BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Weer een kleine voorraad saus

IMG_7695.jpeg
 
Dat vind ik de lekkerste maar wat moet je met zo'n hoeveelheid saus, dat is ruim 12 liter.
 
Opmaken ;) gaat best snel, vandaag voor de sticky wings was het al weer een litertje (ongeveer) en zo nog een paar keer. Dan gaat t best snel
 
Mijn laatste aanwinst zijn katoenen handschoenen van @NasQ voor onder mijn nitrilhandschoenen. Ideaal voor het pullen van je PP en het vasthouden van vlees bij het snijden als het van de BBQ komt 😁

IMG_8045.jpeg
 
Mijn laatste aanwinst zijn katoenen handschoenen van @NasQ voor onder mijn nitrilhandschoenen. Ideaal voor het pullen van je PP en het vasthouden van vlees bij het snijden als het van de BBQ komt

Bekijk bijlage 54381

Hey! Die ken ik


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Die katoenen handschoenen hebben we heel veel gebuikt bij bbq-klussen.
Echt ideaal!
 
  • Leuk
Waarderingen: NasQ
Volgens mij zet je met een aanzetstaal de braam terug. Je maakt hierbij de hoek steeds groter. Je slijpt dus niet. Na ........ tijd moet je dus weer slijpen om het mes weer te voorzien van een vouw met de juiste hoek. Tot zover de theorie. Er zijn koks met topmessen die na jaren nog steeds hun messen aanzetten en dus niet slijpen. Zelf heb ik een slijpstaal met diamant. Ben ik niet zo tevreden over. Komt door mijn techniek ik slijp ze liever op de machine.
Om even terug te komen op de discussie omtrent aanzetstaal of niet en zo ja welk? Ik heb met de messenboer gebeld; deze adviseerde voor mijn santoku-mes vanwege het materiaal idd een aanzetstaal met diamant. Eentje van ruim vier tientjes was meer dan voldoende, dus deze heb ik genomen en ben niet voor het dure forged katai exemplaar behorend bij het mes gegaan. Inmiddels ontvangen en even geprobeerd, maar het verschil merk je wel hoor! Nu nog oefenen.
 
Beste steakie.
Even gewoon wat ik doe.
Ik hang mijn messen op met handvat naar beneden.
Ik was gelijk na gebruik mijn mes met 40 graden warm water en droog af met keuken papier.
Voor het snijden haal ik het mes 3 keer langs de porseleinen staafjes van de slijper waar ik de vingers plaats op het zwarte gedeelte, veilig. Weer keuken papier.
Dan snijden ,afwassen ,weer 3 keer en even langs aanzet staal .
Langs keuken papier . Klaar.
07CEE1E6-74C9-48C5-9CCD-725D8002B0D4.jpeg
 
Je ziet aan de slijtage ik zet aan van boven naar beneden maar raak nooit het plaatje.
Maar veilig is van beneden naar boven.
Deze manier geleerd van ex schoonvader ,slager.
Deze opstelling kost mij 20€ 10€ slijper 10€ aanzetsteel
 
Duidelijk 👍 leuke gimmick mocht je veel visite krijgn..
 
Duidelijk 👍 leuke gimmick mocht je veel visite krijgn..

Probleem is dat je hier niet zo makkelijk souvlaki’s of arrosticini vindt. In limburg BE waar ik vandaan kom, is dat meer te vinden en betaalbaar. Maar dat is nu een uurtje rijden voor mij. Dus kan ik ze beter zelf maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan