BasBQ
Beef en Steak

Nieuwe BBQ gek

Dank allemaal voor het "warme" welkom. Vanavond ga ik de bbq maar weer eens gebruiken volgens de split grill zoals beschreven op het forum. Heb het 3 maal gedaan volgens de Weber methode, maar de temp gaat zakken... Niet handig.

Nog tips om Kokos briketten te scoren in omgeving Nijmegen???

BertM zei:
Welkom Jasper

En als Hardware engineer heb je een mooie Hardhouten tafel ge-engineerd!

Dank je Bert, dat vond ik zelf ook :blush:
Is weer eens wat anders dan code schrijven voor FPGA's  :)
 
Hoi Jasper... Nijmeeguh de gekste...  :p

Van harte welcome..., zeer mooie tafel...

Het scoren van briqetten..., in Oosterhout...  ;), heb ik een keer een doos kunnen scoren...

Tegenwoordig laat ik ze meenemen uit Belgie..., de befaamde Flamy's..., even kijken er staat een mooi stukje over briketten, op het forum...

Als Nijmegenaar moet je de befaamde Easterwood Ribs..., en de Lentse Klei Keien echt een keer maken...


 
ThrowonD zei:
Als Nijmegenaar moet je de befaamde Easterwood Ribs..., en de Lentse Klei Keien echt een keer maken...

Het eerste recept gevonden, en die ga ik zeker eens een keer maken.... Wat is goede BBQ saus daarvoor?
Het tweede recept kan ik niet vinden, heb je misschien een linkje?
 
Hoi en welkom,

wat een geweldig mooie tafel.
nu ben ik zelf niet zo handig maar heb wel dat soort ideeen.
mag ik je vragen hoe je de weber in het hout hebt opgehangen zonder dat het hout gaat branden of verkoolen?
 
KippetjeHaasje zei:
nu ben ik zelf niet zo handig maar heb wel dat soort ideeen.
mag ik je vragen hoe je de weber in het hout hebt opgehangen zonder dat het hout gaat branden of verkoolen?

Dat mag je zeker vragen. Hier een afbeelding. De blokjes heb ik zo gemaakt dat het hout nog kan uitzetten/krimpen zodat de bbq niet klem komt te zitten of uit elkaar getrokken wordt. Hout is tenslotte veel sterker dan de Weber  :)

Uiteindelijk heb ik de blokjes gefreesd en gezorgd dat ze 1 a 2 mm minder diep waren dan de hoogte van het metalen handvat. Zo klem je hem namelijk wanneer je het blad erop legt.

In de balken heb ik rampamoeren bevestigd. Mocht het gebeuren dat een handvat verbrand, kan ik ze vervangen. Maar de bbq is al meerdere keren aangeweest, maar zie nog geen verbrande plekken ofzo.

9126EAC2-8BBF-4C1E-A7C8-55BBDA171931_zpsyzckpemg.jpg
 
Welkom Jasper!!
En wat een mooie tafel!!
Kan ik eens komen kijken?
Ik wil namelijk ook zoiets gaan maken.

Wat betreft de kokos briketten......
Bij de Sligro waren ze laatst in de aanbieding.
Maar bij de intratuin of tuinwereld in Malden hebben ze ook kokos.

Ik moet wel zeggen dat de ecobrasa wel beter zijn maar ook duurder.

Laat me ff weten of ik een keertje kan langskomen om te kijken bij je!
Kunnen we gelijk eens bij de makro/Sligro/hanos gaan kijken of er iets leuks te scoren valt.



 
mitch01 zei:
Welkom Jasper!!
En wat een mooie tafel!!
Kan ik eens komen kijken?
Ik wil namelijk ook zoiets gaan maken.

Wat betreft de kokos briketten......
Bij de Sligro waren ze laatst in de aanbieding.
Maar bij de intratuin of tuinwereld in Malden hebben ze ook kokos.

Ik moet wel zeggen dat de ecobrasa wel beter zijn maar ook duurder.

Laat me ff weten of ik een keertje kan langskomen om te kijken bij je!
Kunnen we gelijk eens bij de makro/Sligro/hanos gaan kijken of er iets leuks te scoren valt.

Kijken mag altijd  :) Heb je een pb gestuurd met mijn nummer, laat maar weten wanneer het je uitkomt.

Ik heb al gevonden dat ze Flamy verkopen bij de buitentuin in Overasselt, ga ze daar halen.
Alleen vertelde BBQPaleis is Cuijk dat je beter met houtskool kan werken voor low and slow.

Wel ga ik even naar Intratuin Malden voor het rookhout en sweet baby rays. Die schijn je in huis te moeten hebben  :D
 
Welkom Jasper en proficiat met de tafel, ben ook bezig met plannen voor een tafel maar op dit moment wou ik dat mijn Weber Master touch ook 2 handvatten had want dit lijkt mij een makkelijker oplossing om in te bouwen.
grtz
 
Sweet Baby ray's... gewoon bij de Jan Linders in Lent... ;).... zijn ze ook nog eens de helft van de prijs van de Intratuin...

Tevens zijn de Flamy's ook te koop bij de slager in Beneden leeuwen op de hoek, in de straat van v. Barneveld de hengelsport zaak...


 
dank je voor de inf. ik ga eens kijken of ik daar wat mee kan doen (dat ik het zo snap dat het hier ook kan :p).
arthur
 
welkom! Mooi tafeltje heb je!
 
geweldig hoe je deze tafel hebt gemaakt,
loop al langere tijd met dit idee omdat mijn 10+ oude weber het onderstel gammel word en ik zat altijd met het probleem hoe ik hem dus moest ophangen.

had je misschien nog wat maten van je tafel ?
breedte, lengte en je hoogte
en hoeveel cm zijn je vierkante balken.

ik zit er misschien er aan te denken om er zwenk wieltjes er onder te zetten zodat ik hem kan verplaatsen mijn tuin is niet zo groot
 
Terug
Bovenaan Onderaan