BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Weet ik nog niet. Was een impuls aankoop. Je kent het wel; je ligt in bed nog even op je telefoon en voor je het weet zit er alweer kookgerei in je winkelmandje.

ideeen/recept voor een lekker wok gerecht?
hahaha, dat is zeker herkenbaar (bed=bank bij mij). Mooie aankoop!
Mijn favoriete wokrecept blijft nasi goreng. Bumbu van knoflook, sjalotje en wat pepertjes, paar eitjes mee roerbakken en dan rijst, groentes en wat kecap.
 
Lekker hoor! Heb maar wat bij elkaar gegooid met teriyaki sesam sausje. Heerlijk


(oeps, geen bbq! Sorry)
CC0C3CE0-F57C-4303-973C-1EB3C1F92D03.jpeg
 
@TastyTom, welke olie heb je gebruikt om hem in te branden?
Ik heb gezien dat als ik m'n Plate setter omdraai er een wok in m'n Bastard past. Dus jah. Misschien beland die ook in m'n winkelmandje binnenkort.

Hier eerst een paar van m'n aankopen bij de BBQ.
Een goedkope pizzasteen van €9,75 en een paar mooie handschoenen:
Ik weet nog niet zo goed hoe ik de afbeelding iets kleiner plaats.

The_Bastard_foto_010.jpg
The_Bastard_foto_020.jpg
 
@BJBrink @TastyTom ik gebruikte eerst ook crisco, maar arachideolie bevalt me beter. Makkelijker aan te brengen.
Wel gemerkt dat 2 of 3 keer inbranden te weinig is. Ik heb mijn wok een keer of 6-7 gedaan, en die is eigenlijk perfect, wat me er aan herinnerd dat ik de rest eigenlijk ook opnieuw wil doen. Nu nog een hussie tijd vinden.
 
Al een weekje geleden gekregen van vrouwlief, maar ben er zo trots op dat ik het toch nog even post.
20210313_155837.jpg


En dan gaat het om de rotisserie pizza oven van the Bastard 😊
 
Thermapen kado gedaan.
Door weer en (over)werk niet aan de zorg voor de Q-tjes toegekomen.
Daarom me zelf maar een kadootje gekocht.

IMG_4218.jpg
 
Ik ben jarig vandaag. Van het weekend het bezoek verspreid ontvangen en eigenlijk alleen maar dingen wat BBQ gerelateerd is;
1616997768714.png


vlnr;
Kersen-houtsnippers
Bakje om houtsnippers in te weken en direct in de kolen te zetten.
Houtskool
Chickenrub
Smoking Rack voor de WSM
BOEK: Over Chacuterie (Meneer Wateetons)
CSG
Rookmot
Bol.com cadeaubon
Alles/plakjes snijder. (kleine shoutout naar @mrooding voor de tip)

We kunnen lekker aan de bak!

PS.
Felicitaties hoeven niet in dit topic, een like accepteer ik ook als felicitatie, houden we het topic lekker schoon.
 
Laatst bewerkt:
Thermapen kado gedaan.
Door weer en (over)werk niet aan de zorg voor de Q-tjes toegekomen.
Daarom me zelf maar een kadootje gekocht.

Bekijk bijlage 18324
Schitterend ding! Mooie kleur ook! Heb de oranje mk3. en ik verbaas me nog steeds hoe snel dat ding is. Aangeschaft voor de Q maar gebruik m ondertussen overal voor. Cake bakken (95 ºC) bijvoorbeeld. Onmisbaar geworden
 
Schitterend ding! Mooie kleur ook! Heb de oranje mk3. en ik verbaas me nog steeds hoe snel dat ding is. Aangeschaft voor de Q maar gebruik m ondertussen overal voor. Cake bakken (95 ºC) bijvoorbeeld. Onmisbaar geworden
gebruik hem ook als ik iets moet frituren, werkt hij ook perfect voor. Even pen in de olie om de temperatuur te checken, of tijdens het wellen van een rookworst.
 
Na alle Inkbird teleurstellingen wat extra geïnvesteerd en deze gekocht....... man man wat werkt dit fijn :love: :love:
IMG_2316.jpeg
 
Na een teleurstellende run met de ikamand deze omgeruild (met kleine bijbetaling) voor een Flame Boss 500. Dit weekend maar eens proberen.

2065550D-7A3B-4ED4-8124-CBC6C7CEE1AA.jpeg
 
Voor de kitchenaid bestaat een variant van kitchenaid zelf, maar ook een andere die het enterprise systeem hanteert (dat doet die van kitchenaid zelf namelijk niet).

Even voor het idee:
Kitchenaid zelf:

Enterprise variant (ook in andere groottes te verkrijgen):

Zou me niet verbazen als er nog meer te vinden is, maar dit geeft op zich wel een mooi startpunt ;)

Voor de KitchenAid adviseer ik absoluut de originele RVS uitvoering te zoeken. Type 5KSMMGA. Deze heb ik zelf, is super degelijk en werkt als een tierelier. Ook worsten maken/darmen vullen gaat perfect. Mag niet in de vaatwasser, maar dat is ook niet nodig.
 
Na alle Inkbird teleurstellingen wat extra geïnvesteerd en deze gekocht....... man man wat werkt dit fijn :love: :love:
Bekijk bijlage 18721
Deze heb ik ook maar stoei regelmatig nog met de billows.. Deze kan ik echt pas koppelen als de Q op temperatuur is anders zet ie een veelste grote hoeveelheid houtskool in de fik.

Ook lijkt de "open klep bescherming" het niet altijd te doen (gaat dan blazen omdat de dome temp daalt bij open dome) . Ben erg benieuwd naar jouw ervaringen..

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan