BasBQ
Beef en Steak

Moink Balls - Aanrader voor de lekkere snack

 

Maik

Tondelzoeker
Berichten
16
Afgelopen weekend het gezin voor de tv voor The Masked Singer. Pappa haalt wat lekkere dingen voor op de BBQ. Deze keer Moink Balls gemaakt.

Gehakt balletjes gemaakt van zo'n 34 gram zwaar (zodat ze allemaal even groot zijn).
Het gehakt is rundergehakt gemengd met 1 opgeklopt ei, 60 gram paneermeel, knoflook, geraspte parmazaanse kaas, gedroogde peterselie, 110ml melk, wat italiaanse kruiden en wat oregano....
De balletjes met Grill Fanatics Pig Rub bestrooid....
moink1.jpg

Hierna de balletjes met spek omwikkeld en op de kamado op zo'n 110 graden indirect.
moink2.jpg

Als de balletjes een kern temperatuur hebben van 58-60 graden de balletjes gelakt met zelfgemaakte Larry saus (afgekeken bij Noskos):
De saus bestaat uit: Frambozen Jam, Knoflook, Balsamicoazijn en Chipotles (zonder zaadjes)....
moink3.jpg

Als de kerntemperatuur 65 graden heeft bereikt, nogmaals gelakt met de saus....
Daarna heerlijk op tafel met een kerntemperatuur van 70 graden.... Ze vonden ze heerlijk (en ik ook)
moink4.jpg


Alleen volgende keer m'n druippan niet vergeten :( (M'n deflector is zo zwart als roet)
 
Laatst bewerkt:
Lekker Maik!

Haha! Das mij ook al eens gebeurd, geen lekbak onder het rooster. Gewoon de plattesetters omdraaien als je weer een low en slow sessie doet en dan branden ze wel schoon 😀
 
Wel eerst ff ergste eraf borstelen voor je ze omdraaid 💪
 
  • Leuk
Waarderingen: Maik
Ik kijk geen Masked Singer.. maar bij mij zouden ze al op zijn voordat ze goed en wel zijn begonnen met het programma.
Wij offeren met kerst een van de dagen op voor een tapas avond. Moinkballs wordt o.a. een van onze gerechten. Dus dank voor het recept wat je erbij hebt geschreven.
 
  • Leuk
Waarderingen: Maik
Dus dank voor het recept wat je erbij hebt geschreven.
Het recept is van noskos; https://www.bbq-nl.com/moink-balls/
Iedereen hier maakt ze zo. Niemand zou ze anders moeten (willen) maken.
Kijk ook even naar de zalmbonbons, die zijn geweldig als tapas.


On topic;
Ze zijn áltijd lekker.
Van het weekend iemand anders (catering) ze gemaakt voor mij.. de zelf gemaakte blijven altijd het lekkerste :ROFLMAO:
 
Ze zien er goed en smakelijk uit hoor !!
En wat die lekbak betreft... effe je platesetters een nachtje in de dasty en n schrob borsteltje. Kom je een heel eind en dan een keer op zn kop gebruiken.
 
Ze zien er goed en smakelijk uit hoor !!
En wat die lekbak betreft... effe je platesetters een nachtje in de dasty en n schrob borsteltje. Kom je een heel eind en dan een keer op zn kop gebruiken.
Dat zou ik dus echt nooit doen met keramiek.
De enige juiste manier om keramiek schoon te maken is met droge borstels en vervolgens schoon branden.
Nooit met water en al helemaal niet met schoonmaakmiddel.
Keramiek is hartstikke poreus dus al het vocht en schoonmaakmiddel trekt er in.
 
Dat zou ik dus echt nooit doen met keramiek.
De enige juiste manier om keramiek schoon te maken is met droge borstels en vervolgens schoon branden.
Nooit met water en al helemaal niet met schoonmaakmiddel.
Keramiek is hartstikke poreus dus al het vocht en schoonmaakmiddel trekt er in.
precies dit!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan