BasBQ
Beef en Steak

Mini quiches met spinazie en feta

mamajolijn

Sprokkelaar
Berichten
36
20240331_173146.jpg

Mijn allereerste recept op de kamado! Ik had ze al eens gemaakt in de oven voor een high-tea en ze vielen heel erg in de smaak. Nu opnieuw gemaakt voor het hartige-taarten-buffet wat wij met Pasen hadden. Niet mijn recept, de credits zijn voor "Rutger Bakt".


De kamado heb ik indirect gemaakt om als oven te gebruiken op 200 graden (Celcius)

Ingrediënten 12 stuks
Voor de basis

1/2 recept bladerdeeg (of kant en klaar gekocht bladerdeeg)
1 ei
110 ml slagroom
½ tl gedroogde oregano
peper en zout

Voor de vulling

scheut olijfolie
1 teentje knoflook, fijngesneden
1 sjalotje, fijngesneden
150 gr bladspinazie
100 gr feta
20 gr pijnboompitten

cupcake bakblik 12 vormpjes


Verwarm de oven voor op 200 °C en vet een cupcakeblik met 12 vormpjes in met boter. Rol het bladerdeeg uit tot een lap van 2 à 3 millimeter dikte en steek er cirkels uit die de cupcakevormpjes aan de binnenkant tot halverwege de hoogte bedekken (dit kan je doen met een ronde uitsteker of met de bovenkant van een rond glas). Klop het ei los met de slagroom en breng het mengsel op smaak met de oregano en met peper en zout.

Fruit de knoflook en sjalot in de olijfolie kort aan. Voeg de bladspinazie toe en bak dit mee tot deze geslonken is. Doe het mengsel in een zeef en laat dit uitlekken en afkoelen. Verbrokkel de feta en meng deze met het spinaziemengsel. Verdeel dit mengsel over de bodems. Strooi de pijnboompitten eroverheen en giet in elke miniquiche ongeveer 1 eetlepel van het slagroommengsel.

Bak de quiches in 30 tot 35 minuten gaar. Haal de quiches uit de vormpjes en laat ze afkoelen op een rooster. Serveer ze lauwwarm of koud.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan