BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Spare Ribs a la Easterwood

 
 
 

Hannibal

Kooltjesharker
Berichten
168
Bedankt Frits!

Alle credit naar de man of the hour...of totaal eigenlijk 2 hours. De Easterwood methode is uiteraard van hem. Ik laat dus alleen de foto's zien en een beetje commentaar. Het origineel bevindt zich namelijk hier:

http://www.bbqgenootschap.nl/forum/index.php?topic=10.msg77543#msg77543

IMG_1343.JPG

de ingredi?nten dus!

membraam02.jpg

membraam eraf gehaald..ik had mijn handen niet vrij voor de foto dus geen idee van wie deze handen zijn!!! hahahah...misschien van Mr. Easterwood himself?

IMG_1346.jpg

inwrijven en een nacht in de koelkast laten liggen in huishoudfolie.

IMG_1350.JPG

wat extra hulpmiddelen zoals een vuurbreker, wat pils voor in het opvangbakje en wat houtsnipper die ik in een envelopje doe met wat gaatjes......en uiteraard een IKEA rekje! :)

IMG_1351.JPG

en zo begon het spannend te worden.......90 minuten wachttijd.....volgende keer zal ik 80 minuten doen ofzo....ribbetjes zijn klein van de makro.

IMG_1352.JPG

tijd om de glac? te maken in de tussentijd.

IMG_1353.JPG

na 90 minuten zag het er zo uit

IMG_1354.JPG

de glac? erop en nog een 15 minuten op de Q.

IMG_1356.JPG

het eindresultaat....gelukkig had ik nog een jupiler over, want het gaf wel flinke nadorst!!

IMG_1358.JPG


geslaagd project!!! Volgende keer gebruik ik iets minder rub en glac?. Ik had meer gebruikt dan het origineel. Tevens zal ik 75 of 80 minuten doen ipv 90. Daarna doe ik nog een run , maar dan met de 3-2-1 methode!

tada,
H.
 
ze zien er wel heerlijk uit, had zo bij je aangeschoven
 
Haha je hebt de dubbele hoeveelheid rub gebruikt en daarna nadorst, dat had mij ook kunnen overkomen ;D Ik probeer daarom tegenwoordig de eerste keer het recept aan te houden.
Maar ik had deze uitdaging wel durfen proeven, ik hou wel van een vlammetje .
 
je gaat het denk ik daarna toch aanpassen naar je eigen smaak na een aantal keer.....ik had meer moeite met het feit dat het vlees relatief droog was...daarom ben ik benieuwd naar 3-2-1. Maar dinsdag eerst nog een keer deze methode om te verbeteren.

heel vervelend dat oefenen.......NOT! :)
 
Leuke reportage!
 
Die zien er goed uit, denk dat ik ze van de week ook maar eens maak.
 
Ziet er heerlijk uit!! :p
 
Teveel rub gaat overheersen maar ze zien er wel goed uit hannibal! Nadorst zal ongetwijfeld geblust zijn ;)
 
Waren ze droog of taai? Het kan zijn dat ze nog niet helemaal gaar zijn. Korter in de barbecue betekent niet automatisch dat ze zachter zijn.

 
ik kom de ribben makkelijk van elkaar aftrekken en toen ik de hele rib in het midden met een tang vastnam, hingen ze echt flink door.

er zit relatief weinig vlees aan deze ribjes.....graag advies, want morgen doe ik het opnieuw...

:)

deze keer iets minder rub en glac?.
 
kijk voor ribs anders eens op meerdanvlees.nl
dikke ribben moet je dan hebben
 
bedankt voor de tip, maar ik heb nu flink wat ingeslagen van de makro, aangezien ze in de aanbieding zijn.

is de ervaring met meerdanvlees beter dan beef en steak? Iemand van jullie die in Belgie woont en mij kan vertellen of dat ook de volgende dag geleverd wordt??
 
ik vind die ribben wel beter ja, met het versturen naar belgie heb ik geen ervaring, binnen nederland gaat dat helemaal prima
 
Ziet er heerlijk uit!
 
Ziet er prima uit, en nadorst blussen met een jupiler is niet vervelend hoor  ;D 
 
VRIEND  :D ik heb er van mogen proeven, een hele eer omdat ik weet dat je niet graag eten af staat ... LOL.
maar ik moet zeggen, ze smaken heerlijk !
 
Ze zien er heerlijk uit hoor, en wat betreft je makro ribs, helemaal niks mis mee toch? Beetje vari?ren met tijd en kruiden als eerst. En als je dan de hoeveelheid en tijden in je vingers hebt zijn die van de Makro op en bestel je bij b&s of een van die andere en maak je de lekkerste van de wereld :D.......zo doe ik het iig.....
 
Mooie ribs. Op het oog lijken ze inderdaad niets te groot.

Maar daarom wel een zeer smaakvolle snack.
 
Terug
Bovenaan Onderaan