BasBQ
Beef en Steak

Net een Joe junior verworven

onno

Tondelzoeker
Berichten
3
Eindelijk: ik ben lid van een genootschap! Een plek voor hoogstaande gesprekken neem ik aan.

Na 20 jaar heeft mijn Weber een tweederangs plaatsje gekregen. Er komt een Joe junior. Ik wou niet te grote bbq maar als ik hier over de ‘acquisition disorder ‘ lees, vrees ik dat ik eens spijt krijg....

Afin: ik kan me nu gaan inlezen hoe ik met een Kamado om moet gaan.
En de belangrijkste vraag: welke onontkoombare assesoires moet ik meebestellen?
 
Welkom bij het genootschap
Bij Daan zijn wat assesoires voorgesteld


 
Welkom Onno. We kijken al uit naar wat je allemaal gaat maken met je junior.
 
  • Leuk
Waarderingen: onno
Wat is in hemelsnaam een meater? Klinkt als van schoenleer een lap vlees maken......
 
Onno, welkom bij de Club.
Het belangrijkste accessoire bij iedere kamado is de heatdeflector ofwel warmteschild. Zonder is indirect barbecuen niet mogelijk.
 
  • Leuk
Waarderingen: onno
Meater is draadloos

Een draadje kan je tussen onderzijde en klep laten lopen
 
  • Leuk
Waarderingen: onno
Eindelijk: ik ben lid van een genootschap! Een plek voor hoogstaande gesprekken neem ik aan.

Na 20 jaar heeft mijn Weber een tweederangs plaatsje gekregen. Er komt een Joe junior. Ik wou niet te grote bbq maar als ik hier over de ‘acquisition disorder ‘ lees, vrees ik dat ik eens spijt krijg....

Afin: ik kan me nu gaan inlezen hoe ik met een Kamado om moet gaan.
En de belangrijkste vraag: welke onontkoombare assesoires moet ik meebestellen?

Simpel. Ook al vind je hem nu te klein, hij gaat er niet meer uit. Je gaat gewoon eerder nog een Large erbij kopen. Je gaat zien dat een bij een BBQ niet altijd het formaat het probleem is, maar vooral het aantal BBQ's :ROFLMAO:

Vroeger cremeerde ik mijn vlees op de BBQ en dan maakt dat niet veel uit, maar eens je gaat BBQ'n met initial sear, reverse sear, low & slow,... en je dan een complete menu erop wil maken, ga je al snel merken dat je ofwel je menu op de temperaturen moet afstellen, ofwel een 2de BBQ erbij :geek:

Dus geen nood, ik ben er zeker van als je het ding gebruikt zoals de Junior verwacht, komt er snel een large kamado bij. Zelf heb ik nog een GasBBQ naast mij KJC, maar eens die de geest geeft, komt er een 2de KJ bij.
 
Dank, wat roept dit weer andere vragen op. Past het draadje van mijn ikea thermometer door/langs de deksel?

Meater is goed en draadloos. Dus ideaal als je een spit hebt. Maar voor een kamado mag dat gerust met kabeltje. Bij een kamado zit er een gasket seal tussen de beiden helften die 'op' mekaar liggen en het draadje er tussen. Bij metalen BBQ's wil die bovenste helft wel eens met een randje over de onderste helft vallen. Dus die van de ikea kun je gewoon gebruiken.
 
  • Leuk
Waarderingen: onno
Welkom hier,
Ik heb al jaren een JoeJr en ben er heel tevreden over, alles wordt er bij geleverd (zit dus al een deflector bij).(Ik heb ook een medium ei, dus ken het verschil)
En het draadje van de thermometer doe je gewoon tussen de basis en de deksel.
Een meater heb ik ook, maar gebruik ik nooit, boort grote gaten in je vlees en ik vind hem minder betrouwbaar dan een goedkope van de `Ikea. (dus eens met Free).
 
  • Leuk
Waarderingen: onno
Welkom hier op het mooie forum


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
 
  • Leuk
Waarderingen: onno
Welkom. Je hebt al veel adviezen en tips. Succes.
 
  • Leuk
Waarderingen: onno
welkom hier
en of je hier hoogstaande gesprekken mag verwachten................
laten we zeggen: het forum is een relaxte omgeving waar een potje geouwehoerd wordt over bbq-en, lekker eten en drinken, enz.
 
  • Leuk
Waarderingen: onno
Welkom! Ik heb ook al jaren een junior. Heel veel plezier van. Inmiddels wel geüpgraded naar classic. een van de accesoires die ik snel heb gekocht is een drip plate (van smokeware past perfect).
ik heb ook een gietijzer rooster gekocht.
oh en pizza steen als je dat wil maken
en thermometer zoals hierboven al vaker genoemd...
oh en.......
en...

genoeg te kopen in ieder geval.;)
 
  • Leuk
Waarderingen: onno
Terug
Bovenaan Onderaan