BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste pulled pork op de WSM

Tr1ppl3B zei:
De temperatuur heb ik redelijk constant kunnen houden rond de 100-110?C

is deze gemeten op of onder t rooster of lees je de meter in de deksel.??
daar kan behoorlijk verschil in zitten ,plus meestal de afwijking van de orginele meter zou je zo maar tussen de 10 en 20 graden te hoog kunnen stoken.
en dat kan reden zijn van de stugge pp
 
Ik lees de temperatuur af op het deksel. Zal bij de  volgende run ook op het rooster aflezen. Vond de temperatuur van 110 C wel plausibel.  De temperatuur werd ook sneller hoger toen de waterpan bijna op was.
 
Tr1ppl3B zei:
  De temperatuur werd ook sneller hoger toen de waterpan bijna op was.

tja en dan zit je met de waarschijnlijke afwijking snel met 130/140 een dikke nek van 2.5 kilo op te stoken.
verder dus afwachten hoe je de volgende sessie s gaat meten.
 
Tr1ppl3B zei:
Ik lees de temperatuur af op het deksel. Zal bij de  volgende run ook op het rooster aflezen. Vond de temperatuur van 110 C wel plausibel.  De temperatuur werd ook sneller hoger toen de waterpan bijna op was.

Ik ben gestopt met het aflezen van de temp.meter op de deksel van mn WSM47. Ik heb gemerkt dat er een verschil van ongeveer 15/20 graden is tussen de temp (deksel) en de grill temp. Dat betekent dat er (te) warm wordt geQ't. Een probe op het rooster ( net even erboven en niet te dicht tegen het vlees aan) doet echt wonderen en geeft super goed inzicht!!
 
Nou, jullie hebben gelijk. Scheelt inderdaad zo'n 15/20 ?C met wat ik meet op het rooster en de temp in het deksel.

En wat betreft de kolen. Ik gok dat er 1,5 tot 2kg over bleef. Maar gezien de hoge temperatuur heb ik dus niet zo zuinig gestookt  :-S
 
Terug
Bovenaan Onderaan