BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Vaderdag !
35652b1541970e86720150f64b99bb9f.jpg
 
50 meter butcher paper van 75 centimeter breed (Amazon NL, 41 euro ongeveer totaal).

54f458d37d16c610f7835fc5686414b6.jpg
 
Ik heb zelf global messen, waar ik zeer tevreden van ben! Maar ik vind die forged olive messen eig ook wel cool er uit zien. Als ik de messen opzoek zie ik dat het ook Japans geslepen is, houdt dat in dat ik dezelfde 'messenslijper' kan gebruiken voor de forged messen? Maw, is dit dezelfde snede als mijn global?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 
Ik heb zelf global messen, waar ik zeer tevreden van ben! Maar ik vind die forged olive messen eig ook wel cool er uit zien. Als ik de messen opzoek zie ik dat het ook Japans geslepen is, houdt dat in dat ik dezelfde 'messenslijper' kan gebruiken voor de forged messen? Maw, is dit dezelfde snede als mijn global?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk

De hoek kan iets anders zijn. Daarom wilde ik op een workshop messen slijpen. Maar door Corona.......


Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb
 
Je moet bij het slijpen van messen (vooral japanse) goed weten wat je slijpt. De meeste messen uit europa zijn maximaal 58 tot 59 RC (harheid) Dit is nog met gewone stenen te slijpen. Japanse messen kunnen nog veel harder zijn. Hiervoor heb je CBN of diamant schijven nodig. CBN kan je hoogtoerig gebruiken diamant niet hiermee moet je water gebruiken. Dan heb je nog het probleem dat staal zijn hardheid kan verliezen als het te warm word. Met diamant en water heb je dat probleem niet. Goede slijpsystemen kosten geld. Zowel hand als machinaal. Ik ben ook nog op zoek naar een paar mooie messen. Het probleem is dat mijn vrouw alles in de vaatwasser gooit:mad::mad::mad:. Dat is na 25 jaar het enige nadeel.
 
Laatst bewerkt:
Ja, daar vreesde ik al voor...
Voor mijn global messen heb ik een Minosharp gekocht. Daarmee krijg ik ze altijd wel goed mee scherp. Maar dit wordt ook aangeraden door global zelf. Bij de forged zie ik niets behalve naar een messenslijpper te gaan..

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 
Je moet bij het slijpen van messen (vooral japanse) goed weten wat je slijpt. De meeste messen uit europa zijn maximaal 58 tot 59 RC (harheid) Dit is nog met gewone stenen te slijpen. Japanse messen kunnen nog veel harder zijn. Hiervoor heb je CBN of diamant schijven nodig. CBN kan je hoogtoerig gebruiken diamant niet hiermee moet je water gebruiken. Dan heb je nog het probleem dat staal zijn hardheid kan verliezen als het te warm word. Met diamant en water heb je dat probleem niet. Goede slijpsystemen kosten geld. Zowel hand als machinaal. Ik ben ook nog op zoek naar een paar mooie messen. Het probleem is dat mijn vrouw alles in de vaatwasser gooit:mad::mad::mad:. Dat is na 25 jaar het enige nadeel.

Vaatwasser? Ai dan kun je beter bij goedkopere messen blijven van rvs. Als je forged in de vaatwasser gooit kan je ze denk ik meteen weggooien


Nerd on a bbq (or two)
Grill guru elite large
Grill guru elite compact
Cobb
 
Dag begon goed, voor vadersag een leuk kookboek gekregen
1FAC3CA3-78F9-471B-9A1D-65EF24C332C4.jpeg

‘s avonds een biggetje opgepikt om vet te mesten. Deze keer een Berkshire aangeschaft.
71484644-A44F-4907-9C76-B5CC4B745AED.jpeg


volgende is voor wanneer de bacon rijp is
C5A9A01A-7B12-4FA3-AF26-CEB918650572.jpeg
 
Ja, daar vreesde ik al voor...
Voor mijn global messen heb ik een Minosharp gekocht. Daarmee krijg ik ze altijd wel goed mee scherp. Maar dit wordt ook aangeraden door global zelf. Bij de forged zie ik niets behalve naar een messenslijpper te gaan..

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
Ik heb dit systeem https://www.baptist.nl/houtbewerker...MI87n7sqWV6gIVROd3Ch0hCA45EAYYASABEgJitvD_BwE met diverse hulpstukken en cbn wiel en diamantsteen. Daar zit niet mijn probleem wel in de vaatwasser.
 
Voor mijn global messen heb ik een Minosharp gekocht. Daarmee krijg ik ze altijd wel goed mee scherp. Maar dit wordt ook aangeraden door global zelf.
Ik heb ook Global messen en heb daarvoor op aanraden van Global ook een Minosharp messenslijper aangeschaft. Wat mij betreft werkt dat prima.
 
Ik heb ook Global messen en heb daarvoor op aanraden van Global ook een Minosharp messenslijper aangeschaft. Wat mij betreft werkt dat prima.
De vraag was eig of die Minosharp ook gebruikt kan worden voor de messen van forged?

Verstuurd vanaf mijn Nokia 7 plus met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan