BasBQ
Beef en Steak

Mijn eerste Pulled Pork en Poolse Worst op de UDS

 
 

ejdb

Vuurmaker
Berichten
67
Donderdag voor pasen eens langs gegaan bij de pools slager in Arnhem want ik wilde mooie spareribs maken. Die hadden ze alleen niet meer....ik balen......dus toen maar een stuk varkensnek van 1,5kg meegenomen om Pulled Pork te gaan proberen. Voordat ik wilde afrekenen zei de slagerin: iek heb ook hele mooie traditionele Poolse worst zelfgemaakt. Blijkbaar worden die vaak met de feestdagen gegeten 4 stukken verse worst aan elkaar. Ze zagen er wel mooi uit dus die heb ik (gelukkig) ook maar meegenomen.

Thuis gekomen heb ik de varkensnek in de dry rub gezet en toen vacu?m verpakt. Zo heb ik hem een dag in de koeling laten liggen:
tynlamH.jpg


De volgende dag moest het gaan gebeuren. Mijn UDS stond aan, mijn (zelfgebouwde) controller deed het perfect. Tijd om het varkensvlees en de worsten in de oven te leggen:
W0N6fYy.jpg

vQ9VOKY.jpg


Ik had de oven op 110 graden ingesteld en na 4 uur waren de worsten klaar. Achteraf had ik zie iets korter moeten laten liggen want de kerntemperatuur was doorgeschoten naar 89 graden. Ietsje droog maar prima te eten ?n.......ontzettend lekker die Poolse worst!!! Heerlijk gekruid, echt apart. Die ga ik zeker vaker halen!
B7kZXxs.jpg

sYwImHv.jpg


Het varkensvlees begon er ook al erg lekker uit te zien!:
YPlQtFv.jpg

lqugKxM.jpg


Bij een kerntemperatuur van 74 heb ik hem ingepakt in aluminiumfolie en er geen appelsap maar een cup Hertog-Jan Bokbier bij gedaan. Zo heb ik hem 2 uur terug geplaatst en toen weer uitgepakt en die geur!!!!.......heerlijk
Qtd8DEi.jpg

UPjfPMV.jpg


Omdat ik hem zo puur mogelijk wilde houden heb ik er geen BBQ saus op gesmeerd maar hem zo teruggelegd om nog even na te drogen en een mooie korst te vormen. Nou dat is gelukt!
in705W6.jpg

1qRxxXQ.jpg

afEMhRW.jpg


Na een uurtje eruit gehaald en nog een uurtje laten rusten onder folie voordat ik hem zou gaan pullen......ik was erg benieuwd hoe de structuur zou zijn. Zou ik hem makkelijk uit elkaar krijgen???? Jazeker het Pullen was echt een feest. Mijn neefje van 1 jaar had dat nog kunnen doen zo makkelijk viel hij uit elkaar en hij was ook nog eens heerlijk sappig. totaal niet droog. Voor nog een beetje extra smaak nog wat van de sappen uit de alufolie doorgemengd en toen lekker op een broodje. hmmmmmmmmm
V8cG62Y.jpg

l46Ynwr.jpg


Lang verhaal kort: Mijn eerste Pulled Pork was een groot succes!!!! Ik was al enthousiast over mijn UDS maar ik word er steeds blijer van!

Binnenkort mijn verjaardag en dan heb ik een grote Pulled Pork en MoinkBalls in de planning.......

 
Mooi verhaal, en ziet er smaakvol uit.
Die Poolse slager in Arnhem, heeft die toevallig ook een adres? Ik woon er zeker niet ver vandaan.
 
Ziet er prima uit, lekker. ;)
 
Marcel zei:
Mooi verhaal, en ziet er smaakvol uit.
Die Poolse slager in Arnhem, heeft die toevallig ook een adres? Ik woon er zeker niet ver vandaan.

Jazeker :) De winkel heet Zabka en het adres is Middelgraaflaan 12, 6832 AR Arnhem (Winkelcentrum Drieslag)

Meestal hebben ze in de aanloop naar het weekend vanaf donderdag goede voorraad dikke rib, varkensnek, buikspek , mooie spareribs etc etc. Sowieso heel mooi vlees dus ga er zeker eens kijken. En nee ik heb geen aandelen, ben gewoon een enthousiaste klant :)
 
Mooi fat het goed gelukt is. Gefeliciteerd met je Knorretje.
 
Gratz met knorrie!
 
ejdb zei:
Marcel zei:
Mooi verhaal, en ziet er smaakvol uit.
Die Poolse slager in Arnhem, heeft die toevallig ook een adres? Ik woon er zeker niet ver vandaan.

Jazeker :) De winkel heet Zabka en het adres is Middelgraaflaan 12, 6832 AR Arnhem (Winkelcentrum Drieslag)

Meestal hebben ze in de aanloop naar het weekend vanaf donderdag goede voorraad dikke rib, varkensnek, buikspek , mooie spareribs etc etc. Sowieso heel mooi vlees dus ga er zeker eens kijken. En nee ik heb geen aandelen, ben gewoon een enthousiaste klant :)
Top, vrijdag ben ik in de buurt
 
Mooie run PP. Zier er goed uit. UDS heeft het goed gedaan. Eer naar je werk zou ik zo zeggen.
Gefeliciteerd met je knorrie

Die Poolse worst heb ik ooit in polen gegeten. Tijdens het jagen. Allen was hij daar in de soep mee gekookt. Wij vonden hem toen niet zo geslaagd. Lijkt me gerookt op de BBQ een veel betere optie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan