BasBQ
Beef en Steak

Daan stelt zich voor

 

Daannij

Kooltjesharker
Berichten
134
Hallo allemaal,

Ik ben Daan en kom uit de rechterhelft van het land. Vandaag mijn mooie kamado binnen gekregen, 22” variant. Ontzettend blij mee. Als jaren een gekoesterde wens maar de prijs hield me tegen. Nu een deal gemaakt die ik niet kon weigeren, erg blij dus!

Nu is het de taak om het apparaat en de fijne kneepjes te leren en volgens mij kom ik via dit forum al een heel eind.

Vervolg stap is uiteraard lekkere recepten en koken maar!

Wat zijn de ‘musthave’ accessoires bij een kamado?

Groeten Daan
F95E54E3-0762-4D45-90AD-14D6C71E927E.jpeg

ED453FB8-4D1E-4DFA-94B7-C3832EFB4AEE.jpeg
 
Welkom bij het genootschap

Houtskool, aanmaak wokkels en een aansteker 😉
 
welkom, goede vleestang en als je wat grotere stukken vlees gaat bereiden een goede grote tang, kern thermometer. Oh ja handschoenen ook wel handig
 
welkom hier
alle must have's zijn hierboven genoemd, behalve rookhout
verder er zijn nog heel veel andere leuke accessoires maar met bovenstaande kom je al heeeeel ver
 
Daan, welkom op het Genootschap en veel plezier met je kamado.
 
Bedankt allen! Heb voor mezelf al een boodschappenlijstje gemaakt om straks goed van start te kunnen gaan:

- Regenhoes
- Meater
- Ribrek
- Pizzasteen
- Metalen spiesen
- Gietijzeren rooster

Nu natuurlijk aangevuld met een goede tang en het juiste houtskool!
 
Welkom bij de club. Voor het rib rek moet je zeker gaan voor de IKEA dekselhouder
 
Welkom Daan,

Mooi boodschappenlijstje heb je al.
Wat ik zelf verder vrijwel altijd gebruik is:
  • Looftlighter
  • Meater
  • Snelle pen kerntermometer
  • Oude ovenwanten of bbqhandschoenen
Ribrekje zou ik zeker voor de Ikea pannenhouder (VARIERA) gaan. Ik heb zelf zo'n 'echt' rib-rek, maar die van de ikea is fijner :ROFLMAO:

Er is echt veel spul te koop. De vraag is wat je allemaal nodig hebt. Rustig beginnen en ook genieten van de kleine aankoopjes later. Althans, zo geniet ik van de hobby 🙌
 
Weet niet waar ik het plaatsen moet, maar is er toevallig een afdeling binnen het forum voor de beginnende bbq’ers om de basis goed door te kunnen lezen? 😅
 
Weet niet waar ik het plaatsen moet, maar is er toevallig een afdeling binnen het forum voor de beginnende bbq’ers om de basis goed door te kunnen lezen? 😅
Ja, haha, dit gehele forum.
 
Dag Daan, welkom.
Vraag, rechterzijde van het land. In welke kijkrichting?
 
Vandaag jarig en het BBQ verlanglijstje is netjes afgewerkt. 🥳

nu vraag ik me alleen af of dit goed gaat met de platesetter. Ligt die niet te hoog zo?

72762D9C-414F-43C0-A97C-5A3A904977D7.jpeg
 
nu vraag ik me alleen af of dit goed gaat met de platesetter. Ligt die niet te hoog zo?

bij deze weet ik niet wat de bedoeling is maar bij een big green egg kom de rooster ter hoogte van het vilt met de conveggtor erin.
 
bij deze weet ik niet wat de bedoeling is maar bij een big green egg kom de rooster ter hoogte van het vilt met de conveggtor erin.
Dat is inderdaad wat ik vaak zie, vandaar de vraag. Moet ik wellicht de setter hebben zonder ‘pootjes’?
 
Terug
Bovenaan Onderaan