BasBQ
Beef en Steak

Mini WSM - "the Pot dilemma"

 
 
 

Adrie

Kooltjesharker
Berichten
166
Zoals in mijn voorstel draadje al gemeld ben ik in de voorbereidende fase van het maken van een mini WSM alla het ontwerp van The virtual weber bullet (tvwb). Echter, het belangrijkste onderdeel wat hiervoor nodig is (de pan die het tussenstuk vormt) vormt een beetje een dilemma en ik hoop dat ??n van jullie hier mogelijk al wat ervaring mee heeft :)

De pot met perfecte fit die door tvwb wordt aangeraden is de Vasconia 32quart tamale steamer. Nu is deze zeer slecht te vinden en alles wat een link lijkt te hebben verwijst stiekem naar de Imusa pannen (het 2e alternatief genoemd op tvwb). Bij dat 2e type echter zit je met variatie tussen verschillende winkels (hoe gek dat ook moge klinken). Blijkbaar worden ze voor Target (US) ergens anders gemaakt dan bijvoorbeeld voor Walmart (US) waarbij de ??n goed past, en de ander mods nodig heeft om te passen. Naast het feit dat transport van US naar NL schreeuwend duur is (2-3x de waarde van de pot) weet je dus ook niet of je de juiste krijgt...en ff de winkel inlopen om te passen zit er ook niet echt in...

Dus, opzoek naar Nederlandse suppliers:
Optie 1: de 35cm Pujadas pan, ook gebruikt door Dennis B (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=13477.0) Lijkt opzich goed te passen aan onderzijde, maar blijkbaar niet goed passend aan bovenzijde.
Optie 2: 33 liter pan van de hobby brouwshop, toegepast door Nielss055 (http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=14394.0). Geen echte opmerkingen over de presentatie van deze pot (volgens mij nog in aanbouw) maar hier passen de standaard grills niet in, en moeten (net iets te kleine) WSM37 grills in.

Ik neig momenteel toch naar optie 1. Deels omdat een aluminium pan wat eenvoudiger te bewerken is, maar ook omdat ik hier en daar wat oplossingen heb gezien om de rand wat beter te laten passen zoals een hittebestendig kachelkoord (iemand hier ervaring mee?).

Echter, het beste zou natuurlijk zijn om de perfecte pot te vinden. Iemand in de loop der jaren nog goede opties hiervoor tegen gekomen?

 
Beste Adrie,

Ook ik zit in de voorbereidingsfase van een mini WSM, maar worstel ook met welke pot nu het beste past.

Ik ga het draadje even volgen en hoop op goede reacties.

Gr Marco
 
Volgens een duits forum past deze perfect: https://www.kampeergoed.nl/grote-pan-30-liter-33401-gr.html

http://forum.mybbq.net/viewtopic.php?f=35&t=35931
 
Oh wat leuk... ik heb nog een SJ staan die ik niet gebruik. Ga deze volgen.
 
Kijk daar was ik naar opzoek! Thanks!

Die Winware op Amazon was ik al vaker tegengekomen maar dan haak ik af bij de geschatte verzendkosten van $73,85 :-O

En die 60 liter drums was ik toevallig gisteravond ook over na aan het denken/googlen...een soort mini UDS of maxi mini WSM...maar het formaat wordt een beetje te veel van het goede voor m'n balkonnetje...

Die Duitse kende ik nog niet en is zeker een goed idee! Ik ben alleen wel benieuwd hoe je van die amazon links in dat topic op die Nederlandse site bent gekomen :p Ik heb me helemaal de pleuris gezocht...

Nogmaals dank in ieder geval!
 
Hoi Adrie, ik heb dezelfde plannen al een tijdje en me helemaal een breuk gezocht. Hoe ik het gevonden had? Geen idee meer....
 
Oef, dan zijn de verzendkosten wel ietwat gestegen  :D  Heb het net even nagekeken, ik heb in 2014 ? 66,96 inclusief verzenden en heffingen betaald.
 
Heb de pan van de kampeergoed link maar besteld! Ben benieuwd hoe goed het gaat passen en als het niet past, is er ook geen man overboord, gaat gelukkig niet om wereld bedragen en een beetje zelf zaken aanpassen ben ik ook niet vies van :)

Nogmaals dank voor de hulp!

 
Je was me net voor ;) Ook besteld, levertijd bij mij staat nu op 1 tot 5 dagen. Ook ik ben benieuwd hoe de passing is!
 
Same here...toen ik een paar dagen geleden keek stond er nog 1 op voorraad (o.i.d.) echter gisteravond kreeg ik ook de 1-5 dagen, dus ik ben benieuwd wanneer hij aankomt.

Wat zouden die mensen daar wel niet denken? Hoge afname voor de grote potten? :)
 
Kreeg zojuist bericht dat ie onderweg is, van de week aan de sleutel maar...
 
Dan had jij dus de laatste...ik had dit net in m'n inbox....

Normaliter worden artikelen binnen 3 werkdagen geleverd. Uw bestelling kan echter nog niet uitgeleverd worden omdat een of meer artikelen momenteel niet voorradig zijn.

Het is op dit moment nog onduidelijk wat de levertijd zal zijn, omdat wij op terugkoppeling van onze leverancier wachten.

Even afwachten met wat voor datum ze komen...

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
 
Dat komt vast goed, anders is die via ebay.de ook prima te verkrijgen.
 
Zojuist een update mailtje ontvangen...12 juli...nog ff wachten dus maar 't valt mee!

Als jij em in de tussentijd ontvangt hoor ik graag hoe die past aan onderzijde en deksel kant

Sent from Tapatalk

 
Pot past aan de onderkant echt letterlijk perfect en sluit volledig af. Het deksel past niet helemaal lekker maar is volgens mij wel voldoende luchtdicht, daar ga ik nog wel iets op bedenken.
 
Vandaag de pan en een 37cm rooster extra binnengekregen; direct aan de slag met de grote verbouwing:

miniwsm1.jpg


miniwsm2.jpg


miniwsm3.jpg


Het 1e rooster ligt 9cm onder de bovenrand, het 2e rooster 23cm.
Geprobeerd de onderkant zo netjes mogelijk uit te zagen, hiervoor morgen nog even wat simpele ijzeren hoekjes halen, vastschroeven op het ronde aluminium en een prima deflector (denk ik).
 
Ziet er goed uit! Ik hoop dat de 'winkel' niet in de haast stiekem een net iets ander formaatje heeft aangeschaft voor mij ;)

De roosters die je hebt gebruikt zijn de standaard Smokey Joe roosters?
 
Gaan we niet vanuit! Jep, Smokey Joe roosters. Zo te zien wordt je geduld nog even op de proef gesteld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan