BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe BBQ kopen

rdmeijer

Vuurmaker
Berichten
82
Hallo Mensen ik ben nieuw hier  B-)
Ik heb op dit moment een Weber Compact Kettle 47 maar ik wil het wat serieuzer gaan aanpakken!

Sowieso wil ik vergroten naar 57cm. Ik zat er aan te denken om een ONE-TOUCH PREMIUM 57 CM of een MASTER-TOUCH 57 CM aan te schaffen.
Ik kon niet zo snel het verschil vinden tussen beide BBQ's, wat adviseren jullie?

Zijn er nog meer BBQ's in deze prijsklasse die nog beter zijn?
 
Verschil kun je goed zien bij Fonq, vind de deksel houder op de Master erg makkelijk. Heb die ook zitten op mijn Performer.

One touch

Master touch


Je zou ook naar de performer kunnen kijken,... heb je gelijk een mooi dienblad en ook verkrijgbaar met gas aansteker. Heb hem hier al enkele jaren en super tevreden!!
 
Bedankt voor je reactie!
Ik zie dat erop de Master Touch een soort van deksel houder zit. Zit er ook nog verschil in de ketel?

Wat voor briketten en houtskool gebruiken jullie? Collega van me adviseerde me dammershoutskool en black ranch Argentijnse houtskool.

De performer had ik inderdaad ook al gezien, maar wordt me een beetje te prijzig aangezien ik er ook al een paar accessoires bij wil hebben.
 
Bijvoorbeeld:
Gereedschaphaken aan de handgrepen
Verchroomd scharnierend bovenrooster met Gourmet BBQ System (Wat houd dit in?)

Mis ik dan nog verschillen?
 
Rooster is dus een GBS:
Klikker de Klik

Kun je dus in het midden diverse dingen voor kopen. Daarbij kun je de uiteindes omhoog klappen om bijvoorbeeld hout/briketten toe te voegen.
 
Dat heb ik wel nodig inderdaad voor de sear grate!
Ik ga dan gewoon voor de Master Touch. Even kijken of er nog een mooie aanbieding komt. Het liefst met zo veel mogelijk accessoires!
Die weber style gevogeltestomer lijkt me ook een must have!
 
Persoonlijk zou ik enkel voor het gietijzeren rooster gaan,... indien het oppervlak groot genoeg is. Dus met name bij het Q'en voor twee personen. Daarnaast de Koreaanse Q.

De gevogeltestomer zou ik niet kopen. Gewoon BCC maken,... kip op blik. :)
 
Nope, dat is en wok! ;)
http://store.weber.com/accessories/category/gourmet-bbq-system/1389

Gevogeltestomer is ook prima, maar zou het overbodig vinden en dat vind ik niet snel. BCC of een kip gevlinderd neer leggen is veel lekkerder. Dan het beste m.b.t. kippetjes.....Weber spit
Kijk maar eens bij mij foto's,....(zie handtekening) :)


Verder zou ik een groentebak klein/groot en het visrek groot/klein. Daarnaast zijn de Weber Style Rib-rek en Vleeshouder ook mooi, maar voornamelijk mooi. Daar kun je ook een Ikea-rekje voor kopen.

Verder zou ik mezelf voornamelijk goed inlezen, sowieso is het een leuke reis om te maken. :)
 
Heb afgelopen zomer al geregeld gebruik gemaakt van me 47cm instap model.
Collegas hadden me gewaarschuwd dat ik meteen voor 57cm model moest gaan.

Maar goed, dankzij de Weber heb ik wel het BBQ virus gekregen. Hiervoor had ik een of ander gaar ding wat niet heet werd.

afgelopen weekend had ik een beginners cursus van grillmeesters (namens weber). Maar eigenlijk wist ik alles wel. Hij had drie Master Touch volgens mij, daardoor ben ik er van overtuigd dat ik over moet stappen!

Heb het boek van Chris Lilly en die doet de kip trouwens in een braadschaal/slee. Zag er ook lekker uit.

Ik ben gek op spareribs en heb al een keer slow cooking geprobeerd maar dat lukte niet echt. Uit de oven op 120 graden 4.5uur lukken ze vooralsnog beter ;)

De 47cm gaat wss naar me schoonvader, en dan koop ik een Mastertouch!
Btw, die grillmeester had twee van die brikettenhouders die je in en uit elkaar kun schuiven. Is dat die je er standaard bij krijgt?

 
Hoeveel geld wil je uit geven want dan kan ik je wel van advies dienen?
 
Max zo'n 300 voor nu.
Hoef ook niet alle uitbreidingen meteen te hebben.

Zag dat die master touch er vanaf 230? is
 
hee,

ik zie dat je budget het probleem niet is.
Dit is mijn visie. Ik weet echt never nooit niet wat ik met verjaardagen, sinterkerstennieuw enzo moet vragen.
Vandaar dat ik ervoor heb gekozen weber OTP57. Vervolgens heb ik weer een jaar of 2 allerhande extra's te vragen of zelf bij te knutselen!

Just a tip.

en anders ga je gewoon voor de Weber Performer http://www.fonq.nl/product/weber-performer-original-gbs-57-cm/78126/ ben je meteen klaar  :D
 
Ik heb liever alleen de ketel, en niet zo een plank erbij.
Wij zijn bezig met het huis te verkopen, en als we dan een nieuw huis kopen willen we een eigen buitenkeuken gaan maken.

Dus ik denk dat ik voor de One touch Premium ga of de Master Touch. Even de verschillen afwegen..
 
Weber OTP 57 cm met ING-rentepunten nog steeds 139 euro (ING webshop). Blijft er toch flink wat over voor BBQ-parafernalia.
 
Mee eens! Zo ben ik ook aan mijn 57 gekomen :)
 
Hier ook een ing rentepunten opt57. ben er nogsteeds heel erg blij mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan