BasBQ
Beef en Steak

Mini pulled pork

Hmm dat is een hele mooie, was al aan het plannen en te wikken en wegen over de rub. Het risico van de soort rub word toch een stukkie leuker zo.

Heb een eigen niet allerdaags brouwsel die nog net iets meer afstemming vergt maar hij gaat de goede kant op.
Na het stukkie van noskos over de rub ben ik aan de slag gegaan met de kipfiletjes. Vond het idd een hele
goede voor de testen. Tnx nos :)

Gefeliciteerd met je knorretje ed.
 
Eddeped zei:
........Oeps net op :-\

......  vanmorgen om 8u op de bbgq en om 15.30 een kerntemp van 89C.

Zo zie je maar: "ieder nadeel heb z'n voordeel" ;)

Je zou natuurlijk ook een stuk of vijf kleintjes tegelijk kunnen doen en dan al je forum vrienden uitnodigen om te komen proeven. 8)
 
Ik ben blij dat ik dit topic zie en vooral het resultaat. Manman, wat ziet dat er fijn uit. Ga mijzelf er ook maar eens aan wagen. Zat net te denken, ben je met een kilostuk ook ca. 16u bezig? Nee dus. :D
 
gefeliciteerd met je knorretje!
 
Klein maar fijn, ziet er goed uit. ;D
Gefeli met je knorretje.
 
Prachtig! Hoe heb je het gedaan? wat voor n BBQ en hoe heb je de temp zo laag gehouden. Ik krijg het idee dat dit alleen lukt met een smoker. Ik had gisteren met de spareribs de schuif van BBQ nagenoeg dicht en bleef rond de 150C hangen, dus veel lager lijkt me niet te lukken met mijn OTP57
 
Melis zei:
Prachtig! Hoe heb je het gedaan? wat voor n BBQ en hoe heb je de temp zo laag gehouden. Ik krijg het idee dat dit alleen lukt met een smoker. Ik had gisteren met de spareribs de schuif van BBQ nagenoeg dicht en bleef rond de 150C hangen, dus veel lager lijkt me niet te lukken met mijn OTP57

Als je de temperatuur niet laag genoeg krijgt heb je waarschijnlijk te veel hete briketten gebruikt. Zoek hier op het forum maar eens naar de Minion methode, daarmee kan ik de temperatuur in m'n OTP redelijk stabiel houden tussen de 110 en 120C. Met een smoker gaat dat veel makkelijker, maar met een ketel kan het ook wel..
 
Hoi Melis, het is wel lastig in het begin om de temp laag te houden. Had er in het begin ook veel moeite mee en het ging vaak richting 150C maar met wat oefenen lukt het me nu aardig om het rond de 110 te houden. Wat Nosmo zegt, niet teveel briketten. Succes.
 
Dat ziet er bijzonder lekker uit !
Proficiat met je Knor !
 
Terug
Bovenaan Onderaan