gebruiken, mocht ik echt de behoefte voelen komt er wel een mooie thermometer. Dan ziet ik wel welke.
Dank jullie voor de adviezen en input.
 
Vandaag mijn eerste run gedaan met de inkbird ibt-4xs en dat beviel prima. Ja, je moet er geen 30mtr afstand van nemen wat dan valt de bt ff weg.
Reconnecten doet ie wel redelijk snel dus je zal een paar seconden (bij mij max 30) niet weten hoeveel graden je staat. Wifi is leuk maar mijn inziens totaal onzin. De temp in de gaten houden als je bij de supermarkt loopt? Ik vraag me dan werkelijk af of je dan alles laat vallen en als een malle naar de BBQ rent/fietst/rijdt? Is de temp op dat moment te hoog/laag ben je toch al telaat.
 
Misschien is de supermarkt niet het beste voorbeeld. Maar 100 meter van huis in de speeltuin met de kinderen? Geen probleem.
Door het hele huis? Geen probleem.
Met bt heb ik weinig tot geen bereik als ik de woonkamer zit.

Maargoed ieder zn ding, voor elk wat wils

Verstuurd vanaf mijn M2102J20SG met Tapatalk
 
Je hebt helemaal gelijk. BT is niet hun beste kant en dat is BT over het algemeen ook helemaal niet. Vooral met nieuwbouw woningen. IK denk max 20mtr bereik en dan valt de verbinding weg. Hoe ik het zie, zit je of buiten in de keuken of hou je het met minder weer in de woning in de gaten. In dat geval is deze thermo prima. Zo zie ik het. Wil je verder, zoals je aangeeft is deze thermo geen optie.
 
Ben aan het kijken voor een vervanger voor mijn igrill. Zie dat die inktbird allemaal oplaadbaar zijn via USB. Kun je tegelijkertijd opladen en gebruiken?
 
Ja, maar dan moet je wel een stroompunt hebben dicht bij de Q want de draadjes van de voelers naar de Inkbird zijn rond de 30cm. en de Inkbird "plak" je aan de q. Hij is trouwens niet zomaar leeg hoor. Je kan er een aantal sessies mee doen als hij volledig is opgeladen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan