BasBQ
Beef en Steak

Mooie vleesmolen aanbieding voor een kitchenaid

 
 
 
 

mcjas

Stoker
Berichten
302
Geen KitchenAid maar een Hobart in huis. Ben nog steeds op zoek of hier ook een molen voor is. Desondanks bedankt voor het delen! (y)
 
De opzetstukken van KitchenAid passen overigens ook op de AEG keukenmachine, die heeft dezelfde aansluiting.
De kommen zijn dan helaas weer niet uitwisselbaar.

Wij hebben een AEG en mijn ouders een KitchenAid, dus we hebben het uitgeprobeerd.
 
Zijn afzonderlijke schijven ook een beetje makkelijk aan te komen?
 
Ik had de aanbieding ook al gezien. Doe erg mijn best om niet te happen :oops:

Zo te zien zijn is het mes wat je er bij krijgt wel apart te krijgen maar ik vind nergens de schijven los.. Nu zal je de schijven, behalve als je ze kwijtraakt, niet snel moeten vervangen toch?
 
Ik had de aanbieding ook al gezien. Doe erg mijn best om niet te happen :oops:

Zo te zien zijn is het mes wat je er bij krijgt wel apart te krijgen maar ik vind nergens de schijven los.. Nu zal je de schijven, behalve als je ze kwijtraakt, niet snel moeten vervangen toch?


Dat klopt inderdaad, de schijven verslijten niet, maar zo te zien aan de foto zijn de schijven de standaard maat, dus ik denk wel dat je die nog apart kan krijgen hoor. Dus daar gaat je excuus om hem niet te kopen ;)
 
He grappig, ik had hem toevallig op een ander topic gepost, maar hier is wel duidelijker denk ik.
Ik heb hem inmiddels binnen, moet hem nog uitproberen maar over het gevoel/gewicht/looks ben ik mega tevreden.
Echt een mooi solide ding.


Ik had de aanbieding ook al gezien. Doe erg mijn best om niet te happen :oops:

Zo te zien zijn is het mes wat je er bij krijgt wel apart te krijgen maar ik vind nergens de schijven los.. Nu zal je de schijven, behalve als je ze kwijtraakt, niet snel moeten vervangen toch?
Die dingen zijn bijna een halve cm dik. dat zal wel ff duren voordat vlees en water dat 'kapot' maakt denk ik..
 
Ik vraag me wel af hoe het zit met de verschillende KitchenAid vleesmaler accessoires. Deze, die nu in de aanbieding staat, lijkt op veel plekken uitverkocht te zijn. Op de KitchenAid website ook niet meer te verkrijgen. Wordt deze soms vervangen door de witte variant?
 
Die witte lijkt me minder stevig op de een of andere manier..

Sent from my SM-G965F using Tapatalk
 
Ik vraag me wel af hoe het zit met de verschillende KitchenAid vleesmaler accessoires. Deze, die nu in de aanbieding staat, lijkt op veel plekken uitverkocht te zijn. Op de KitchenAid website ook niet meer te verkrijgen. Wordt deze soms vervangen door de witte variant?

Ik weet niet hoe goed je duits is..
Hier zag ik het beste het verschil.. vanaf 3:30 komt de stalen versie er bij.
Toen ik dat maalplaatje zag was ik verkocht.


En wat ze ook zeggen, gooi hem niet in de vaatwasser, want hij komt er gitzwart uit (dat is ook bij onze garde gebeurd)

Edit:
Hier ook nog het verschil te zien:
 
Ik gooi mijn garde altijd in de vaatwasser. Nog nooit problemen mee gehad? :unsure: De RVS versie ziet er wel een stuk degelijker uit.
 
Ik gooi mijn garde altijd in de vaatwasser. Nog nooit problemen mee gehad? :unsure:
Dat is echt bijzonder..
Welke Kitchenaid heb je? zou er nog verschil kunnen zitten in de meegeleverde garde misschien?
Wij hebben de goedkoopste Artisan (125).
Daarvan is dat stuk wat in de kitchaid gaat helemaal verkleurd.


De RVS versie ziet er wel een stuk degelijker uit.

Dat was voor mij ook de doorslag.
Je zal even moeten rekenen met al die kortingen wat het verschil is. Je moet niet vergeten dat je de worstvuller los moet aanschaffen als je de witte koopt. Als die niet in de aanbieding is is die 30 euro.. + 50 voor de witte variant = 80. Dan heb je voor 25 euro meer de stalen..
Tja, toen wist ik het wel.


Edit: wij hebben trouwens ook voorgenomen, dat alles wat nu kapot gaat, we gaan kijken of we kunnen vervangen voor de kitchenaid accessoires.
Dingen op het lijstje: Citrus pers, pasta maker, pasta roller, ijsmaker.. ik twijfel nog over de rasp.
De rest vind ik wat gek, zeef met weegschaal enzo, beetje overdreven.
Maar die dingen op ons lijstje hebben we nu andere apparaten voor, en dat vind ik dan weer wat zonde om te vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Dat is echt bijzonder..
Welke Kitchenaid heb je? zou er nog verschil kunnen zitten in de meegeleverde garde misschien?
Wij hebben de goedkoopste Artisan (125).
Daarvan is dat stuk wat in de kitchaid gaat helemaal verkleurd.

Ik heb ook de Artisan maar in het vulkaanzwart met typenummer 5KSM175PS. Volgens mij exact hetzelfde model als de 125 alleen met een andere kleur en wat meer accessoires er standaard bij (voor zover ik kan zien). Bij garde ziet er bij mij prima uit.

Wat mij net wel opviel is een lakbeschadiging op de deeghaak πŸ˜–

1588701148276.png
 
Ik heb ook de Artisan maar in het vulkaanzwart met typenummer 5KSM175PS. Volgens mij exact hetzelfde model als de 125 alleen met een andere kleur en wat meer accessoires er standaard bij (voor zover ik kan zien). Bij garde ziet er bij mij prima uit.

Wat mij net wel opviel is een lakbeschadiging op de deeghaak

Bekijk bijlage 1018
Zonde! Volgens mij is die van jou ook krachtiger. En je kreeg meer accessoires, net wat je zegt.. ik denk dat dat ook kan betekenen dat je een andere garde kreeg.. maar ach.
Ik zie nu overigens dat niks in de vaatwasser mag behalve de plastic onderdelen...

Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
 
Ik kan niet voor Kitchenaid praten, want wij hebben een Kenwood staan, maar hier is het ook zo dat de vleesmolen niet in de vaatwaser gaat vanwege het feit dat deze van vertint gietijzer is, en dat kan niet tegen de vaatwasser.
 
Ik kan niet voor Kitchenaid praten, want wij hebben een Kenwood staan, maar hier is het ook zo dat de vleesmolen niet in de vaatwaser gaat vanwege het feit dat deze van vertint gietijzer is, en dat kan niet tegen de vaatwasser.
inderdaad, thuis hebben we ook een Major staan en daar gaat niets van in de afwasmachine.

De deeghaak heeft een coating, ?teflon?, en die begint bij ons ook af te slijten na 10 jaar en gemiddeld 2 keer per week deeg maken.

In Frankrijk heb ik de kleine staan, prospero, daar zaten een hoop accessoires bij en van de doos direct in de vaatwasser en daar is de vleesmolen ook zwart uitgeslagen.
Werkt daarom niet minder hoor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan