BasBQ
Beef en Steak

Mini pulled pork

 
 
 

Eddeped

Pitmaster
Berichten
770
Tussen al het geweld van procureurs en halve schouders en nachtsessies  ben ik van mening dat een stuk van een kilo niet onder doet voor een stuk van een 2 a 3 kilo. Correct me if. I'm wrong. Ziehier mijn resultaat een procureur van 1 kg, vanmorgen om 8u op de bbgq en om 15.30 een kerntemp van 89C.
Stuk nadat het van de bbq kwam
ca468df3731c7363fd7a6124afeed611.jpg

De binnenkant
a8ee90bf7fe17d531b7edc8bd4672d24.jpg

Wat er overblijft na het pullen
b8e8859ac70ed059ddd55044700af0a9.jpg

Bedankt voor het kijken. Oh ja de rub was de Pecan rub van Simply Marvelous, lekkere pittige rub. Is helaas alweer op gauw weereens wat bestellen bij Hugo.
 
Nee, ik zie zo een twee drie ook geen verschil, maar ik heb nog niet geproefd....;)
 
Deze ziet er prachtig uit hoor Eddeped.
Het gaat niet om de grote, maar wat je er mee doet  ;)

Mac
 
zoals veel vrouwen beweren: 'Size doesn't matter' ;)
 
Eddeped zei:
Oeps net op :-\

Mooi is dat ;) Als het maar fijn gesmaakt heeft, jatochnietdan....
 
Ook al heb je een kleintje, het is toch een varkentje waard. Gefeliciteerd
 
pulled pork doet het altijd goed.
gefeliciteerd met je knorretje
 
Gefeliciteerd met je knorretje!
 
Lekker PP.
Gefeliciteerd met je knorretje.
 
Hoera, toch een knorretje, bedankt  :)
 
Ik heb in het begin ook wel zo iets gedaan maar het gaat er om dat het vet zich kan omzetten naar gelantine en dat vraagt nou die  tijd
 
Vet zal zich nooit omzetten naar gelatine, bindweefsel wel. Daar is tijd voor nodig, maar dat is veel korter dan dat het plateau duurt. Het lange blijven hangen op ??n temperatuur komt door verdamping van vocht aan het oppervlak, door je vlees in te pakken bij de zone fiets je er zo doorheen met een beter resultaat.
 
Dat zeg ik.... ;)
 
Ziet er heel mooi uit, zo te zien een sappig en smakelijk stukje vlees.
Gefeliciteerd met het knorretje.
Welke temperatuur heb je aangehouden en wat heb je gestookt?
 
brownier zei:
Ziet er heel mooi uit, zo te zien een sappig en smakelijk stukje vlees.
Gefeliciteerd met het knorretje.
Welke temperatuur heb je aangehouden en wat heb je gestookt?
Ik zat rond de 110C, ik had kokosbriketten van Fire Up. Vlees was supermals en het vet was mooi gesmolten kon je er zo afschrapen
 
Krijg zin in zo'n stuk vlees. Ga maar eens kijken of ik ergens zo'n stuk kan scoren. Stuk van een kilo voor ons vieren ook net mooi.
Mooi project voor komend weekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan