BasBQ
Beef en Steak

M'n nieuwe speeltje getest (entrecote reverse sear via sous vide bereiding)

 
 
 
 

A3aan84

Pitmaster
Berichten
526
Vanmiddag was het tijd om m'n nieuwe DIY controller te testen op het gedeelte wat de rijstkoker aanstuurt. Doet het prima. Naar de slager gefietst voor een entrecote van 250 gram en gekruid met alleen knoflookpoeder en pezo.

Foto-WV34ERTX-D.jpg


In een zak gedaan, de lucht eruit laten ontsnappen en op het laast de zak dicht geknepen, zodat er geen lucht om het vlees zit en het goed contact maakt met het warme water. (foodsaver staat op de lijst)

Foto-OFUKK7XA-D.jpg


Dan de controller in gesteld op 54 graden. Het water op temperatuur laten komen en het vlees erin. Nu ongeveer 2,5 uur. Dat is veel te lang maar ik ben boodschappen gaan doen voor Steven die toevallig langs komt vanavond.

Foto-XK6YTH7C-D.jpg
 

Zo kwam het eruit. Nog niet echt echt een smakelijke smakelijke look.

Foto-TEHA3QDT-D.jpg


Dan even kort grillen (boven op de firestarter) en vijf min. laten rusten onder een stukje alu. folie. Het was jammer dat er een stukje los raakte.

Foto-WU738OOW-D.jpg


Het resultaat was echt voortreffelijk! Ik word hier blij van.  :)

Foto-74CNGUYR-D.jpg

 
Mooie hot tub steak hoor!
 
Top Aad! Is er nog een stukje over?
 
Amazing
 
Ziet er goed uit al zeg ik het zelf.

Maar je mag hier wel langs fietsen hoor dan wil ik hem wel even vacu?m trekken.

Heb anders nog wel een klein liddel apparaatje alleen ben ik niet echt te spreken over de zuigkracht maar voor dit soort experimenten zeker wel geschikt.
 
Peter, ben met m'n pa aan het kijken om samen  een foodsaver te kopen. Dus denk niet dat het nodig zal zijn maar ik houd het in gedachte. Bedankt!
 
Mooi werk Adriaan. De slager had het stuk vlees ook kunnen vacumeren denk ik.
 
mooi experiment
 
Ja klopt Frits. Had er nog aan gedacht maar bedacht dat ik hem eerst wilde kruiden.
 
Ziet er prima uit zeg!
 
Dat ziet er erg goed uit moet ik zeggen.  B-)
Ben ook benieuwd naar de smaak, en structuur van het vlees.

Mac
 
Terug
Bovenaan Onderaan