BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Omdat we niet altijd voor 2 steak tartaars of biefstuk de BBQ aan willen steken nu een Tefal Optigrill gekocht. Nog geen ervaring mee en vandaag voor het eerst testen.

3F0593B9-1A3B-4448-BC71-6D96E657F534.jpeg
 
Gniffel, maak alles wel klaar met NOSKOS rub en saus 👨‍🍳 Kijken hoe lang dat apparaat schoon blijft:LOL:.
 
Net bij de Appie bbq-handschoenen gescoord ( € 8,99) . Kan aan mij liggen, maar ze zien er exact hetzelfde uit als handschoenen van bv. Grill Fanatics die € 20,00 kosten. Ik gun de kleinere ondernemer veel, maar dit is toch een best prijsverschil.... Tja....

Bekijk bijlage 20931
Ik heb laatst een paar handschoenen gekocht bij de praxis voor een euro of 5. Hingen ergens bij de bbq's.

Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
 
Is dat een elektrische kolenaansteker? Het belangrijkste is dat jij het lekker vind. De manier waarop is voor sommige de heilige graal maar ik ga voor de smaak.
 
Net langs de boerderij wat Duroc gaan halen. De Boston Butt was er niet bij en kan ik binnen 2 weken gaan halen.

Ik had 2 x buikspek. Ik wist dat ik van 1 burnt ends ging maken, maar ben vergeten wat ik met de andere ging doen :ROFLMAO:

Iets meer dan 7kg samen. Vrouwtje weer ni blij dat het vlees telkens een serieus bedrag is en dan weet ze nog niet dat de BB er nog aan komt :p

6AEC2AD9-4C61-43F0-A7F4-25AD17D2257F.jpeg
 
Net langs de boerderij wat Duroc gaan halen. De Boston Butt was er niet bij en kan ik binnen 2 weken gaan halen.

Ik had 2 x buikspek. Ik wist dat ik van 1 burnt ends ging maken, maar ben vergeten wat ik met de andere ging doen :ROFLMAO:

Iets meer dan 7kg samen. Vrouwtje weer ni blij dat het vlees telkens een serieus bedrag is en dan weet ze nog niet dat de BB er nog aan komt :p

Bekijk bijlage 21023

Hahaha ken het, maar ondertussen wordt er wel goed van gegeten


Low en slow op de 57 GBS
 
Net langs de boerderij wat Duroc gaan halen. De Boston Butt was er niet bij en kan ik binnen 2 weken gaan halen.

Ik had 2 x buikspek. Ik wist dat ik van 1 burnt ends ging maken, maar ben vergeten wat ik met de andere ging doen :ROFLMAO:

Iets meer dan 7kg samen. Vrouwtje weer ni blij dat het vlees telkens een serieus bedrag is en dan weet ze nog niet dat de BB er nog aan komt :p

Bekijk bijlage 21023

Waarom doen penningmeesters toch altijd moeilijk?
 
Waarom doen penningmeesters toch altijd moeilijk?

Ik geef haar geen ongelijk. als je ziet wat ik afdok voor die 3 stukken vlees, dan is dat wel ff slikken. Prijs per kilo valt mee, maar je mispakt je daarin. Ik heb de KJ van vorig jaar en ging rund halen bij de boer. Eerste keer €196 en een maand later weer voor €230. Nu, daar is tot vorige week wel van gegeten, met een paar keer dat ik tussenin iets anders ging halen bij de slager.

Gisteren toch wel beseft telkens je lekkere brokken erop legt, dat dit uiteindelijk wel een hele som is. En dat met onze levensstijl en verbouwingen, doet dat bij 'haar' soms pijn :ROFLMAO:

Probleem is ook dat het grote stukken zijn en je dat best met vrienden eet. Die zuipen dan ook nog eens de bierfrigo leeg. En dat weegt ook wat door :ROFLMAO:
 
Net langs de boerderij wat Duroc gaan halen. De Boston Butt was er niet bij en kan ik binnen 2 weken gaan halen.

Ik had 2 x buikspek. Ik wist dat ik van 1 burnt ends ging maken, maar ben vergeten wat ik met de andere ging doen :ROFLMAO:

Iets meer dan 7kg samen. Vrouwtje weer ni blij dat het vlees telkens een serieus bedrag is en dan weet ze nog niet dat de BB er nog aan komt :p

Bekijk bijlage 21023
Hier is er ook al eens protest wanneer ik weer een mooi stukje vlees heb gescoord bij de slager.
Maar dat protest verstomt meestal wanneer er gegeten wordt, heb mijn vrouw ook duidelijk gemaakt dat ik liever een paar euro meer betaal voor vlees van goede kwaliteit (en dat het nog steeds goedkoper is dan op restaurant).
 
Probleem is ook dat het grote stukken zijn en je dat best met vrienden eet. Die zuipen dan ook nog eens de bierfrigo leeg. En dat weegt ook wat door :ROFLMAO:
Dit kun je ondervangen, vrienden uitnodigen voor een maaltijd op voorwaarde dat zij het bier meebrengen ;)
Zo'n BB is daar trouwens uiterst geschikt voor en dat kost geen arm en een been en meestal vind iedereen het nog lekker ook.
 
Dit kun je ondervangen, vrienden uitnodigen voor een maaltijd op voorwaarde dat zij het bier meebrengen ;)
Zo'n BB is daar trouwens uiterst geschikt voor en dat kost geen arm en een been en meestal vind iedereen het nog lekker ook.
Klopt. Maar meestal brengen ze een fles Cava mee voor mijn vrouw :ROFLMAO: Maar ik ga idd eens telkens laten vallen dat ze voor de drank moeten zorgen. Scheelt toch al wat.

Een andere vriend zegt altijd van 'Volgende keer haal ik wel vlees bij de turkse slager', maar het is er nog niet van gekomen :ROFLMAO:
 
Hier is er ook al eens protest wanneer ik weer een mooi stukje vlees heb gescoord bij de slager.
Maar dat protest verstomt meestal wanneer er gegeten wordt, heb mijn vrouw ook duidelijk gemaakt dat ik liever een paar euro meer betaal voor vlees van goede kwaliteit (en dat het nog steeds goedkoper is dan op restaurant).

Daar heeft mijn vrouw ook geen problemen mee. Ook niet als ik elke week eens een lekker stuk ga kopen. Zij valt meer over het feit dat ik telkens kilo's mee breng om in te vriezen en pas aan de kassa tot de conclusie kom dat het een serieus bedrag is. We hebben een gezamenlijk budget voor het dagelijkse leven en aparte rekeningen voor onze eigen zaken. Het is zelfs zo dat ik vaak bier en vlees van mijn eigen budget koop om geen commentaar te krijgen :ROFLMAO:

Maar denk wel dat ik me wat meer moet concentreren op kleinere stukken zodat we ons niet genoodzaakt voelen om telkens mensen uit te nodigen :p
 
Ik geef haar geen ongelijk. als je ziet wat ik afdok voor die 3 stukken vlees, dan is dat wel ff slikken. Prijs per kilo valt mee, maar je mispakt je daarin. Ik heb de KJ van vorig jaar en ging rund halen bij de boer. Eerste keer €196 en een maand later weer voor €230. Nu, daar is tot vorige week wel van gegeten, met een paar keer dat ik tussenin iets anders ging halen bij de slager.

Gisteren toch wel beseft telkens je lekkere brokken erop legt, dat dit uiteindelijk wel een hele som is. En dat met onze levensstijl en verbouwingen, doet dat bij 'haar' soms pijn :ROFLMAO:

Probleem is ook dat het grote stukken zijn en je dat best met vrienden eet. Die zuipen dan ook nog eens de bierfrigo leeg. En dat weegt ook wat door :ROFLMAO:
Dat laatste hebben wij binnen onze vriendengroep opgelost door alle kosten met elkaar te delen aangezien ik de enige ben die echt kan/wil BBQ-en. De rest doet alleen aan vlees cremeren.
 
Ik geef haar geen ongelijk. als je ziet wat ik afdok voor die 3 stukken vlees, dan is dat wel ff slikken. Prijs per kilo valt mee, maar je mispakt je daarin. Ik heb de KJ van vorig jaar en ging rund halen bij de boer. Eerste keer €196 en een maand later weer voor €230. Nu, daar is tot vorige week wel van gegeten, met een paar keer dat ik tussenin iets anders ging halen bij de slager.

Gisteren toch wel beseft telkens je lekkere brokken erop legt, dat dit uiteindelijk wel een hele som is. En dat met onze levensstijl en verbouwingen, doet dat bij 'haar' soms pijn :ROFLMAO:

Probleem is ook dat het grote stukken zijn en je dat best met vrienden eet. Die zuipen dan ook nog eens de bierfrigo leeg. En dat weegt ook wat door :ROFLMAO:
ik bbq (bijna) als enige andere vrienden koken gewoon in de keuken.
bij ons is het meestal om de beurt en iedereen doet zijn best, is het dan wat minder, so what, het is toch gezellig...
 
Terug
Bovenaan Onderaan