BasBQ
Beef en Steak

Moink Balls

 
 

Gabor

Pitmaster
Berichten
503
Volgende week pas moink ball dag maar oefenen kan nooit kwaad toch?

Recept van Noskos gehanteerd maar deze keer geprobeerd met half om half gehakt omdat ze iets te droog waren naar mijn zin de vorige keer. I.p.v. gekruid paneermeel heb ik voor de helft gekruid en voor de helft naturel paneermeel gebruikt, dit om het iets minder zout te maken, wij zijn niet van die zoute eters, hoge bloeddruk in de familie helaas :(. Voeg ook geen extra zout toe aan de moink balls, de rub en wat peper maken het voldoende smaakvol.









Afgemaakt met Raspberry Chipottle van Sweet Baby Rays, was nog met varkenshaas bezig en hartige spinazietaartjes op nieuwe weber OTP dus kwam handen tekort, maar die saus smaakte eigenlijk prima!

Neem ze mee naar de verjaardag van mijn ouders, eens kijken of we daar wat blije gezichtjes kunnen maken ;)
 
je ballen zijn om in te happen  ;)
 
Gabor zei:
Volgende week pas moink ball dag maar oefenen kan nooit kwaad toch?

Recept van Noskos gehanteerd maar deze keer geprobeerd met half om half gehakt omdat ze iets te droog waren naar mijn zin de vorige keer.

Prima ballen, maar let op! Met half-om-half gehakt is het geen originele MOINK!  ;)
 
Lekker, ze zien er iig goed uit !
 
RedFox zei:
.......maar let op! Met half-om-half gehakt is het geen originele MOINK!  ;)

Waarom eigenlijk niet? HOH gehakt is toch eigenlijk gewoon MOINK gehakt?
 
Nosmo zei:
RedFox zei:
.......maar let op! Met half-om-half gehakt is het geen originele MOINK!  ;)

Waarom eigenlijk niet? HOH gehakt is toch eigenlijk gewoon MOINK gehakt?

Haha, allebei een punt denk ik maar advies was of HOH of klontjes boter door rundergehakt, ga klontjes boter ook nog proberen, HOH was iig qua malsheid OK maar idd geen 100% rundergehakt zoals de officiele moink ball hoort te zijn. Qua smaak was deze beter dan de 100% runder, maar dat was ook een ander merk gehakt dan dat ik daarvoor gebruikt heb... Uiteindelijk zal er voor mij vast de ideale moink ball uit komen ;), bij zeker oefenen!!
 
In jou ballen wil ik wel een keer bijten.
 
Nosmo zei:
RedFox zei:
.......maar let op! Met half-om-half gehakt is het geen originele MOINK!  ;)

Waarom eigenlijk niet? HOH gehakt is toch eigenlijk gewoon MOINK gehakt?
Piet, ikzelf ben dat in principe met je eens, er wordt echter regelmatig over dit thema geschreven dat alleen het spek om het balletje van de knor mag zijn....wellicht kan Noskos hier zijn mening/oordeel ook over geven?  :)
 
HoH of niet! Jouw ballen zijn heerlijk shiny!! :p
 
ChrisMaes zei:
Stiekem maak ik ze meestal ook met half om half gehakt, die vindt ik namelijk lekkerder

ben ik helemaal met je eens  :)
 
top combinatie! heerlijk recept met (naar mijn smaak) de beste rub en een van de beste sauzen! Dat moet wel gesmaakt hebben ;)
 
RedFox zei:
Nosmo zei:
RedFox zei:
.......maar let op! Met half-om-half gehakt is het geen originele MOINK!  ;)

Waarom eigenlijk niet? HOH gehakt is toch eigenlijk gewoon MOINK gehakt?
Piet, ikzelf ben dat in principe met je eens, er wordt echter regelmatig over dit thema geschreven dat alleen het spek om het balletje van de knor mag zijn....wellicht kan Noskos hier zijn mening/oordeel ook over geven?  :)
Dan zijn dit vanaf nu moohoink ballen opgelost alweer ;)
 
structor +1
zat toevallig ook te denken dat de HOH variant misschien maar een andere naam zou moeten krijgen, moohoink klinkt prima :)
 
MOINK, MooHoink of hoe je ze ook gaat noemen: ik zou ze zonder klagen met smaak naar binnen prakken, die knappe ballen van je :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan