BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Mooi spul en gaaf hoekje 👌🏻 Nu nog een pijp door het dak 😜. Veel plezier ervan!
 
Buitenkant met gekookte lijnolie van de bouwmarkt en de binnenkant met arachideolie. De binnenkant met lijnolie vind ik toch niet zo’n heel fijn idee, dan liever iets wat je ook in grote hoeveelheden door je eten kunt knikkeren. Je leest er verschillende verhalen over. De 1 zweert bij lijnolie en de ander zegt dat t schadelijk is. Better safe then sorry. Arachideolie doet z’n werk ook wel maar voelt ook iets voedselveiliger 😅

Zo zou ik het ook gedaan hebben...... arachideolie werkt prima voor de binnenkant, zou ook op de buitenkant kunnen maar lijnolie geeft een veel hardere beschermende laag inderdaad. Zonder hoes kan 'ie zo ook makkelijk hoor ;)

Mooie smoker en mooi plekje heb je zo 👍
 
Rotisserie met pizzaluik :love: Bijgeleverde pizzasteen is wat dun maar ik had er al één van 3cm dik dus dat gaat wel goedkomen. Het rooster past ook bovenop de RVS ring dus ik kan nu ook Tootsie's porksteaks maken boven de kolen 👌

IMG_2647.jpeg
IMG_2667.jpeg
IMG_2670.jpeg
 
Goeie diepte investering

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Gast prachtig ding die smoker met een mooie opbergplek. Je kan ook wel lijnolie voor de binnenzijde gebruiken maar dan moet je rauwe nemen. In de "gekookte" lijnolie zitten metaalzouten en die wil ik ook niet op mijn eten. Aan de andere kant is het maar de vraag hoe gezond de aanslag aan de binnenzijde van je smoker is. Ik denk er verder maar niet bij na.
 
Mischien moet je even een nieuw topic openen, zodat deze ontopic blijft met nieuwe aanwinsten.
 
Na de tip van @Revers88 een bestelling gedaan bij van beekum. Even geleden bij mijn maat eens koffierub op vlees gehad en dat wilde ik vaker..

De rest is meer worst gerelateerd.. ;)
dextrose, fosfaat, nitrietzout en kunstdarmen voor grillworst.

11C270A8-4779-40C6-B1D5-F493E323BEB5.jpeg
 
Mooi pakketje zo, maar waarvoor gebruik je fosfaat @SandyMan ?
 
Nu heb ik BBQ's genoeg :p en ben ik ook met Dutch Ovens bezig veel. Heb nu onlangs deze mooie aanwinst erbij gekocht.. Ik weet dat er lichtere versies zijn van andere merken maar deze was voor mij lekker hoog en superstevig. Gaat voor mij mee op vakantie en ook voor de demo's, workshops ect. gaat deze lekker mee. Ideaal voor de Joystove ook om op te zetten.
pmfe90$01-petromax-pmfe90-01.jpg
petromax-fe90-dutch-oven-table-petromax-dutch-oven-5.jpg
 
Mooi pakketje zo, maar waarvoor gebruik je fosfaat @SandyMan ?

ik quote;
Fosfaat is een geweldig hulpje voor sappigheid, binding en snijbaarheid. Fosfaat beïnvloedt de waterbinding van vlees op verschillende niveaus. Hierdoor dragen ze bij aan de structuur en textuur.
 
Dank voor de uitleg @SandyMan.
Zo leer je hier steeds weer iets bij.
 
Nu heb ik BBQ's genoeg :p en ben ik ook met Dutch Ovens bezig veel. Heb nu onlangs deze mooie aanwinst erbij gekocht.. Ik weet dat er lichtere versies zijn van andere merken maar deze was voor mij lekker hoog en superstevig. Gaat voor mij mee op vakantie en ook voor de demo's, workshops ect. gaat deze lekker mee. Ideaal voor de Joystove ook om op te zetten.
Bekijk bijlage 26522Bekijk bijlage 26523
Mooi! Feli met de aankoop!
Die zou ik hier ook nog wel ooit willen :)
 
@boyke ten broeke gefeliciteerd met de aankoop, hopelijk maak je er veel mooie gerechten mee en op.
 
Na de tip van @Revers88 een bestelling gedaan bij van beekum. Even geleden bij mijn maat eens koffierub op vlees gehad en dat wilde ik vaker..

De rest is meer worst gerelateerd.. ;)
dextrose, fosfaat, nitrietzout en kunstdarmen voor grillworst.

Bekijk bijlage 26521
Laatste keer dat ik daar bestelde, vond ik geen koffierub, want wilde dat absoluut eens proberen. Ondertussen ergens anders gevonden, maar nog steeds niet geprobeerd
 
Terug
Bovenaan Onderaan