BasBQ
Beef en Steak

Niet geheel tevreden, Shakshuka, chineese vleesribben, eendenborst.

 
 
 
 

Peter64

Gerijpt
Berichten
4.623
Vorige week tussen de werkende bedrijven door nog wat aan de Q gestaan.

Shakshuka met turks brood
Nieuw recept voor shakshuka gevonden. Lekker spicy. Moet ik wel nog een beetje aanpassen in de hoeveelheid kurkuma.

IMG_4996.jpg


IMG_4997.jpg

IMG_4998.jpg



Gestoofde vleesribben "China Style" met chinese kool en noodles. (clean knookje)
Ik had nog vleesribben in de vriezer. Deze met een dryrub (oa vijfkruiden) gemarineerd. Tevens een grove bumbu en marinade van black soy en hoisin saus gemaakt.
Kleurt uiteindelijk net te zwart op. Saus was stevig van smaak, maar mi net over de top.
Moet het recept nog aanpassen. Voor de liefhebbers kan ik het wel delen.

IMG_5528.JPG
IMG_5530.JPG
IMG_5532.JPG
IMG_5533.JPG


IMG_5535.JPG
IMG_5536.JPG
IMG_5537.JPG
IMG_5539.JPG




Gegrilde eendenborst met witlof
:cautious::mad: Afgelopen zaterdag wilde ik gerookte eendenborst op de BGE maken. Door tijd gebrek moeten gaan voor een gegrilde variatie op de plancha. Recept en tijd gezocht. 180 - 200 C voor 8 min per kant. Temp op max 180 C. en tijden ingekort.
Maar, stom stommer stomst, te laat de kerntemp. gemeten. Is doorgeschoten naar 64 C. Net te gaar. Kan me er nog aan ergeren.....:cautious:

IMG_5540.JPG
IMG_5541.JPG
IMG_5542.JPG
IMG_5543.JPG
IMG_5544.JPG
 
Het is jammer van de eendenborst maar je bent weer lekker culinair bezig geweest, het ziet er allemaal heerlijk uit en je hebt zelf al een aantal punten gevonden om het nog eens te maken.

Had graag een hapje mee geproefd.😋😋
 
Desondanks ziet het er prima uit. En dat gebeurt je niet meer opnieuw
 
Laatst bewerkt:
tja peter, soms zit het tegen.....
maar het zet je weer even terug op "leer" modus.
volgende keer ben je wellicht alerter

en je weet het zelf: hetgeen je gemaakt hebt heeft potentie, want het lijkt me erg lekker.
thnx voor het delen kerel. top
 
Ach ja soms gaat er iets niet helemaal naar wens maar daar leren we van.
Ziet er wel smakelijk uit allemaal
Eendenborst doe ik altijd eerst goed aangrillen en daarna indirect met kerntemp probe erin tot 52 graden C.
Na 54 graden gaat eendenborst vaak al naar lever smaken, die fout heb ik ooit al eens gemaakt. En eendenborst met Pezo en wat 5 spice. 5 spice en eend zijn gewoon voor elkaar gemaakt
 
Laatst bewerkt:
Weer mooie gerechten gemaakt. Ik begrijp dat je baalt van de eendenborst maar soms gaat het niet helemaal zoals je wilt. Goede redenen om dit snel nog een keer bereiden 🤓
 
Je bent toch lekker met de Q bezig geweest Peer. Hier heeft ie in geen dagen aan gestaan. Zal van het weekend even ingehaald moeten worden. Top
 
Peter knap dat je het allemaal bedenkt hoor. Al die recepten ik ben lang niet zo goed. Dus dit foutje is je vergeven. En knap dat je dit met ons deeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan