BasBQ
Beef en Steak

Mooie dag voor pulled pork... wie weet verdien ik er nog een badge mee

 
 

kruissie

Sprokkelaar
Berichten
40
Voor vandaag is mooi weer voorspeld, dus tijd om weer pulled pork te maken. De vorige keer helaas te weinig foto's gemaakt. Hopelijk denk ik er vandaag wel aan.  ;)

Vrijdag de procureur uit de vriezer gehaald. En gisteravond ge?njecteerd en gerubd.

20170408_200915_zpsvh989kcn.jpg


Daarna ingepakt voor een nachtje koelkast.

20170408_222605_zpsvkbrkkpm.jpg


Vanochtend om kwart voor zeven de kolenstarter aangestoken. En zo tegen achten het vlees erop.

20170409_070001_zpspj1xmbio.jpg


Voor 't eerst met mijn nieuwe zelfbouw cheap ass temperatuur controller, benieuwd hoe dat gaat.

20170409_112736_zpsyqx4mlxo.jpg
 
Goed begin van een lange dag, succes vandaag  :) !
 
Inmiddels is het half twaalf en is de kerntemperatuur opgelopen tot 66 graden.

De PID controller heeft wat moeite om de PID temperatuur constant op 115 graden te houden. Die is inmiddels opgelopen tot 121 graden. Waarschijnlijk doordat het nu snel warmer wordt buiten en de fan nu net te vaak aangaat. Even afwachten of ie zichzelf corrigeert.
 
Je hebt er mooi weer bij ;)

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI P7-L10 met Tapatalk

 
kruissie zei:
Inmiddels is het half twaalf en is de kerntemperatuur opgelopen tot 66 graden.

De PID controller heeft wat moeite om de PID temperatuur constant op 115 graden te houden. Die is inmiddels opgelopen tot 121 graden. Waarschijnlijk doordat het nu snel warmer wordt buiten en de fan nu net te vaak aangaat. Even afwachten of ie zichzelf corrigeert.

Lekker bezig chef! Kan het zijn dat je zwarte ton langzamerhand in de zon komt te staan? Dat scheelt bij mij ook al snel 10 graden.
 
kruissie zei:
Inmiddels is het half twaalf en is de kerntemperatuur opgelopen tot 66 graden.

De PID controller heeft wat moeite om de PID temperatuur constant op 115 graden te houden. Die is inmiddels opgelopen tot 121 graden. Waarschijnlijk doordat het nu snel warmer wordt buiten en de fan nu net te vaak aangaat. Even afwachten of ie zichzelf corrigeert.
121 is geen probleem... Als de temperatuur hoger oploopt de kraan achter de ventilator iets knijpen. Ik zet zelf de kraan even voor het openen van de UDS altijd helemaal dicht om overshoot te voorkomen.
Succes vandaag!
 
bulderdoos zei:
kruissie zei:
Inmiddels is het half twaalf en is de kerntemperatuur opgelopen tot 66 graden.

De PID controller heeft wat moeite om de PID temperatuur constant op 115 graden te houden. Die is inmiddels opgelopen tot 121 graden. Waarschijnlijk doordat het nu snel warmer wordt buiten en de fan nu net te vaak aangaat. Even afwachten of ie zichzelf corrigeert.

Lekker bezig chef! Kan het zijn dat je zwarte ton langzamerhand in de zon komt te staan? Dat scheelt bij mij ook al snel 10 graden.

Ja, ik denk dat daar de temperatuurstijging vandaan komt. Ton staat inmiddels helemaal in de zon. De controller moet nog even 'leren' dat ie minder vaak aan hoeft. De temperatuur zakt nu heel langzaam weer richting de ingestelde 115 graden.
 
Mijn UDS is vandaag niet in gebruik, wel in de volle zon. Zelfs de chinese habbie-babbie-thermometer geeft al bijna 50 graden aan!
c01460ae465831def66b793f2e6dda1c.jpg
 
Tien voor een (bijna 5 uur onderweg...) en de kerntemperatuur is 74 graden! Tijd voor de glaze...

20170409_124827_zps80phnyzi.jpg
   
20170409_124938_zpsetnjb0m4.jpg
 
Het mooie weer helpt... de eindtemperatuur van 88 graden is net voor half vier bereikt. Het vlees nu ingepakt om nog een poosje te rusten. Als ie net zo lekker smaakt als dat ie nu ruikt... mjammie!

20170409_151352_zpsoqm44j9e.jpg
   
20170409_151743_zpslhra7dnw.jpg
 
Gisteren niet meer aan toe gekomen om nog een foto te posten van het gepulde resultaat. Het smaakte heerlijk!

20170122_174116_zpsvmlx3a7n.jpg
 
Dat ziet er uit als een soepele run!

Proficiat!
 
Lekker zeg gefeliciteerd met je knor.
 
Gratz met knorrie!
 
Terug
Bovenaan Onderaan