BasBQ
Beef en Steak

Mijn laatste BBQ aanwinst

Nieuw verbeterd scharnier voor mijn BGE L
cada4c23ed1758bbaac55ce463862b75.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Enorm benieuwd hoe die bevalt ten opzichte van de 'oude'. Enneuh..... Kost dat? :)
 
SilverFox zei:
Enorm benieuwd hoe die bevalt ten opzichte van de 'oude'. Enneuh..... Kost dat? :)
https://www.greeneggtotaal.nl/product/large/large-onderdelen/big-green-egg-spring-assisted-band-large/

Moet vooral betere sluiting garanderen (overbeet koepel). Eindelijk gaat BGE ook innoveren. Kamado Joe doet dat al even.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
denman1710 zei:
SilverFox zei:
Enorm benieuwd hoe die bevalt ten opzichte van de 'oude'. Enneuh..... Kost dat? :)
https://www.greeneggtotaal.nl/product/large/large-onderdelen/big-green-egg-spring-assisted-band-large/

Moet vooral betere sluiting garanderen (overbeet koepel). Eindelijk gaat BGE ook innoveren. Kamado Joe doet dat al even.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
Thanks! Ben benieuwd naar je ervaringen er mee. Zowel voor de over-/onderbeet gevoeligheid, als de gebruikerservaring. Ik las dat de deksel minder hoog open gaat, maar loop je daar in de praktijk ook echt tegenaan? En gaat hij nu ook met 1 vinger open en dicht, en blijft hij op iedere stand hangen, of klapt hij nog steeds dicht als je het handvat per ongeluk loslaat halverwege?

(Even azijnpissen: innoverend is het natuurlijk niet, dit is gewoon een kleinere variant van de XL sluiting )

Desalniettemin ben ik stiekem wel een beetje jaloers op die nieuwe sluiting :)
 
Ik heb ook deze sluiting. Omdat ik overbite had. Gaat idd minder ver open. Heb je last van als je gietijzeren rooster met lifter er uit wilt halen.dat gaat niet lekker. Met 1 vinger gaat maar dan heb je hele sterke vingers nodig. Blijft niet in elke stand open staan.
 
Met dit scharnier helemaal geen last meer van overbite. Bij het oude kon ik afstellen wat ik wilde maar de overbite kwam steeds terug. Heb het nieuwe scharnier dan ook onder de garantie regeling gekregen.
 
En had je met bereiden last van die overbite dan? Bij mijn ei is dat ook, voor de werking maakte het bij mij niet uit, behalve dat je wat van je vilt kwijt bent, maar met goed vilt is dat verder ook geen ramp.
 
Helaas, bij mij is het geen oplossing. Nu heb ik het aan de achterzijde
7740af2485e3ae7d80080f4b581eace5.jpg
32169046a7abd5ae53abe548ee2675d5.jpg
3c131669d0351f62c264da735e3cf102.jpg


Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Da's inderdaad een hele hoop! Dan kan ik me voorstellen dat een nieuw scharnier fijn is, zeker bij zo'n dure barbecue.
 
Mezelf op een nieuw speeltje getrakteerd in de vorm van een vacuumeermachine (Solis 574). Mijn zorgvuldig gepekelde en gerookte spek in van die diepvrieszakjes in de vriezer doen vond ik toch een beetje meh. Weet niet wat het is, maar dingen vacumeren is op een aparte manier heel bevredigend.
 
noskos zei:
En had je met bereiden last van die overbite dan? Bij mijn ei is dat ook, voor de werking maakte het bij mij niet uit, behalve dat je wat van je vilt kwijt bent, maar met goed vilt is dat verder ook geen ramp.

Nee bij bereiden geen last. Ik heb mijn ei nu plm  2 jaar maar het is net zoiets als bij een auto met een klein deukje rijdt hij nog prima maar het is leuker als dat deukje er niet zit.
 
denman1710 zei:
Helaas, bij mij is het geen oplossing.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk


Zoveel verschil? Heb je hem wel goed gemonteerd?
 
Ja. Leverancier is nu in contact met BGE NL. met oude scharnier had ik ook zoveel overbeet, maar dan aan voorzijde. Ze denken nu dat het misschien komt omdat de koepel ovaal is.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Is dit nieuwe scharnier niet af te stellen dan ?
 
avr zei:
Is dit nieuwe scharnier niet af te stellen dan ?
Niet voldoende blijkbaar

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
denman1710 zei:
Ja. Leverancier is nu in contact met BGE NL. met oude scharnier had ik ook zoveel overbeet, maar dan aan voorzijde. Ze denken nu dat het misschien komt omdat de koepel ovaal is.



Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Om te testen koepel een kwart slag draaien.
 
Nieuwe base gekregen van BGE/Greeneggtotaal en nu is het goed.

Hulde voor service en garantie.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan