Gisteren vanwege het uitermate heerlijke weer de Q weer opgestookt.
De dag ervoor wat kipfilet opgehaald bij de slager om deze vervolgens 24 uur te marineren in een mix van;
1 theelepel ketoembar (koriander)
1 theelepel djinten (komijn)
1 theelepel laos
1 theelepel paprikapoeder
2 theelepels sambal oelek
1 theelepel bruine suiker
2 thelepels azijn
1 stukje trassie ongeveer 1 cm?
2 hele tenen knoflook
Deze 10 minuten indirect op de Q, na 10 minuten gelakt met een mix van ketjap en warm water en vervolgens gedraaid. Nog een klein beetje rookhout toegevoegd. Na 10 minuten hetzelfde proces, om ze vervolgens nog enkele minuten direct te grillen voor een knapperige buitenkant.
Resultaat:
Tijdens het Q-en de nasi bereid (iedereen geeft hier eigen invulling aan, ik hou me meestal vast aan een vrij basic recept met indonesische kruiden). Daarnaast nog javaanse satesaus gemaakt van 'Tul?n pinda sambel' (toko) voor de pittige bite.
En vriendinlief zag dat het goed was
Vanavond zalm op het programma
De dag ervoor wat kipfilet opgehaald bij de slager om deze vervolgens 24 uur te marineren in een mix van;
1 theelepel ketoembar (koriander)
1 theelepel djinten (komijn)
1 theelepel laos
1 theelepel paprikapoeder
2 theelepels sambal oelek
1 theelepel bruine suiker
2 thelepels azijn
1 stukje trassie ongeveer 1 cm?
2 hele tenen knoflook

Deze 10 minuten indirect op de Q, na 10 minuten gelakt met een mix van ketjap en warm water en vervolgens gedraaid. Nog een klein beetje rookhout toegevoegd. Na 10 minuten hetzelfde proces, om ze vervolgens nog enkele minuten direct te grillen voor een knapperige buitenkant.
Resultaat:

Tijdens het Q-en de nasi bereid (iedereen geeft hier eigen invulling aan, ik hou me meestal vast aan een vrij basic recept met indonesische kruiden). Daarnaast nog javaanse satesaus gemaakt van 'Tul?n pinda sambel' (toko) voor de pittige bite.
En vriendinlief zag dat het goed was

Vanavond zalm op het programma