Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Even wat rustig geweest, vandaag weer hout geleverd voor de bbq. Wel jammer dat als je 100% eiken besteld dat er nog best wat beuk en berk tussen zit. Maar gelukkig genoeg over voor de bbq zelf. (Rest in de vuurkorf)

IMG_7209.jpeg

IMG_7212.jpeg

IMG_7213.jpeg

Fantastisch apparaat die S6 zou ook mijn volgende stap zijn. Of toch een BGE

veel plezier er mee!
Op het US forum zie je vaker commentaar dat een keramische wat eerder vieze rook zou krijgen omdat hij zo goed geïsoleerd is. Geen idee, heb er zelf geen ervaringen mee.
Wel qua gril oppervlakte en direct grillen denk ik dat de Weber voordelen heeft.

Gisteren geprobeerd om 1 zo'n helft van de kolen bakjes geprobeerd aan te krijgen met een grote briketten starten. Snap nu waarom een kleiner formaat erbij ook handig is 😉
IMG_20230530_133731403_HDR.jpg

Gisteren geprobeerd om 1 zo'n helft van de kolen bakjes geprobeerd aan te krijgen met een grote briketten starten. Snap nu waarom een kleiner formaat erbij ook handig is 😉
Bekijk bijlage 53268
Je kan ook een vuurvaste baksteen op de smalle kant er in zetten, dan beperk je de ruimte ook en ontbrand je brandstof ook goed.

Vandaag bij Sligro geweest om een hoop dingen te kopen, maar er was bijna niets leverbaar (het personeel baalde zichtbaar). In de folder had ik een barbecuetang gezien die ik wilde, want ik had een nieuwe nodig. Dat bleek een ongelooflijk lomp ding te zijn, dus die heb ik links laten liggen en in plaats daarvan de goedkoopste en lichtste serveertang gekocht die er was (3 EUR ex BTW) en daar ben ik tot nu toe erg tevreden mee.

Terug
Bovenaan Onderaan