BasBQ
Beef en Steak

New years burgers

 
 

groundhog667

Stoker
Berichten
406
Hee allemaal,

De beste (BBQ) wensen voor het nieuwe jaar!
We schrijven 2 januari (beetje laat met posten  :blush:) en we wat zullen we eens maken? De kids wilden gehaktballen na een beetje onderhandelen werden het platte gehaktballen om te komen tot: zelf gemaakte hamburgers! We mogen weer  :D

Allereerst de ingredi?nten:
Gesnipperde rode ui
Gemalen zwarte peper
Gecrusht (???? is dat een woord ????) zeezout
Geperste knoflook
Beetje(!) paprikapoeder
Oregano
Ei... gelukkig nog 1-tje....woops - pats, ei op de grond... dan maar geen ei  :blush:
in de koelkast lag nog een gele paprika


Half om half gehakt erbij (vind ik lekkerder als rundergehakt)


Ff op de hand transformeren in burgers:


Daarna het spul op de BBQ en wachten maar. Om de maaltijd compleet te maken wat Italiaanse bollen en 2 maiskolven (ik vind die zooooooooooo lekker op de Q!) en klaar is Klara:


Broodjes opgemaakt met tzaziki, tomaat, ui ringen. Heerlijk gesmult! Helaas vergeten een foto van het eindresultaat te maken  :(

Lessons learned: Als je je snelstarter hebt aangemaakt en gaat binnen verder met het bereiden van alles is het (vooral als het geen hartje zomer is) een goed idee om te kijken of het niet begint met REGENEN! Na uitvoerig onderzoek is namelijk gebleken dat een gevulde snelstarter in de regen het niet zo goed doet  :D :D :D




 
De burgers zien er smakelijk uit!
Had graag het eind resultaat gezien.
 
Leuk verslag, ik moest lachen!

Je burgers zien er prima uit.

Wat doe jij verder met je mais? Ik doe altijd mijn mais met boter & honing insmeren en dan in alufolie verpakken en dan op de Q.
 
Deze kolfjes heb ik een beetje gesjoemeld, eerst 5 minuutjes in warm water  :blush:

Normaliter doe ik ze heel simpel inwrijven met kruidenboter EN een 'snufje' suiker in alu folie. Dan eerst paar minuutjes boven direct vuur en dan indirect 10-20 minuten. Volgens mij zijn ze na een minuut of 10 wel klaar maar ja als je ze helemaal aan de zijkant legt kun je ze (volgens mij) een hele tijd laten liggen.

Maarre die honing is ook een heel erg goed idee! Het gaat om die zoete smaak.

Bedankt voor de reacties!
Wat ik er trouwens niet bij had gezet als bijgerechten:
Gepofte aardappel (magnetron - ivm tijd)
Griekse salade (ijsbergsla, olijven, tomaat, komkommer, feta)
Tomaat
Komkommer

Inderdaad stom van me dat ik geen foto heb van het eindresultaat... uiteindelijk 4 lege bordjes!!!
 
Dat zijn hele brave burgers!! :D
 
Je kent het spreekwoord met water en mond enz?
 
Ziet er goed uit en voor de regen een visparaplu is misschien een oplossing.
 
lekker hoor
 
Wow lekkere burgers! ziet er goed uit! Ik ben ook Mais fan! lekker kluiven....
 
Mooi begin van het nieuwe jaar!
 
Lekkere burgers. Zelf heb ik zeer graag ma?skolven, maar ik koop ze alleen als ze volledig in de schil zitten. De draden verwijderen, insmeren met olie, peper en zout, schil terug dicht binden en dan op de q.
Na garen insmeren mer goede gezouten boter. Lekerrrrrrr
 
Helemaal mee eens Mark17960....maar vind die dingen maar eens midden in de winter ;-)
Bedankt voor je reactie!
 
Ik koop ze meestal bij de Turkse winkel. Hanos en metro, en andere grootwarenhuizen hebben ze ook wel maar dan is al altijd een gedeelte van de bladeren weggeknipt om de mais te laten zien
 
Terug
Bovenaan Onderaan