BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Vanochtend een fred stone voor de Bastard gekocht… voor de pizza’s en brood straks. Tot nu toe alleen met een dunne pizzasteen van weber gewerkt, wat resulteerde in een veel te hete steen na twee pizza’s. Vaak té knapperige randen en een sompig midden. Dat zou verleden tijd moeten zijn met een fredstone. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen…. Bekijk bijlage 26783
Sompig midden heeft ook te maken met de gelijkmatigheid van je bodem en de hoeveelheid topping.
Een dikkere steen is stabieler in temperatuur maar kan ook gewoon te heet worden. Balans tussen bodem en boven warmte is daarin key.
 
Mooi ding hoor. Bastard weggedaan, of is het een uitbreiding van de verzameling? 😄
De Bastard was door Bastard in mijn tuin gezet om op te koken, dit geheel zonder voorwaarden of enige financiële vergoeding. Toen ik zei dat ik voortaan op een andere kamado ging koken is hij weer opgehaald.

Vindt t daarom extra interessant waarom een kamado van dit kaliber naast een weber summit charcoal? Of meer voor de hobby in het kader van weer eens wat anders😉

Ik ben heel benieuwd hoe je de sloroller ervaart t.o.v. normale plate setter. Fijn om ook een keer een niet gesponserde meningen te krijgen :D

Voor mij is barbecue allang voor een groot deel geen hobby meer maar werk. Om een goede indruk te krijgen van de huidige modellen en vernieuwingen moet je op bepaalde barbecues koken om er een oordeel over te kunnen vellen.Ik zit in de luxe positie dat er regelmatig wordt gevraagd of ik een barbecue wil testen. Ook kan ik daar om vragen en meestal krijg ik hem dan wel.

Voorwaarde voor mij is altijd dat ik mijn ongezouten mening kan geven over iets en dat ik mijn content niet van te voren laat inzien.
Sommige fabrikanten vinden dat prima en zetten hem zo neer, anderen willen daar een bepaalde hoeveelheid content voor terug zien. Denk aan Instagram berichten en stories, blogpost etc.

Ik kies er bewust voor om geen geld voor mijn reviews en content te vragen omdat het dan meteen een stuk lastiger wordt om heel eerlijk over een product te zijn. Ik verdien mijn geld middels reclame-inkomsten op mijn blog, youtube, affiliate links en de verkoop van mijn kruiden en saus.
Dus kiwietje, bij mij geen gesponsorde mening 😉 Die grote omwisselactie voor niet sluitende Bastard doppen, waar denk je dat die door kwam? Versie één van de Weber SmokeFire heb ik ook nooit gekregen nadat ik een bericht had gepost over wat de Amerikaanse gebruikers er allemaal voor problemen mee hadden ontdekt.
Ik schrijf voor mijn lezers, niet voor de bedrijven.
 
Heb je ook nog niet kunnen "betrappen" op "onzin" vanwege mogelijke belangen verstrengeling. alleen maar veel van je geleerd. Top.

Sowieso zit er in de hele beleving van een product of je het nu wilt of niet altijd subjectiviteit.
Heel veel ervaringen delen en ieder moet er zijn deel uithalen denk ik.

Ik vind bijvoorbeeld de cordoriet kamado`s super mooi om te zien en top om mee te werken maar voel me meer op mijn gemak met de metalen variant ook omdat ik hem wel een 'uitleen". Daar zou ik met een cordoriet exemplaar zelf niet aan moeten denken.
 
Mijn laatste aankoop.
Bekijk bijlage 26819Ik weet niet of het wat is. Was 3 tientjes bij bol. Iemand ervaring mee?
Ja, nice. Deze thermometer heb ik ook aangeschaft en heb er tot nu toe prima ervaringen mee. Wat ik wel opmerk is dat het bereik een beetje aan de krappe kant is (maar dat is inherent aan Bluetooth) en dat de batterij vrij snel leeg is. Ne een paar runs (waaronder spareribs van 5-6 uur) geeft de app aan dat de batterij aan vervanging toe is. Verder een prima ding. Naast deze thermometer heb ik ook de MEATER+ en ik gebruik ze afwisselend. Handig van de InkBird is de 2 probes en dat maakt hem wel wat breder inzetbaar.

Hoe dan ook, heel veel plezier ermee.
 
Ja, er zit een deel beleving bij maar een slecht scharnier, niet sluitende dop, slecht ontwerp etc is gewoon feitelijk. Dus dat kun je sowieso meegeven. Sommige dingen valt mee te leven, anderen kun je soms oplossen. Zou niet moeten maar toch. Ik vind het wel fijn als ik dat soort zaken kan melden zodat mensen tot een goede keuze kunnen komen.
Sowieso zit er in de hele beleving van een product of je het nu wilt of niet altijd subjectiviteit.
Heel veel ervaringen delen en ieder moet er zijn deel uithalen denk ik.
 
Ja, nice. Deze thermometer heb ik ook aangeschaft en heb er tot nu toe prima ervaringen mee. Wat ik wel opmerk is dat het bereik een beetje aan de krappe kant is (maar dat is inherent aan Bluetooth) en dat de batterij vrij snel leeg is. Ne een paar runs (waaronder spareribs van 5-6 uur) geeft de app aan dat de batterij aan vervanging toe is. Verder een prima ding. Naast deze thermometer heb ik ook de MEATER+ en ik gebruik ze afwisselend. Handig van de InkBird is de 2 probes en dat maakt hem wel wat breder inzetbaar.

Hoe dan ook, heel veel plezier ermee.

Zelfde ervaringen hier. Bereik is inderdaad matig. Mijn bbq staat achter in de tuin en als ik binnen in de keuken sta (ong. 20m verderop) heeft hij geen bereik meer.
Verder echt een prima ding, 2 probes is fijn voor omgevingstemperatuur en kerntemperatuur tegelijk.
 
Ja, nice. Deze thermometer heb ik ook aangeschaft en heb er tot nu toe prima ervaringen mee. Wat ik wel opmerk is dat het bereik een beetje aan de krappe kant is (maar dat is inherent aan Bluetooth) en dat de batterij vrij snel leeg is. Ne een paar runs (waaronder spareribs van 5-6 uur) geeft de app aan dat de batterij aan vervanging toe is. Verder een prima ding. Naast deze thermometer heb ik ook de MEATER+ en ik gebruik ze afwisselend. Handig van de InkBird is de 2 probes en dat maakt hem wel wat breder inzetbaar.

Hoe dan ook, heel veel plezier ermee.
Ik heb deze inderdaad voor de 2 probes genomen. 1 voor het vlees en ander om op rooster te klemmen.
ben nog maar een beginneling en weet nog niet wat echt goed en bruikbaar is.
ik heb mijn g.g. Op m’n voor terras staan. Minder lopen :unsure:
moet ik hem voor gebruik nog even met z’n koppie in kokend water hangen om te testen?
 
Dus kiwietje, bij mij geen gesponsorde mening 😉 Die grote omwisselactie voor niet sluitende Bastard doppen, waar denk je dat die door kwam? Versie één van de Weber SmokeFire heb ik ook nooit gekregen nadat ik een bericht had gepost over wat de Amerikaanse gebruikers er allemaal voor problemen mee hadden ontdekt.
Ik schrijf voor mijn lezers, niet voor de bedrijven.
Dat is zeker goed om te lezen en af te zien aan de video's op youtube! Er zijn veel grote namen te vinden die zo zwaar gesponsord worden dat het de indruk wekt dat je hun mening over de producten niet meer als objectief kan beschouwen. Ben erg benieuwd naar je ervaringen met de KJ3!
 
Ik heb deze inderdaad voor de 2 probes genomen. 1 voor het vlees en ander om op rooster te klemmen.
ben nog maar een beginneling en weet nog niet wat echt goed en bruikbaar is.
ik heb mijn g.g. Op m’n voor terras staan. Minder lopen :unsure:
moet ik hem voor gebruik nog even met z’n koppie in kokend water hangen om te testen?

Dat kan natuurlijk geen kwaad, maar zeer waarschijnlijk klopt het wel hoor. Ik weet ook niet of je hem nog kan bijstellen als de temp niet blijkt te kloppen.
 
Mijn nieuwe aanwinst:

20210810_161952.jpg


Zal geen thermapen kwaliteit zijn, maar je betaalt er ook geen thermapen geld voor...
 
Vanochtend een fred stone voor de Bastard gekocht… voor de pizza’s en brood straks. Tot nu toe alleen met een dunne pizzasteen van weber gewerkt, wat resulteerde in een veel te hete steen na twee pizza’s. Vaak té knapperige randen en een sompig midden. Dat zou verleden tijd moeten zijn met een fredstone. Ben benieuwd naar de ervaringen van anderen…. Bekijk bijlage 26783
Werk je niet met 2 stenen boven elkaar met een paar afstandblokjes van 2,5-3cm ertussen? Dan word je steen waarop je pizza bakt niet direct verwarmd door je houtskool
 
Daar heeft Weber hem ook voor gegeven. Na de klachtenregen van de eerste generatie durfden ze het bu wel aan om me een tweede generatie te sturen ;) Ik ga hem eens goed aan de tand voelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan