BasBQ
Beef en Steak

Mijn naam is Wim en ik ben verslaafd.....

 

TowerOwl

Tondelzoeker
Berichten
10
Hoi mede BBQ'ers,

ik ben dus Wim en lees stiekem al een poosje met jullie allemaal mee. Al een heel aantal jaren kook ik succesvol met de Dutch oven. Inclusief drie poot gaat hij dan ook elke vakantie netjes mee. Kindjes blij, papa blij en moeders kijkt er naar en eet lekker mee. Twee jaar geleden zijn wij een grote (en veeeeel te dure) verbouwing aan gegaan. Het resultaat is prachtig, de bankrekening leeg.

Na een gezellige "Kamado-avond" met @Beeros afgelopen december toch ook maar besloten een Kamado aan te schaffen. Gewoon.... voor erbij....
Echter is dat plan in December niet goedgekeurd door de penningmeester (lees "moeders de vrouw"). En dus helaas pindakaas.

Totdat de AH met zijn actie kwam.... De compact is niet geschikt voor ons. Veel te klein. De medium is een goed alternatief om de komende jaren mee door te komen.
Er moest een plan gesmeed worden. Na lang zuchtend aangeven dat het een mooie actie is was ze nog niet overtuigd. Dan de folder maar overal en nergens laten slingeren.

Lang verhaal kort, de medium is (zonder beschadigingen) gisteren binnengekomen! Meteen in elkaar gezet en de fik dr in. Paar uurtjes rustig op stoom laten komen en vervolgens het kippendijtje dr in. Wat een succes zeg! De Rendang staat nu te pruttelen... Flink spelen met de roostertjes en de temperatuur. Nu eerst op het restje van de houtskool van de Jumbo (Grote zak, €5,99 doet het prima). Binnenkort maar eens goede smaakvrije halen.

En op zoek naar een "Multifunctionele Platesetter". Maar da's voor de "Grill Guru Medium" nog niet zo eenvoudig.....

Groetjes,
Wim
 
Welkom voorzitter


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Welkom Wim. Geniet van je Kamado!

Ik ben erg benieuwd naar je Rendang. Staat dit weekend ook op de planning. Hoor hier graag meer over hoe je hem precies maakt! :)
 
Welkom Wim. Geniet van je Kamado!

Ik ben erg benieuwd naar je Rendang. Staat dit weekend ook op de planning. Hoor hier graag meer over hoe je hem precies maakt! :)

Ik heb hem gemaakt volgens dit recept:
Rendang uit de Dutch Oven

Moet wel bekennen dat ik het recept wat heb aangepast ivm de kids. Koriander is geen succes en ook de hoeveelheid rode pepers maakt geen goede beurt. Met een beetje creativiteit komt je een heel eind.
De pan is leeggeschraapt.... dus blijkbaar was het eindresultaat lekker ;-)
 
Maar gelukkig hebben we de foto's nog.

20200507_174047.jpg


IMG-20200507-WA0003.jpeg
 
Ha Wim, Welkom....
Ik had dus mijn GG compact bij de Hornbach gekocht in de aanbieding en prompt 3 weken later komt de AH. Wat is er aan de hand....de compact van AH mist dus de Platesetter, regenhoes en de pook. Alles bij elkaar toch een kleine 90 euries om aan te schaffen. Scheelt het nog steeds wel 60, maar daar kom ik over heen.
Voor de rest een super kamado.
 
Ik heb hem gemaakt volgens dit recept:
Rendang uit de Dutch Oven

Moet wel bekennen dat ik het recept wat heb aangepast ivm de kids. Koriander is geen succes en ook de hoeveelheid rode pepers maakt geen goede beurt. Met een beetje creativiteit komt je een heel eind.
De pan is leeggeschraapt.... dus blijkbaar was het eindresultaat lekker ;-)

Herkenbaar. Hier maken we ook gewoon wat anders voor de kinderen als wij Rendang willen eten. Komt wel als ze wat ouder zijn.

Het recept wat ik altijd aanhou gebruikt 24 pepers voor 2kg vlees. Ik zag dat jouw recept er maar 3 gebruikt 😅 Wel leuk om een keer in de DO te proberen in plaats van op het fornuis.
 
Hoi Wim,
welkom bij het Genootschap.
Korianderzaad (ketoembar) heeft een totaal andere smaak als Korianderblad, waar Korianderblad voor veel mensen een zeepachtige smaak heeft is Korianderzaad meer zoet peperig zonder de hitte van Peper.
Ketoembar, (Korianderzaad) is echt onmisbaar in de Indonesiche keuken, trassie trouwens ook. ;)
Ketoembar is overigens ook heerlijk door een fruitsalade of gegrilde ananas bepoederen met Ketoembar is een killer.
Korianderblad (Daun Ketoembar) wordt in de Indonesiche keuken zoals wij die kennen weinig gebruikt.
 
Laatst bewerkt:
Mooi dat je de penningmeester 😉 heb kunnen overtuigen
 
Terug
Bovenaan Onderaan