BasBQ
Beef en Steak

nieuw rooksignaal

E

emgrill

Gast
Leuk forum, veel informatie, tijd om me eens voor te stellen. Ik kook dagelijks, en als het weer het toelaat gaat regelmatig de bbq aan. Na een start vele jaren terug met een 47cm Weber (dat was een eye-opener, wat heb ik eerst staan klooien) naar een One-touch Premium 57cm gegaan, en een mooi gietijzeren grillrooster (Barbequer Cast Iron grate) er bij gekocht voor de mooie streepjes.
Gebruik bijna alleen nog maar Black Ranch kolen, en haal vaak het betere vlees (Wagyu, black angus, polderhoen enz).

Ben niet zo dol op de e-"vul-maar-een-nummer-in" strooibus van de gemiddelde slager, dus ook in het bezit van een Kenwood Pro 2000 vleesmolen. Burgers maken lukt aardig (kip, vis, vlees), moet me nog op het worstenmaken storten (gaat deze zomer gebeuren).

Bak al 10 jaar pizza op de bbq, ooit eens uit nood geboren op een terrastegel, tegenwoordig op een mooie pizzasteen. Toevallig gisteren een pizza ring besteld (tenminste: die ga ik cadeau krijgen), zo kwam ik op deze site terecht.

Oh ja: ben van plan om zelf nog eens met een Arduino een temperatuurregeling te maken op mijn Weber, kwam de Bbqguru tegen, de onderdelen zijn los te koop (nippel, sensor, fan enz). Leuk projectje, misschien kom ik er deze zomer aan toe. Als het lukt dan post ik de resultaten hier.

Eerst eens het forum verder doorspitten, er is vast al iemand met temp regeling bezig geweest...
 
welkom emgril! ik ben benieuwd naar jouw recepten, zo te zien al veel ervaring ;)
 
Van harte welkom emgrill en veel plezier bij dit leuke Genootschap!
 
Dat beloofd wat als ik jouw voorstelberichtje lees, heel leuk! Welkom hier dus :)
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Hoi Emgrill, welkom hier
 
Welkom emgrill en veel plezier hier!!!
 
Welkom Emgrill, en dit is idd een leuk forum met een schat aan info!! 8)
 
hoi  Emgrill,

welkom bij dit edele genootschap
 
van harte welkom emgrill succes met je zoektocht hier  ;D
 
welkom, succes met doorspitten
 
Terug
Bovenaan Onderaan