BasBQ
Beef en Steak

Mislukt

 

Chrisje72

Sprokkelaar
Berichten
46
Vandaag spareribs gemaakt uit het boek van Noskos, geheel volgens recept.
Helaas schromelijk mislukt. Achteraf gezien zat er denk ik veel te weinig vlees om de botten, plus dat de Q een tijdlang rond de 140 graden gehangen heeft, moest alles bijna dicht zetten om hem op 120 te krijgen( koepel temperatuur).
Misschien zat ook mijn kolenmand te vol.
Anyway, gelukkig kan er nog wat in de koelkast van de spareribs expres :)
819c27506be3395f5dc21ff8f384ea99.jpg
d7138e43926157502e33d4f79e1ce489.jpg
f747660642436b8df33925dd2abf69e6.jpg
 
Aii, altijd jammer maar wel wat van geleerd. Wat was er precies mislukt?
 
Jammer zeg, maar die waren wel heel dun bevleesd.
 
De kleur is wel mooi
Maar daar vul je de buik niet mee, zonde
 
Ik denk een combinatie van de te hoge temp en wat dunnere spareribs.
Ik had in een aanbieding een doos spareribs gekocht bij de Makro en wat mij opviel is dat ze ook vrij dun bevleesd waren waarbij het vlies ook lastig te verwijderen viel (met een theelepel eronder scheurde dat vliesje telkens)
Als iemand een trucje daarvoor heeft hoor ik het overigens graag.

Maar dunnere spareribs zijn echt een stuk eerder klaar idd .
Ikzelf ga voortaan voor wat dikkere (vanwege dat daar het vlies makkelijker van valt te verwijderen).
 
Als het vliesje steeds scheurt, dan heb je misschien reeds ontvliesde ribben.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Jammer. Te lang voor deze kwaliteit erop gehad dus...
Volhouden, wat dikkere zoeken en weer proberen op dezelfde manier. (Als het goed is lukt temp beheersing ook wat beter) Dan kan je echt vergelijken. Fot 1 ziet er echter niet verkeerd uit!
Succes!
 
Ik denk een combinatie van de te hoge temp en wat dunnere spareribs.
Ik had in een aanbieding een doos spareribs gekocht bij de Makro en wat mij opviel is dat ze ook vrij dun bevleesd waren waarbij het vlies ook lastig te verwijderen viel (met een theelepel eronder scheurde dat vliesje telkens)
Als iemand een trucje daarvoor heeft hoor ik het overigens graag.

Maar dunnere spareribs zijn echt een stuk eerder klaar idd .
Ikzelf ga voortaan voor wat dikkere (vanwege dat daar het vlies makkelijker van valt te verwijderen).
Als dit lastig gaat dan prik of snij ik het gewoon in. Zo'n dun vlies merk je niet met eten
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Jammer dat het niet is geworden wat je had gehoopt, wel heel tof dat je het toch post!

Valt altijd weer wat van te leren
 
Als iemand een trucje daarvoor heeft hoor ik het overigens graag.
Ik gebruik altijd een keuken papiertje. Dan pak je het makkelijk vast om er af te trekken.

Ik heb laatst trouwens ook een doos van de Makro gehaald. Die vind ik ook erg karig bevleesd. Ik kreeg ze overigens wel goed gegaard, maar je kan ze snel verpesten. De dik bevleesde van de Makro heb ik vaker gekocht en vind ik wel goed.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ric
Das altijd jammer als het mislukt.

Hoe was de indeling van je bbq?
Ik denk dat ik mijn kolenmand te vol had, die zat tot bijna bovenaan(ik dacht hij moet wel een paar uur dus doe er genoeg in), daarboven het hitteschild en dan het rooster.
 
Jammer dat ze niet geweldig waren. Ze zien er inderdaad dun bevleesd uit. Dan zou ik de volgende keer voor de Easterwood methode gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan