BasBQ
Beef en Steak

Nieuw bij het BBQ Genootschap

Bart1990

Tondelzoeker
Berichten
6
Goedeavond allemaal,

Bedankt voor de toelating!
Al enige tijd lees ik mee op dit forum. Het begon toen ik een jaar geleden de Weber 57 cm Master Touch GBS kocht en mij verder ging verdiepen in de wondere BBQ wereld.

Inmiddels ben ik al heel wat instructie video's van Noskos afgegaan, heb ik het boek ''Het Vuur De Baas'' gelezen, experimenteer ik regelmatig, bak ik heel graag pizza's (ik wil nooit meer andere pizza's!!!) en af en toe ''gewoon'' een worstje met speklapje etc.

Het virus heeft mij echt gegrepen! Ik ervaar een enorme vorm van rust, niks moeten alles mag, als je bezig bent met bijv. een 10-12 uur sessie PP of 5-6 uur sessie Spareribs. Los daarvan is het gaaf om lekkere stukken vlees op tafel te krijgen en steeds weer verder te leren.

Nu heb ik het in mijn kop gekregen om een Kamado aan te schaffen, maar de aanschafprijs hield mij altijd een beetje tegen. Zodoende ben ik begonnen met een relatief goedkope, maar wel goede bbq, om te testen of het wat voor mij is en JA het is een schot in de roos!
Inmiddels dus wat gespaard en in de gelegenheid om een Kamado te kopen. Hier heb ik wel direct een vraag over, maar ik zal dat in het daarvoor bestemde topic nog wel posten zodadelijk.

Nogmaals leuk om hier te zijn en hopelijk ga ik nog veel leren!
 
Welkom.

Ik zou gelijk dit topic eens lezen, misschien helpt het je.
 
Welkom.

Ik zou gelijk dit topic eens lezen, misschien helpt het je.
Bedankt!
Deze had ik al gelezen ja, maar gaf mij nog geen antwoord op mijn vragen. Ik heb inmiddels een eigen topic gestart.:)
 
Welkom!!

Hoe graag ik ook klets over de bbq, als ik jou post lees, zou ik helemaal geen kamado kopen. Dan zo ik een Ooni Kodo 16 of een Ooni Pro kopen. Ook de Roccbox vind ik geweldig mooi en fijn werken.
Fornitalia's zijn mooi, maar das echt een bak werk om te stoken en dan bij te houden.

Hou je eigen weber erbij voor het kolenplezier
 
Welkom!!

Hoe graag ik ook klets over de bbq, als ik jou post lees, zou ik helemaal geen kamado kopen. Dan zo ik een Ooni Kodo 16 of een Ooni Pro kopen. Ook de Roccbox vind ik geweldig mooi en fijn werken.
Fornitalia's zijn mooi, maar das echt een bak werk om te stoken en dan bij te houden.

Hou je eigen weber erbij voor het kolenplezier
Bedankt voor je reactie, maar sorry dat is absoluut niet wat ik zoek, want zoals ik ook al heb geschreven wil ik ook ''gewoon'' een sparribs, speklapje etc. blijven maken. Daarnaast vind ik een Kamado ook gewoon mooie en tof!!
 
Welkom hier. Hopelijk worden je vragen beantwoord en kan je een goede keuze maken
 
Hoi Bart, welkom bij het Genootschap.
Als je echt pizzafreak bent zou ik naast de kamado de gedachte over een ooni niet meteen vergeten.
Ik heb de voorganger gehad en weer verkocht, ik ben geen echte pizza freak en de eerste versie de uuni was wat erg Spartaans
Deze pizzaovens gaan ver door de 400 graden Celsius met houtpellets.
Dat kan een Kamado ook, alleen vind het vilt dit niet erg leuk, en betekent dit dat je vaker nieuw vilt moet gaan installleren.
Wat ik zo lees en zie zijn degene die hier veel Pizza's bakken op hun Kamado ( 320 graden plus) niet veel langer dan 2 jaar met hun vilt doen.
Ik bak nooit pizza's op de Primo de maximale bedrijfstemperatuur is hier zo'n 250 graden. (natuurlijk heb ik ook uitschieters naar boven na een flinke grilsessie.)
Mijn nomex vilt zit er al weer 6 jaar op.
(fabrieksvilt is veelal van veel mindere kwaliteit en gaat sowieso korter mee)
 
Welkom Bart

Ik kan alleen maar beamen dat een Ooni fantastisch is om Pizza's te bakken. Ik ben nu een half jaartje eigenaar van de Ooni Karu en gebruik hem met veel plezier. Vergeleken met een Kamado kost het veel minder en het resultaat is zoveel beter.
 
Welkom Bart.
 
Welkom bij het genootschap
Succes met je zoektocht, als de financiën het toe laten beide kopen 😱, kan je ook combi’s maken
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor alle reacties!
De keuze is zojuist gevallen op de Kamado Joe Classic 2 nadat ik er meerdere naast elkaar heb gezien bij een winkel hier in de buurt.
 
Welkom hier!
 
Terug
Bovenaan Onderaan