Beef en Steak

Morso Forno

Joris MorsoForno

Tondelzoeker
Hallo allemaal. Heb sinds enige tijd een Morso Forno houtgestookte pizza oven. Een zeer mooi ontworpen gietijzeren "UFO" met heel veel gebruiksmogelijkheden. Ik loop wel tegen de uitdaging aan van een te snel afkoelen steen. Meerdere pizza's achter elkaar bakken kan niet zonder het vuur tussentijds weer over het midden te verdelen. Heeft iemand daar iets op gevonden? Groet, Joris

deef421f-6d4e-4bb5-bc69-84a82a2c1075-1_all_684.jpg

Deze vond ik er altijd leuk uitzien, maar vond de oppervlakte nogal beperkt en staat nog altijd op de lijst ... wie weet ooit komt het er een dag wel eens van, gewoon omdat dit er zo leuk uitziet.

Maar voor je probleem : de dikte van de steen speelt hier een rol, en als het mij goed voorstaat, is dit een steen in 5 stukken, 1 center en daar 4 kwartjes rond. En is dit ook niet al te dik. Hoe dikker de steen hoe beter de hitte behouden zal worden. Maar door de "gaten" tussen de onderdelen van je steen zal de geleiding ook een pak minder zijn. Maar het is het design volgens mij, hoe ga je anders ooit de steen kunnen vervangen en door het design zal de steen meer afkoelen, wat ook nadelig is voor de onderkant.

Tevens is de "dome" er een stuk van verwijderd, en zal wel warmte terug geleiden en warm genoeg hebben, maar niet zoals bij een "echte" oven. Denk buiten een dikkere steen je hier weinig aan zal kunnen doen. Het enige dat ik zie, is dat je een vuurtje rondom maakt, een kring rond de pizza, maar lijkt me lastig om dit voor elkaar te krijgen en of dit het echt gaat oplossen weet ik niet, het is maar een gok.

Terug
Bovenaan Onderaan