BasBQ
Beef en Steak

Mini meatloaf

 
 
 
 

Lin

Gemarineerd
Berichten
2.301
Het is hier megakoud en glad door de ijzel. Ook zat er helaas op mijn BGE ook een beetje ijzel doordat de regen onder de overkapping waaide... Ik durfde daarom vanavond het keramiek niet aan te zetten maar gelukkig heb ik ook een gasser. Daar maakte ik deze heerlijke Mini Meatloaves op. Aangezien ik geen foto's heb van de ingredi?nten deel ik het recept in deze categorie. En natuuurlijk staat het recept ook op mijn receptendeler op facebook.

Mini Meatloaf

Ingredi?nten:
500 gr gehakt
1 gesnipperde kleine ui.
Kruiden voor het gehakt (neem wat je lekker vindt, ik gebruikte gibier kruiden van de lidl met knoflookpoeder en paprikapoeder)
0,5 geklutst ei
2 el paneermeel
100 gr spekrepen
Je favoriete bbq saus
Gebakken uitjes

Meng het gehakt met de ui, kruiden, ei en paneermeel. Maak er 4 ronde schijven van. Leg er wat spekreepjes onder en leg er daarna nog een helemaal omheen. Schep op elke schijf een lepel bbq saus. Zet de mini gehaktbroodjes indirect in de bbq en gaar ze op 160 graden in ongeveer 40 minuten tot een kerntemperatuur van 68 graden. Haal ze dan uit de bbq en laat nog even rusten onder wat alu-folie. Strooi de gebakken uitjes erover en eet smakelijk!

35jdvgn.jpg


2e0r03d.jpg


 
Lekker hoor, zou ik ook wel lusten...
 
ziet er heerlijk uit Linda
 
Ziet er heerlijk uit.
Heb je op Facebook ook even opgezocht, ga de recepten in de gate houden!
 
Ramsteen zei:
Ziet er heerlijk uit.
Heb je op Facebook ook even opgezocht, ga de recepten in de gate houden!


Leuk!
 
Ziet er zeer smakelijk uit. Goed idee met die gebakken uitjes, ga ik binnenkort ook een maken.
Waarom leg je spek onder je meatloaf, worden die niet een beetje klef?
 
Wellicht een vraag van mij welke ik ook middels zoeken zou kunnen vinden op dit forum maar,
ik wil dit recept op mijn to do lijst zetten welke gekoppeld is aan deze site.
Nu zie ik niet zo'n handige button waarmee ik dit recept kan toevoegen dus is mijn vraag is er een mogelijkheid om dit dan anders te doen en zo ja hoe dan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
 
McPeet zei:
Ziet er zeer smakelijk uit. Goed idee met die gebakken uitjes, ga ik binnenkort ook een maken.
Waarom leg je spek onder je meatloaf, worden die niet een beetje klef?

Ik had ze op de bakplaat van de Gasser dus absoluut niet klef. Geen idee hoe het wordt als het op het rooster ligt....
 
RvH6511 zei:
Wellicht een vraag van mij welke ik ook middels zoeken zou kunnen vinden op dit forum maar,
ik wil dit recept op mijn to do lijst zetten welke gekoppeld is aan deze site.
Nu zie ik niet zo'n handige button waarmee ik dit recept kan toevoegen dus is mijn vraag is er een mogelijkheid om dit dan anders te doen en zo ja hoe dan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Tja, op de TODO kan alleen als het bij de recepten staat maar omdat ik geen foto's heb van de ingredi?nten kan hij daar niet in. Ik maak vaak een schermafdruk van de recepten die ik wil maken en die bewaar ik in een speciaal mapje op mijn tablet. 
 
Todo knop en foto van ingredienten of niet, dit gaat in elk geval op mijn todo en boodschappenlijstje voor straks.  Ziet er lekker uit en met het spek op de bakplaat... het water komt me al in de mond. 

Bedankt voor dit originele receptje.

Werner
 
Lin zei:
McPeet zei:
Ziet er zeer smakelijk uit. Goed idee met die gebakken uitjes, ga ik binnenkort ook een maken.
Waarom leg je spek onder je meatloaf, worden die niet een beetje klef?

Ik had ze op de bakplaat van de Gasser dus absoluut niet klef. Geen idee hoe het wordt als het op het rooster ligt....
Dinsdag bakplaat voor mijn gasser gescoord, kan ik deze meatloafs vanavond mooi op maken.
 
Lin zei:
RvH6511 zei:
Wellicht een vraag van mij welke ik ook middels zoeken zou kunnen vinden op dit forum maar,
ik wil dit recept op mijn to do lijst zetten welke gekoppeld is aan deze site.
Nu zie ik niet zo'n handige button waarmee ik dit recept kan toevoegen dus is mijn vraag is er een mogelijkheid om dit dan anders te doen en zo ja hoe dan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Tja, op de TODO kan alleen als het bij de recepten staat maar omdat ik geen foto's heb van de ingredi?nten kan hij daar niet in. Ik maak vaak een schermafdruk van de recepten die ik wil maken en die bewaar ik in een speciaal mapje op mijn tablet.

Dank je wel voor je reactie.
Ik heb inmiddels jouw methode ook maar toegepast. (knippen, plakken en dan in een mapje)  :D
 
Lin zei:
RvH6511 zei:
Wellicht een vraag van mij welke ik ook middels zoeken zou kunnen vinden op dit forum maar,
ik wil dit recept op mijn to do lijst zetten welke gekoppeld is aan deze site.
Nu zie ik niet zo'n handige button waarmee ik dit recept kan toevoegen dus is mijn vraag is er een mogelijkheid om dit dan anders te doen en zo ja hoe dan?

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Tja, op de TODO kan alleen als het bij de recepten staat maar omdat ik geen foto's heb van de ingredi?nten kan hij daar niet in. Ik maak vaak een schermafdruk van de recepten die ik wil maken en die bewaar ik in een speciaal mapje op mijn tablet.
Of de eigenaresse van het recept maakt zich onsterfelijk en post het ook met een fraaie deftige post bij recepten  :-/
 
Ik ga de mini meatloafs zo, ondanks de heftige buien, maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan