Het is hier megakoud en glad door de ijzel. Ook zat er helaas op mijn BGE ook een beetje ijzel doordat de regen onder de overkapping waaide... Ik durfde daarom vanavond het keramiek niet aan te zetten maar gelukkig heb ik ook een gasser. Daar maakte ik deze heerlijke Mini Meatloaves op. Aangezien ik geen foto's heb van de ingredi?nten deel ik het recept in deze categorie. En natuuurlijk staat het recept ook op mijn receptendeler op facebook.
Mini Meatloaf
Ingredi?nten:
500 gr gehakt
1 gesnipperde kleine ui.
Kruiden voor het gehakt (neem wat je lekker vindt, ik gebruikte gibier kruiden van de lidl met knoflookpoeder en paprikapoeder)
0,5 geklutst ei
2 el paneermeel
100 gr spekrepen
Je favoriete bbq saus
Gebakken uitjes
Meng het gehakt met de ui, kruiden, ei en paneermeel. Maak er 4 ronde schijven van. Leg er wat spekreepjes onder en leg er daarna nog een helemaal omheen. Schep op elke schijf een lepel bbq saus. Zet de mini gehaktbroodjes indirect in de bbq en gaar ze op 160 graden in ongeveer 40 minuten tot een kerntemperatuur van 68 graden. Haal ze dan uit de bbq en laat nog even rusten onder wat alu-folie. Strooi de gebakken uitjes erover en eet smakelijk!
Mini Meatloaf
Ingredi?nten:
500 gr gehakt
1 gesnipperde kleine ui.
Kruiden voor het gehakt (neem wat je lekker vindt, ik gebruikte gibier kruiden van de lidl met knoflookpoeder en paprikapoeder)
0,5 geklutst ei
2 el paneermeel
100 gr spekrepen
Je favoriete bbq saus
Gebakken uitjes
Meng het gehakt met de ui, kruiden, ei en paneermeel. Maak er 4 ronde schijven van. Leg er wat spekreepjes onder en leg er daarna nog een helemaal omheen. Schep op elke schijf een lepel bbq saus. Zet de mini gehaktbroodjes indirect in de bbq en gaar ze op 160 graden in ongeveer 40 minuten tot een kerntemperatuur van 68 graden. Haal ze dan uit de bbq en laat nog even rusten onder wat alu-folie. Strooi de gebakken uitjes erover en eet smakelijk!