BasBQ
Beef en Steak

MOINK ballen

 
 

Rocker

Pitmaster
Berichten
706
Een van de dingen die ik graag eens wilde maken sinds ik hier op het forum terecht kwam zijn MOINK-ballen.. En vandaag was het dus zover, ondanks de regen ben ik vanmiddag de ballen maar gaan draaien en heb ze net van de bbq af gehaald

Tijd om te gaan kneden
28c7cd9a.jpg


Ze liggen op een bordje te wachten
32a00796.jpg


en dan de Q op
fc40e55f.jpg


welke heerlijk in de flinke hoosbui stond te roken:
6e0a2b91.jpg


Sausje erop:
d81f76fb.jpg


En een heerlijk resultaat:
9ed73c2f.jpg

nog eentje dan:
132a843c.jpg


Ik weet niet precies hoe ze horen te smaken... maar dit is heerlijk!! :D
 
jij hebt heerlijke ballen  :)
 
Ik zou best ??n van je ballen in de mond willen nemen hoor ;) Ja, hoe horen ze te smaken? Waren ze lekker dan heb je het goed gedaan :) Heb je mijn Italiaanse gehaktballetjes recept gebruikt? Lijkt er wel op aan de ingredi?nten te zien, dan zit het wel snor hoor, je kunt met rub en saus nog wat spelen, maar dat is naar eigen smaak.
 
@Noskos, heb inderdaad het recept van jouw site gebruikt... Met als rub Big Bob Gibson Seasoning & Dry Rub en de Sweet Baby Ray's original saus
Ze waren in elk geval heerlijk en voor herhaling vatbaar :)

En mijn vrouw vondt deze nieuwe hobby wel erg lekker zei ze gisteren, dus dat is ook weer mooi :) En ook de kinderen beginnen de smaak steeds meer te pakken te krijgen, want ze vroegen al gelijk weer om een rolo banaan :D
 
Mooie balle heb je gemaakt ,smulle he!!
 
voor je het weet is iedereen verslaafd aan je ballen :)

enne...denk dat de meeste MOINKers dat wel weten ;)
 
Heb gisteren ook een poging  gewaagd.
Heb gewone panneermeel gebruikt en had geen peterselie en heb maar bieslook gebruikt.
Smaakte niet echt top (mijn zoontje vindt ze wel lekker).
Heb het gevoel dat ik smaak mis en de knoflook overheerst.
Moet er echt zoveel knoflook in (twee eetlepels)?
 
Ja hoor klopt helemaal, maar je hebt wel de andere dingen ook nodig als een beetje tegenhanger.
 
Ik had zelf trouwens iets minder dan 2 eetlepels.. Onze knoflookpers is een drama kwam ik gisteren achter, er zit gewoon nog ruimte tussen de pers en de gaatjes zeg maar.... Dus met 1 teentje erin plet hij hem net, maar komt er niks uit  :'(
Na dik 1 eetlepel, bijna 1,5 had ik wel gehad eigenlijk, dus maar gestopt...

Hoog tijd voor een nieuwe knoflookpers hier dus, iemand nog tips :D
 
Eeeh, scherp mes en een snijplank? Met een pers plet je de knoflook en komen er andere stofjes vrij. Dit kan voor een hele heftige, soms bittere knoflook smaak zorgen, ik snij het altijd.
 
ik hoor het al... ik ben dus eigenlijk van de luie methode :D Heb het nog nooit op die manier geprobeerd, maar eens proberen hoe dat uitpakt een volgende keer.. :)
 
noskos zei:
Eeeh, scherp mes en een snijplank? Met een pers plet je de knoflook en komen er andere stofjes vrij. Dit kan voor een hele heftige, soms bittere knoflook smaak zorgen, ik snij het altijd.

Ik heb ook een pers gebruikt.
Misschien is dat de reden dat het niet helemaal naar wens was.
Volgende keer maar snijden
 
Terug
Bovenaan Onderaan