BasBQ
Beef en Steak

Modificatie Primo (oud) Grill rooster

 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.099
Gisteren tijdens Tony Stone een nieuw enkel grillrooster voor de Primo Oval XL meegenomen bij MeerBBQ (Harm Scholte)
Vandaag het oude enkele rooster gemodificeerd zodat ik er in combinatie met het verhogingsrooster hangend kipfilet etc. kan roken.
simpel gezegd gewoon het grootste gedeelte van de spijlen ertussenuit geslepen.
Het oude rooster heb ik in het begin een beetje mishandeld door het met een verkeerde borstel (lees rvs schraper) schoon te maken waardoor het emaille was beschadigd.

DSC_6707_zpsyctoeiif.jpg


DSC_6708_zpsjallt0f9.jpg


DSC_6709_zpsukgmnr0t.jpg


DSC_6704_zpsouolxfdh.jpg


DSC_6705_zpsicisvexm.jpg


DSC_6706_zpsr1ygawpw.jpg
 
Handig voor de rookworst!
 
Top idee! (...pakt Dremel)
 
slim bekeken
 
Top idee......... :-S :-S maar zit nou niet echt te springen om mijn rooster met een slijptol te lijf te gaan.

Vinden we wel iets anders op.  :D

Wat was het gevolg dat je je rooster met een RVS borstel had bewerkt. Buiten de schade om?
 
Maccie zei:
Top idee......... :-S :-S maar zit nou niet echt te springen om mijn rooster met een slijptol te lijf te gaan.

Vinden we wel iets anders op.  :D

Wat was het gevolg dat je je rooster met een RVS borstel had bewerkt. Buiten de schade om?

was niet echt de borstel maar zo'n schraper, rvs plaatje met zo''n half maandje eruit zie hieronder voorop de borstel, nooit gebruiken met een ge-emailleerd rooster.

barbecook-stalen-borstel.jpg


Het gevolg was roestvorming
 
Mag ik dan vragen hoe je je rooster dan schoonmaakt? Ik gebruik meestal zo'n geel/groene shuurspons of een rvs pannenspons
 
hertogjr zei:
Mag ik dan vragen hoe je je rooster dan schoonmaakt? Ik gebruik meestal zo'n geel/groene shuurspons of een rvs pannenspons

Tegenwoordig doe ik het zo:

DSC_5767_zpsghjdp5nv.jpg


Messing borstel van de Gamma en een rvs schuursponsje erop, als het sponsje vuil en vet is trek je hem van de borstel af en doe je er een nieuw sponsje op
(doe dit eraf trekken wel in een plastic zak anders zit je helemaal vol met vetspetters)
 
Ik meen ergens gelezen te hebben sat je voor RVS en gietijzer een staalborstel kan gebruiken, en voor een geemailleerd rooster een messing staalborstel ding (verchroomd ook met zo'n messing staalborstel).
Geen ervaring mee hoor, heb RVS met een staalborstel en dat gaat prima
 
RV zei:
Heb je het ook al in gebruik genomen?

Nee nog niet, maar je kan hem maar alvast klaar hebben liggen :)
 
Ewald zei:
Maccie zei:
Top idee......... :-S :-S maar zit nou niet echt te springen om mijn rooster met een slijptol te lijf te gaan.

Vinden we wel iets anders op.  :D

Wat was het gevolg dat je je rooster met een RVS borstel had bewerkt. Buiten de schade om?

was niet echt de borstel maar zo'n schraper, rvs plaatje met zo''n half maandje eruit zie hieronder voorop de borstel, nooit gebruiken met een ge-emailleerd rooster.

barbecook-stalen-borstel.jpg


Het gevolg was roestvorming

Raar, Primo beveelt het zelfs aan om met een schraper je rooster schoon te krabben..

82f96c2fb277194c5a2fc40effb6a8aa.jpg
 
ShuttleX zei:
Raar, Primo beveelt het zelfs aan om met een schraper je rooster schoon te krabben..

82f96c2fb277194c5a2fc40effb6a8aa.jpg

Dat is appels met peren vergelijken, die barbecook rvs plaat/mes voorop de borstel is een heel ander ding dan de vork van primo.

Maar we zijn erg off topic aan het gaan.  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan