BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Ik gebruik em voor in de Dutch Oven. Heb daar nu een trivet maar die is gecoat, na een sessie plakt ie soms een klein beetje (de coating aan de do). Zal met deze niet meer gebeuren :)
Maar voor welke bereidingen in de DO?
 
Maar voor welke bereidingen in de DO?
Voor alles wat ik van de bodem af wil hebben ;)
Vorige gebruikte ik vooral bij muffins. Dan zijn die van de bodem af en zitten ze ook wat beter in het midden van de pan. Je maakt het gewoon wat indirecter.
 
Vorige week mijn eerste Dutch Oven gekregen (Petromax 4,5ft)

DO.JPG


En de Flambadou, met daarbij, na het zien van een aantal YouTube-filmpjes hiervan, een onvergetelijk citaat van mijn zoon: "Wow, wat gaaf!!! dit kan namelijk op zoveel manieren misgaan" :ROFLMAO:

Flambadou.jpg


Al met al een geslaagde verjaardag dus.
 
En de Flambadou, met daarbij, na het zien van een aantal YouTube-filmpjes hiervan, een onvergetelijk citaat van mijn zoon: "Wow, wat gaaf!!! dit kan namelijk op zoveel manieren misgaan" :ROFLMAO:

Bekijk bijlage 22779

Al met al een geslaagde verjaardag dus.
Nog gefeliciteerd, daarbij kan ik mij totaal vinden in het citaat!
Nog nooit van gehoord, en gelijk YouTube geraadpleegd... Man wat tricky
 
Even bij de Makro geweest :)

De buit:
7,2 kilo procureur
6,2 kilo spareribs
1,3 kilo toma hawk
1,4 kilo black angus picanha
1,0 kilo iberico ribfingers
1 mes 😀
Nieuw vilt voor de GG compact

Eindresultaat:....een blije Willy

20210529_130231.jpg
 
Even bij de Makro geweest :)

De buit:
7,2 kilo procureur
6,2 kilo spareribs
1,3 kilo toma hawk
1,4 kilo black angus picanha
1,0 kilo iberico ribfingers
1 mes 😀
Nieuw vilt voor de GG compact

Eindresultaat:....een blije Willy

Bekijk bijlage 22788

Met zoiets ben ik ook een blije Daniel, maar mijn vrouw wordt daar steeds minder blij van als ze ziet wat de rekening is :ROFLMAO:
 
Met zoiets ben ik ook een blije Daniel, maar mijn vrouw wordt daar steeds minder blij van als ze ziet wat de rekening is :ROFLMAO:

Toen ik thuiskwam heeft mijn vrouw geholpen met ruimte maken in de vriezer :ROFLMAO:.
Ik ben mij daarentegen bewust dat ik me zorgen moet maken....mijn koopgedrag MOET gecompenseerd worden.
Ik zit met angst en beven te wachten wat er van mij verwacht gaat worden. Vandaag, morgen.....volgend jaar. Ze vergeet NIETS :ROFLMAO:
 
Keramische pot voetjes van de intratuin…. A 6 euro.

Beter dan 50 euro voor een kruisje van metaal van green egg..: en gezien dit ook keramiek is.. heb ik er wel vertrouwen in :)

c6d8fb1e4dc5ad8dff7cbb3a15e4c592.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Werkt dit een beetje? Ik heb zowel voor de masterbuild als voor de compact een bastard nest (VEEL TE DUUR voor wat je krijgt), maar was bang dat ze nogal wankel zouden staan op die pootjes! Hoeveel heb je er? 3 of 4?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk
 
Keramische pot voetjes van de intratuin…. A 6 euro.

Beter dan 50 euro voor een kruisje van metaal van green egg..: en gezien dit ook keramiek is.. heb ik er wel vertrouwen in :)
Lijkt mij een prima oplossing inderdaad 💪
 
Even bij de Makro geweest :)

De buit:
7,2 kilo procureur
6,2 kilo spareribs
1,3 kilo toma hawk
1,4 kilo black angus picanha
1,0 kilo iberico ribfingers
1 mes 😀
Nieuw vilt voor de GG compact

Eindresultaat:....een blije Willy
Goed bezig (y) wel altijd even checken of de verse procureur niet goedkoper is dan de diepvries dozen hoor...... dat gebeurt namelijk (zeer) regelmatig bij de Makro.
 
Werkt dit een beetje? Ik heb zowel voor de masterbuild als voor de compact een bastard nest (VEEL TE DUUR voor wat je krijgt), maar was bang dat ze nogal wankel zouden staan op die pootjes! Hoeveel heb je er? 3 of 4?

Verstuurd vanaf mijn SM-G975F met Tapatalk

Staat als een huis, ze zijn vrij breed. Het is een setje van 3 voor 6 euro.

Heb er 2 achter en 1 voor staan.

Voor dat geld durf ik het proberen wel aan.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Toen ik thuiskwam heeft mijn vrouw geholpen met ruimte maken in de vriezer :ROFLMAO:.
Ik ben mij daarentegen bewust dat ik me zorgen moet maken....mijn koopgedrag MOET gecompenseerd worden.
Ik zit met angst en beven te wachten wat er van mij verwacht gaat worden. Vandaag, morgen.....volgend jaar. Ze vergeet NIETS :ROFLMAO:
Herkenbaar. Vandaag is mijn monolith gecompenseerd. In mijn nadeel (tot nog toe)
 
Keramische pot voetjes van de intratuin…. A 6 euro.

Beter dan 50 euro voor een kruisje van metaal van green egg..: en gezien dit ook keramiek is.. heb ik er wel vertrouwen in :)

c6d8fb1e4dc5ad8dff7cbb3a15e4c592.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ben je niet bang dat ze verschuiven (of dat er eentje wegschiet), bij het schoonmaken van je rooster bijvoorbeeld? Ik ben zelf nogmaal flink aan het harken op mijn rooster. Of blijft het allemaal netjes op hun plek?
 
Mijn vrouw doet eigenlijk nooit moeilijk als ik voor (eigenlijk te) veel geld vlees heb gehaald.
Daar zijn hier twee oplossingen voor nl... Of ik haal de volgende keer dubbel zo veel of we gaan het over de inhoud van de schoenenkast hebben...😉

Vandaag de Weber MT verkocht, vier Q’s was toch iets teveel van het goede. En van de opbrengst een Joetisserie besteld.:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan