BasBQ
Beef en Steak

Mijn UDS

Heel mooi.

Welke diameter gebruite je voor de pijpleidingen?
 
ik heb 22 gebruikt.
 
Mooie UDS geworden!
Wat heb je gebruikt voor de "schoorsteentjes"?
 
hij is mooi geworden.
hoe dicht je het nu af waar he het vat binnenkomt met je luchttoevoer en afvoer? Gewoon heel strak aandraaien?
 
Ik was al aan het kijken voor wat onderdelen en ging uit van 12mm.

Goed dat ik het even vroeg.
Ik wil de heatcontroller erop maken.

Maar de pijpen zijn ook mooi.

Oftewel beide.
 
een hele mooie UDS jeroen.
vakwerk .  ;)
 
Zaterdag kwam het thermometertje binnen, vandaag maar even gemonteerd, denk dat de UDS nu wel af is. Zit nog op 1 rooster te wachten, toch maar een 2de besteld zodra ik er eventueel nog een druipbak in kan zetten. Nu nog eens een keer wat erop gaan leggen  :D



 
Mooi resultaat! ( misschien ook maar eens tijd voor maken...)
 
hij is mooi hoor, ben benieuwd naar je maiden run
 
Frits zei:
Btw heb je de thermometer gecontroleerd door het in ijswater te houden, 0 C, en kokend water te houden, 100 C.
In drie uur een kern halen van 78 C bij een stuk van 2,5 kilo is wel heel snel.
Heb je ook foto's?

damn dat is een goede tip Frits, had ik dat maar gedaan met me Bonfire thermometer op me UDS, maar dan op hogere temp die klopte niet echt.
Morgens eerst wat gemaakt voor ontbijt en temp klopte aardig rond de 100 met me digi temp.
Daarna omhoog gebracht naar 150 graden, zo gezegd zo gedaan. De kip was alleen erg snel op 75 kern. Ik denken hoe kan dat nou.
Digi temp gepakt met een komkommer, bleek ie geen 150 te zijn wat de temp aangaf maar 210 graden.
Bij de 100 graden eerst had ie een kleien marge van 10 en dan bij 150 een marge van 60, beetje vreemd maar toch was de kip lekker :p

Dit was de eerste keer en de laatste keer dat ik zo op een temp vertrouw, snel die maverick halen hier. Moet even wachten tot ie terug is van vakantie.
 
Jeroen,

Mijn complimenten hij ziet er top uit. Zo top dat ik hem als voorbeeld neem om mijn UDS te gaan maken. Maar mag ik jou nog een paar vragen stellen? Met name over van afmetingen en de gebruikte materialen. En zou jij na de ervaring met deze, nog zaken anders doen.

Even over de gebruikte materialen? Het een en ander heb ik wel gevonden namelijk 3 kogelafsluiters 22 mm, 22m koperen leiding, 3 knietjes knel met ? buitendraad, een 200 L Vat, een handvat, 3 muurbeugels 22 mm, 3 draad fitting sokken met ? draad, een 40x25 kolenmand. Ik vraag mij wel af welke knie?n, afsluiters en wat heb jij onder de deksel gebruikt als afvoer? Wat is de reden dat je 4 afvoeren gebruikt? Is dit nodig, meer afvoeren dan toevoeren? Zou je daarvan nog een foto daarvan kunnen maken?

Welke hoogte vanaf de bovenzijde heb jij gebruikt voor het plaatsen van de roosters? De doorvoer voor de probes heb je die nog gemaakt en wat heb je daar dan voor gebruikt. De link van de gamma is niet meer te vinden.

Alvast heel erg bedankt.

Gr. Paul

 
Terug
Bovenaan Onderaan