BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

JaapAap zei:
Heb ik onlangs ook gekocht maar ontdekte toen dat t met een gasbrandertje nog makkelijker gaat?.

Ik doe de combi. Handje blokjes tussen de kolen, even de brander er op en laten gaan.
Puur met de brander vind ik black ranch lastig aansteken.
Maar verschilt ook per merk houtskool/briketten heb ik het idee.
 
Ivo-tje zei:
JaapAap zei:
Heb ik onlangs ook gekocht maar ontdekte toen dat t met een gasbrandertje nog makkelijker gaat?.

Ik doe de combi. Handje blokjes tussen de kolen, even de brander er op en laten gaan.
Puur met de brander vind ik black ranch lastig aansteken.
Maar verschilt ook per merk houtskool/briketten heb ik het idee.

Goede tip. Ik gebruik ook blackranch ga ook eens de combi proberen! Misschien gaat het dan nog beter. Anders kom ik ook nie van de blokjes af
 
843fde1aa410efea5d1d9bdd81cada9f.jpg


Vliesmes van F-Dick, komt van Vuur en Rook. Martijn raadde me deze aan om brisket mee te trimmen en ik moet zeggen dat het een erg fijn mes daarvoor is.
Het lemmet is flexibel en doordat er van die uitsparingen inzitten en het een smal mes is blijft het vet er niet zo aan vastplakken.
 
En deze valt ook net op de mat.

33a9fe8ddd361da05f9f3cb25c606f5a.jpg
 
The Prophets... Top boek voor naast je bed... heerlijk wegdromen daarmee!
 
Mooi hoor dennis,


Ik heb hetzelfde mes aangeschaft. Bevalt mij ook zeer goed. Als door een pakje boter en je kunt overal mooi bij komen.


(ik post veel te weinig bij BBQ aanwinsten zie ik al weer. Mijn "snelste" oranje thermopane staat er ook niet op  :blush: X( )
 
Mijn in America gebouwde en geimporteerde Heatermeter is vandaag voor het eerst aan gegaan, d.w.z. Raspberry Pi eraan gekoppeld en software ingesteld. Uiteraard ook even pitdroid gestart of de rotodamper het doet :)

2015_06_29_21.jpg


2015_06_29_21.jpg
 
Gilles zei:
Mijn in America gebouwde en geimporteerde Heatermeter is vandaag voor het eerst aan gegaan, d.w.z. Raspberry Pi eraan gekoppeld en software ingesteld. Uiteraard ook even pitdroid gestart of de rotodamper het

@-) @-) @-) @-) ik moet nog een boel leren.....waar gaat dit over? 8-} 8-} 8-}
 
MidVe zei:
Gilles zei:
Mijn in America gebouwde en geimporteerde Heatermeter is vandaag voor het eerst aan gegaan, d.w.z. Raspberry Pi eraan gekoppeld en software ingesteld. Uiteraard ook even pitdroid gestart of de rotodamper het

@-) @-) @-) @-) ik moet nog een boel leren.....waar gaat dit over? 8-} 8-} 8-}
Een heatermeter is een (zelfbouw) controller waarmee je je pit en kerntemperaturen meet en daarnaast regel je ook de temperatuur in de bbq door een regellus tussen de pit temperatuur en de ventilator. Kijk anders even in het DIY/controller deel van dit forum daar staat meer dan je ooit wilt weten ;)
 
structor zei:
MidVe zei:
Gilles zei:
Mijn in America gebouwde en geimporteerde Heatermeter is vandaag voor het eerst aan gegaan, d.w.z. Raspberry Pi eraan gekoppeld en software ingesteld. Uiteraard ook even pitdroid gestart of de rotodamper het

@-) @-) @-) @-) ik moet nog een boel leren.....waar gaat dit over? 8-} 8-} 8-}
Een heatermeter is een (zelfbouw) controller waarmee je je pit en kerntemperaturen meet en daarnaast regel je ook de temperatuur in de bbq door een regellus tussen de pit temperatuur en de ventilator. Kijk anders even in het DIY/controller deel van dit forum daar staat meer dan je ooit wilt weten ;)
Dank, maar dat lijkt me voor mij een aantal bruggen te ver, ik vind de "Fantast" al het toppunt van technologie  ;)
 
Onze forum held van afgelopen jaar heeft er al heel wat voor forum leden in elkaar gezet, maar dan moet je hem nog bedienen. De een vind het een super easy interface en de ander tja die kan der niks mee =))
 
Het moet ook een beetje je ding zijn. Ik doe thuis veel aan electronica en houd van gemak :)
 
het is idd een soort van gadget, maar wel een hele makkelijke.
misschien....ooit.......
 
Voor het weekend al op Facebook en twitter gedeeld en wil hem hier graag ook nog delen.

Ons team is sinds vorige week een nieuwe smoker rijker. We zijn erg blij met deze smoker van Nederlandse bodem. Op regahfest gaat de vault z'n eerste battle strijden voor het probbQshop team :)





YouTube filmpjes staan nog op de planning. In die filmpjes zal ik de werking ook uitleggen :)
 
Gerard777 zei:
Voor het weekend al op Facebook en twitter gedeeld en wil hem hier graag ook nog delen.

Ons team is sinds vorige week een nieuwe smoker rijker. We zijn erg blij met deze smoker van Nederlandse bodem. Op regahfest gaat de vault z'n eerste battle strijden voor het probbshop team :)





YouTube filmpjes staan nog op de planning. In die filmpjes zal ik de werking ook uitleggen :)


Dat....  is nou een heel gaaf ding om te zien!
 
Wat een schitterend bakbeest is het toch :) Hoop dat jullie er veel walks mee behalen!
 
Gerard777 zei:
Voor het weekend al op Facebook en twitter gedeeld en wil hem hier graag ook nog delen.

Ons team is sinds vorige week een nieuwe smoker rijker. We zijn erg blij met deze smoker van Nederlandse bodem. Op regahfest gaat de vault z'n eerste battle strijden voor het probbshop team :)
Is er al weer een nieuw team :D
of haal je de Q uit je naam zodra je een smoker hebt?????????
 
Terug
Bovenaan Onderaan